Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance: Na sněhu jsou špičkové

Nejen lyžaři čekali na sněhovou nadílku jako na smilování. My už jsme se nemohli dočkat, až konečně na sněhu vyzkoušíme zimní pneumatiky Goodyear.

O tom, jak se pneumatiky chovají na suchu nebo mokru, jste si mohli přečíst v předchozích článcích. Do mozaiky ale od začátku zbývalo doplnit ten nejzásadnější dílek – jak se pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance chovají na sněhu. Na první sněhové vločky, které na silnici vytvoří souvislou vrstvu bílého koberce, jsem sice musel čekat až do ledna.


Nakonec to čekání stálo za to. Sněhu bylo v posledních týdnech dost všude, hlavní město nevyjímaje. I tak ale bylo potřeba jednat rychle, protože silničáři se poslední dobou nenechají zaskočit. Stačí i jemné sněžení a silnice kvapem zamoří oranžová armáda se solničkami. Jakmile jsem viděl, že venku vydatněji sype, skákal jsem obratem do auta a nevynechal jedinou příležitost pneumatiky vyzkoušet na čerstvém, ale i tajícím nebo zmrzlém sněhu.

Bylo by jednoduché mne teď nařknout, že jako kolovrátek opakuji pořád to samé, ale gumy jsou špičkové. Nikde jsem s autem neuvízl, ani jsem nikdy neměl sebemenší problémy s vyjížděním z nahrnuté hromady sněhu. Trakce je perfektní, což mají na svědomí i nově optimalizované příčné držáky se systémem tvarových zámků. Guma se do asfaltu doslova zakousne a vyhrabe vás i z hodně hlubokého sněhu. A nezapomínejte, že se bavíme o autě s pohonem zadních kol bez jakékoli elektronické kontroly trakce, na druhou stranu mechanický samosvor svoji službu určitě udělal.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Za ty roky už jsem slyšel spoustu posměšků na téma zahrabaných BMW při lehkém poprašku (a dost možná právě kvůli tomu je dnes drtivá většina prodaných BMW s pohonem všech kol), ale celé je to jen o kvalitním obutí a mezikusem mezi volantem a sedačkou. To první si můžete automaticky odškrtnout, Goodyear UltraGrip Performance jsou vážně skvělé gumy, což dokazuje i bezpočet nezávislých testů, kde se umisťují na předních příčkách, to druhé pak vyžaduje jen o něco citlivější práci s plynem.

Goodyear se v technických údajích chlubí inovativní technologií SnowControl, která má mimo lepšího záběru a efektivnějšího brzdění vést k lepšímu zvládání zatáček na sněhu. Jistě, automaticky jsem k takovým prohlášením skeptický, ale skutečnost taková je. Auto jsem při zimním dovádění půjčil do rukou několika lidem a všichni vyzdvihovali ochotu předních kol zatáčet. Pneumatiky velmi slušně potlačují nedotáčivost (což se jim daří i na mokru) a když už začnou ztrácet trakci, víte o tom dlouho dopředu. Stačí jen srovnat kola, trochu přibrzdit a znovu zatočit.

A právě perfektní čitelnost oceníte u zadokolky o to víc. Když razantněji skočíte na plyn, auto začne krásně přecházet do přetáčivého smyku. Přesně to je velký rozdíl oproti levným (hlavně čínským) gumám, které jsou na limitu dost nečitelné a velmi rychle přechází do extrémní přetáčivosti. U Goodyearů ale přesně cítíte, jak se guma zachová, což zcela zásadně zvyšuje bezpečnost jak při běžném cestování, tak i při sportovní jízdě.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

27.1.2016 6:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist