Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Na začátku
autoweb.cz > výbava auta > pneumatiky > test pneumatik > Testujeme pneumatiky Continental: Kompletní přehled
Testujeme pneumatiky Continental: Kompletní přehled
Sezóna zimních pneumatik je definitivně pryč a s ní i zákonná povinnost na autě odpovídající obutí s vločkou mít. A to je ideální příležitost pro shrnutí a celkový přehled poznatků a dojmů z našeho testování tak, jak celou zimu probíhalo.
Nutně musíme zmínit, že jsme testovali dvě sady zimních pneumatik značky Continental a to řady Continental 4×4 WinterContact, určené svou konstrukcí zejména pro robustní vozy kategorie SUV. A pak také Continental ContiWinterContact TS 850, který byl a je (nejenom) naším pohledem vhodný pro osobní vozy obecně.
Testujeme zimní pneumatiky Continental 4×4 WinterContact: Na začátku
Reportáže | vydáno 25. 11. 2015
Jako SUV jsme vybrali, coby vhodného kandidáta na „nosiče“ zimních pneumatik Porsche Cayenne generace 957 s atmosférickým benzínovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonem 290 koní.
Druhá sada pak našla místo na „tradičním českém kombi,“ tedy putovala na kola Škody Octavia 1.9TDI s výkonem 105 koní a datem výroby 2007.
Testujeme zimní pneumatiky Continental 4×4 WinterContact: Na suchu a na mokru
Reportáže | vydáno 17. 12. 2015
Pneumatiky na Porsche Cayenne byly obuty na disky z lehkých slitin s průměrem 17 palců a definovány rozměrem rozměru 238/65/17.
Continental ContiWinterContact TS 850 u octavie vklouzly na 15palcové plechové disky, a měly rozměry 195/65/15.
Doba, po kterou jsme testovali obě sady pneumatik byla určena zákonnou dobou, po kterou je zapotřebí počítat „se svouvislou vrstvou…“ čili jsme na zimních pneumatikách značky Continental jezdili od začátku listopadu do konce března, a plně tak mohli vyzkoušet chování na všech možných typech povrchů.
Zima je v našich podmínkách nejenom o sněhu a ledu (nebo spíše už dávno není jen o sněhu a ledu), ale na řidiče číhají nástrahy v podobě brečky, ledového deště, bahna, namrzlého suchého asfaltu a podobně, což je pro výrobce pneumatik zásadní podmínkou jak zimní pneumatiky koncipovat. tedy aby fungovaly nejenom na sněhu a ledu, ale také na pevném podkladu, či na kombinaci sněhu a bahna, anebo na sněhu v různém stádiu tání.
Výsledný verdikt pak najdete v jednotlivých reportech, stejně jako podrobnosti během testování, v závěru lze pak stručně prohlásit, že na Porsche Cayenne pneumatiky fungovaly skvěle a můžeme je bez okolků doporučit. A že na Octavii také byly působivé, nicméně možná působivější než samotné (pravda starší a opotřebované auto) a že velmi předčily svými vlastnostmi jízdní schopnosti auta (podrobněji v článku). Což je ve výsledku také výtečné hodnocení.