Testujeme pneumatiky Continental: Kompletní přehled

Redakční testování dvou sad pneumatik značky Continental skončilo, jak na prémiovém SUV, tak na "lidovém" kombi. Shrnutí pak směřuje k velmi pozitivnímu resumé a doporučení.

Sezóna zimních pneumatik je definitivně pryč a s ní i zákonná povinnost na autě odpovídající obutí s vločkou mít. A to je ideální příležitost pro shrnutí a celkový přehled poznatků a dojmů z našeho testování tak, jak celou zimu probíhalo.

Nutně musíme zmínit, že jsme testovali dvě sady zimních pneumatik značky Continental a to řady Continental 4×4 WinterContact, určené svou konstrukcí zejména pro robustní vozy kategorie SUV. A pak také Continental ContiWinterContact TS 850, který byl a je (nejenom) naším pohledem vhodný pro osobní vozy obecně.

Jako SUV jsme vybrali, coby vhodného kandidáta na „nosiče“ zimních pneumatik Porsche Cayenne generace 957 s atmosférickým benzínovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonem 290 koní.
Druhá sada pak našla místo na „tradičním českém kombi,“ tedy putovala na kola Škody Octavia 1.9TDI s výkonem 105 koní a datem výroby 2007.

Pneumatiky na Porsche Cayenne byly obuty na disky z lehkých slitin s průměrem 17 palců a definovány rozměrem rozměru 238/65/17.
Continental ContiWinterContact TS 850 u octavie vklouzly na 15palcové plechové disky, a měly rozměry 195/65/15.

Doba, po kterou jsme testovali obě sady pneumatik byla určena zákonnou dobou, po kterou je zapotřebí počítat „se svouvislou vrstvou…“ čili jsme na zimních pneumatikách značky Continental jezdili od začátku listopadu do konce března, a plně tak mohli vyzkoušet chování na všech možných typech povrchů.

Zima je v našich podmínkách nejenom o sněhu a ledu (nebo spíše už dávno není jen o sněhu a ledu), ale na řidiče číhají nástrahy v podobě brečky, ledového deště, bahna, namrzlého suchého asfaltu a podobně, což je pro výrobce pneumatik zásadní podmínkou jak zimní pneumatiky koncipovat. tedy aby fungovaly nejenom na sněhu a ledu, ale také na pevném podkladu, či na kombinaci sněhu a bahna, anebo na sněhu v různém stádiu tání.

Výsledný verdikt pak najdete v jednotlivých reportech, stejně jako podrobnosti během testování, v závěru lze pak stručně prohlásit, že na Porsche Cayenne pneumatiky fungovaly skvěle a můžeme je bez okolků doporučit. A že na Octavii také byly působivé, nicméně možná působivější než samotné (pravda starší a opotřebované auto) a že velmi předčily svými vlastnostmi jízdní schopnosti auta (podrobněji v článku). Což je ve výsledku také výtečné hodnocení.

11.4.2016 1:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist