Pirelli uvádí na trh novou pneumatiku P Zero (2016)

Vozy těch nejprestižnějších značek, s výkony v řádech stovek a stovek koní musí na silnici či závodní dráze držet a ne každá pneumatika má tyto schopnosti. Nová Pirelli P Zero ano.

Jeden by si nemyslel, že je to už třicet let, co Pirelli řadu pneumatik P Zero uvedlo na trh, pneumatika vznikla v roce 1986 jako obutí pro soutěžní speciál Lancia Delta S4 s následnou aplikací pro Ferrari F40. Dnes tu tedy máme zbrusu novou generaci, která má být „vyrobena na míru pro extrémní výkony s maximální spolehlivostí.“ Že mluvíme opravdu o extrémních výkonem potvrzují i fotografie z prezentace a testování, kde byly gumy nazuty na vozy značek typu McLaren či Pagani, aby bylo hned od začátku zřejmé, že P Zero (opět) míří do těch nejvyšších sfér v souladu se strategií Perfect Fit společnosti Pirelli.

Právě ta se zaměřuje na pneumatiky vyrobené na míru pro každý model. Je jisté, že P Zero představuje nejvyspělejší technologii výzkumné divize společnosti Pirelli a spojuje v sobě rozmanitá technická řešení vývojářů této italské společnosti. Ti úzce spolupracují se svými kolegy u předních globálních výrobců automobilů. Díky důkladnému sladění vyspělé technologie, procesů a materiálů se specifickými požadavky každého nového vozu během vývojové fáze, dokáže Pirelli dodávat na míru střižené pneumatiky pro každý individuální model.

Nová pneumatika P Zero je výrobkem s nejlepšími výkony na současném trhu a zároveň nejspolehlivější z hlediska přenosu extrémních výkonů moderních supersportovních vozů. Vděčí za to nové směsi podkladové vrstvy, která vylepšuje ovladatelnost a snižuje valivý odpor, inovativním polymerům s vyspělými mechanickými vlastnostmi pro optimalizaci výkonu na mokru a suchu i inovativnímu dezénu s hlubšími podélnými drážkami, které dokáží odvádět větší množství vody. Nejdůležitějším charakteristickým znakem nové pneumatiky P Zero je její schopnost zaručit maximální stabilitu dokonce i v nejvyšších rychlostech, podobně jako tak činí ekvivalentní pneumatiky pro Formuli 1, ve vrcholné disciplíně motoristického sportu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Technologie F1 Bead u nové pneumatiky P Zero je přímo odvozena z Formule 1 a používá mimořádně tuhou směs v oblasti patky, která umožňuje rychlejší a preciznější reakce na řízení, čímž předchází neočekávané ztrátě přilnavosti v příčném směru. P Zero se touto vlastností odlišuje od mnoha svých konkurentů. Technologie F1 Bead znamená, že síly, působící na patku a bočnici, jsou rozloženy rovnoměrněji. V důsledku toho je minimalizován jakýkoli pokles výkonu a vylepšena odolnost pneumatiky, vystavené vysokému zatížení a rychlosti. Chování pneumatiky je díky tomu lineárnější i předvídatelnější a pneumatika dává pozvolna najevo, že se dostává na limit, vyplývající z fyzikálních zákonů. Řidič tak může zažít radost ze sportovní jízdy s pocitem naprosté bezpečnosti.

P Zero má být průkopnickou pneumatikou také z hlediska odolnosti. A to se týká nejen dlouhé životnosti pneumatiky, ale i více konzistentního výkonu v průběhu celé životnosti. Speciální dezén Extended Range Profile zaručuje rovnoměrnější styčnou plochu, díky níž inženýři společnosti Pirelli u ní zajistili ještě rovnoměrnější průběh opotřebení, který přispívá k prodloužení životnosti pneumatiky a snižování provozních nákladů. Vyšší počet drážek v dezénu i širší a hlubší kanály na povrchu snižují riziko akvaplaningu, takže je pneumatika schopná odvádět ze stopy o 10 % více vody. To znamená mj. bezpečnější a stabilnější brzdění na mokru.

Je to sice trochu paradox, představíte-li si pneumatiky jen na dosah od vytočeného desetiválce, nicméně P Zero má být také „tichá pneumatika,“ specifická konstrukce dezénu snižuje také hlučnost, přenášenou do interiéru a zvyšuje jízdní komfort. Záměrně nepravidelné uspořádání příčných drážek ruší hluk vytvářený nárazy vzduchu a rozděluje zvuk na několik různých frekvencí, čímž minimalizuje jeho intenzitu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

A v neposlední řadě mluvme o snížení valivého odporu o 15 %, kombinace nových metod modelování, které optimalizovaly tvar formy, snížení hmotnosti a použití materiálů s vysokým obsahem siliky (více než 80 %) vedla rovněž ke snížení valivého odporu. Ten se má projevit znatelným snížením spotřeby.

Kam s ní? Nerudovská otázka zde není na místě v tom ohledu, že my – na rozdíl od našeho obrozeneckého klasika – víme zcela přesně, kam, resp. kde Pirelli P Zero umístit. Nová pneumatika P Zero přichází, již v době uvedení na trh, s širokým portfoliem šedesáti homologací. To umocňuje její postavení legitimního nástupce slavných předchůdců, kteří mají nyní na svém kontě 800 aktuálních homologací (celkem 1000, včetně vozů, které již nejsou vyráběny). Pneumatikami Pirelli je v globálním měřítku vybaveno každé druhé nově registrované prestižní vozidlo jako jako jsou Lamborghini Centenario, Ferrari GTC4 Lusso, Mercedes GT AMG či Porsche Boxster.

12.4.2016 10:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist