Čtyřkolka vs. zimní pneumatiky: Pohon 4×4 na letních gumách je vám v zimě opravdu k ničemu

Správné obutí má v zimě větší přínos než pohon všech kol. Přesvědčte se sami.
titulka-30-1100x618.jpg

Foto: AutoExpress.co.uk

Píše se o tom rok, co rok. Televize vysílají dramatické reportáže, experti varují. Přesto se i v dnešní době stále najdou lidi přesvědčení o tom, že zimní gumy jsou jen konspirací gumárenského průmyslu a že jsou natolik dobří a opatrní řidiči, že svůj vůz na sněhu s přehledem uřídí. Většinou jejich sebejisté názory trochu zkrotí návštěva škarpy poté, co se na cestě objeví první vločky. Někdy je však už v té chvíli na lekci příliš pozdě. Proto není od věci si ověřené pravdy čas od času připomenout.

Obzvláště tvrdohlaví ve svém přesvědčení dokáží být majitelé čtyřkolek – vždyť je jejich vůz přece stavěný na náročné podmínky. Tedy, ne že by to někdy vyzkoušeli, ale náhon na všechna 4 kola je přece to nejlepší! Právě tyto řidiče pravděpodobně nejvíce zasáhne video natočené kanálem Tyre Reviews, který vzal dva kousky BMW X1 a vydal se s nimi na testovací sněžnou trať Goodyear v severním Finsku. Vůz s předním náhonem dostal zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance, zatímco čtyřkolka letní Eagle F1 Asymetric 3. V obou případech šlo tedy o jedny z nejlepších pneumatik ve své kategorii.

Rozdíly jsou drtivé. Čtyřkolka ve všech případech dostala pořádně na zadek – rozjezd na padesát kilometrů a následné zastavení zvládla s rozdílem desítek metrů. Vlastně se ještě ani nezvládla rozjet na padesátku, když už předokolka se zimními pneumatikami stála. Brzdění z padesátky dopadlo dle očekávání naprosto stejně, rozjezd to kopce byl doslova potupný, brždění z kopce jakbysmet. Kontrola trakce, kontrola stability ani ABS prostě nepomáhají. Vyhýbací manévr zvládlo auto se zimními pneumatikami v 45 km/h s přehledem, čtyřkolka na letních zmasakrovala umělého sobíka již s rychlostí o 10 km/h nižší. A co teprve průjezd okruhem? Nejenže mělo auto na letních pneumatikách problém se přes mírný kopeček na dráhu vůbec vyškrábat, ale svou pouť zakončilo před cílem návštěvou závěje.

Ponaučení je tedy zřejmé. Pokud jste tak ještě neučinili, neváhejte a na zimu přezujte správné pneumatiky. Žádné výmluvy, letní pneumatiky v zimě prostě nefungují v žádném případě. Tečka.

26.11.2018 2:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist