Pozor na „fake news“ – v Německu kvalitní diesely rozhodně nezlevňují

Média jsou nyní plná informací o tom, že se hlavně Němci zbavují svých aut s turbodiesely kvůli přísnějším emisním normám a prodávají je klidně i pod cenou. Podle některých médií dosahují slevy na nové i ojeté vozy z koncernu VW dokonce až 40 %.
titulka-44-1100x618.jpg

Zdroj: Volkswagen

„Nevím, kde se podobné informace vzaly, ale v Mnichově a okolí takové slevy rozhodně nenajdete,“ říká s úsměvem Karin W., která žije ve Fürstenfeldbrucku, okresním městě cca 30 km od Mnichova. Právě ona cca před dvěma měsíci kupovala u mnichovského dealera nový VW Passat. „Dostala jsem slevu 9 % a to si myslím, že jsem dobrá vyjednavačka,“ tvrdí Karin a dodává: „Sleva více než 20 % je skutečně velmi neobvyklá a 40 % považuji spíše za aprílový žert nějakého novináře.“

Podle uživatelů serverů www.Recenze.top nebo www.Autobazary.top prodávají Němci levná dieselová údajně především proto, že s nimi kvůli přísným emisním zákonům nemohou jezdit. Ale pozor, v některých případech může jít ze strany majitelů pouze o snahu prodat závadový vůz. „Zaznamenali jsme případy, kdy se takto někteří nepoctiví prodejci snažili zbavit aut s vážnými vadami, nebo vozidel, která jsou na skladě třeba 3 a více let. Například kvůli nesmyslné konfiguraci nebo barvě,“ varuje Petr Přikryl z Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA).

Jeho slova potvrzuje i Pavel Foltýn z Auto ESA: „Nezaznamenali jsme, že by kvalitní vozy s dieselovými motory v zahraničí nějak výrazně zlevnily.“ Podle něj je trh s dieselovými vozy stabilní a zájem o ně nijak neklesá. Varuje však před nákupem levné dieselové ojetiny v zahraničí: „Někteří němečtí majitelé turbodieselů s vážnou technickou vadou se snaží situaci s emisemi využít jako záminku, aby nalákali neopatrného zájemce a prodali mu poruchové auto.“ Podle něj je častým trikem prodávajících, kteří se potřebují rychle zbavit svého poruchového dieselu, tvrzení, že vůz nesmí už v Německu jezdit. „Pokud například auto nemá platnou technickou kontrolu, má pravděpodobně nějaký vážný problém, který způsobí majiteli potíže na technické prohlídce i u nás,“ upozorňuje Pavel Foltýn z Auto ESA.

Podle něj jsou nejčastěji u takových aut poškozené filtry pevných částic, vadné mohou být vstřikovače, turbodmychadlo a další drahé součásti, které se přímo podílejí na emisích vozu. „Prodávající se tak chtějí spíše zbavit vraku, protože plně funkční auto bez technických problémů může dál v Německu normálně jezdit,“ vysvětluje Foltýn.

„Nabídka kvalitních a prověřených ojetých vozů s turbodiesely je na českém trhu uspokojivá a dovoz stejného vozu z Německa se většinou vůbec nevyplatí.“ Výhodou koupě v českém certifikovaném autobazaru je především záruka původu a tzv. právní čistota vozu, kdy má kupující jistotu, že vůz není zatížen například právě exekucí. Nabídku na nový nebo ojetý diesel se slevou 40 % je proto potřeba brát vždy s velkou rezervou.

25.4.2018 9:30| autor: Autoweb.cz | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist