shutterstock_2052872729-352x198.jpg

Můžete na dálnici předjíždět i zprava?

poradna

Co kdyby, čistě hypoteticky, bylo možné předjíždět zprava i mimo obec? JUDr. Beran se zamýšlí na nápadem jednoho čtenáře, a nápad je to vlastně vcelku zajímavý a logický.

Diskuze

47 komentářů

    honza54

    předjíždění je povoleno. tak co řešit. Navíc důchodce v prostředním pruhu jedoucí 80km.h uhne vpravo kde jedete 130. máte rakev jistou oba

    Eva

    Proboha to ne. To by byl totální chaos.. Stačí co předvádějí někteří řidiči nyní

    pecec

    V USA jsem jezdil v 6.proudové dálnici a vše klapalo jak na drátkách z prava i z leva. Jde jen o zvyk a dávat si pozor kdo se valí zprava.

    Filip

    Myšlenka je to celkově sice zajímavá, ale my neumíme řídit! Hodně řidičů ovládá sotva jedno zrcátko natož dvě a více. (hlavně, že ovládají display) Myslím, že kdyby se tato změna uzákonila, tak by nastal chaos mezi těma kdo to ví a ovládá a „podjíždí“ a těma co nemají šajn a jednou za deset minut se podívají do levého a občas se vrátí do pravého. S tím by souvisela řada tragických nehod. To ho(ji)raději slušně „vyblikám“ a když mě na oplátku zrovna nevybrzdí nebo si mě vůbec nevšimne, tak ho(ji) (v případě, že mám kam uskočit) podjedu. Mimochodem – koukejte do tech zrcátek sakra a nemyslete na to co vás čeká v cíli, když tam díky své nepozornosti ani nemusíte dojet! Co minuta to oko v zrcátku cca 20x, pak je to teprve dostačující. Honit display Vám může spolujezdec nebo si ho pohoníte doma – šťastnou cestu.

    Filip

    Myšlenka je to celkově sice zajímavá, ale my neumíme řídit! Hodně řidičů ovládá sotva jedno zrcátko natož dvě a více. (hlavně, že ovládají display) Myslím, že kdyby se tato změna uzákonila, tak by nastal chaos mezi těma kdo to ví a ovládá a „podjíždí“ a těma co nemají šajn a jednou za deset minut se podívají do levého a občas se vrátí do pravého. S tím by souvisela řada tragických nehod. To ho(ji)raději slušně „vyblikám“ a když mě na oplátku zrovna nevybrzdí nebo si mě vůbec nevšimne, tak ho(ji) (v případě, že mám kam uskočit) podjedu. Mimochodem – koukejte do tech zrcátek sakra a nemyslete na to co vás čeká v cíli, když tam díky své nepozornosti ani nemusíte dojet! Co minuta to oko v zrcátku cca 20x, pak je to teprve dostačující. Honit display Vám může spolujezdec nebo si ho pohoníte doma – šťastnou cestu.

    Petr

    V USA je to zcela bezne, po dalnich a i ve mestech kudy vede dalnice…v klidových zonach si ale nezajezdite, protože na kazde křižovatce musite zastavit u znacky STOP 4way…a kdo prijede první, první jede…a pak je tam provoz minimalni…

    RiO

    Přece jen bych byl pro to, aby pravý pruh byl určen pro pomalejší vozidla, z pravého pruhu se zařazují vozidla do odbočovacího pruhu, případně sjíždějí při poruše do odstavného. Právě v těchto dvou případech vidím nebezpečí v rozdílu rychlostí. Např. kamion se plouží v levém pruhu 80km/h, chci ho 130km/h, ale tam se vleče kamion sotva 60-kou, který se chystá najet do odbočovacího pruhu k pumpě….

    Ivan

    Nehledě k tomu, že jestliže, ad absurdum, pojede neukázněný
    řidič nízkou rychlostí v levém pruhu, podle zákona jej až do
    doby označení první obce nemám možnost předjet,
    protože bych předjížděl zprava a musím jet nízkou rychlostí
    za ním. V praxi se to samozřejmě neděje, a řidiči
    předjedou zprava, tedy porušují zákon.

    rozik.l

    rozdíl je v tom, že v USA se sjíždí respektive přejíždí z dálnice na dálnici i vlevo, takže když pojedu po dálnici delší vzdálenost, tak se držím v prostředních pruzích. Je to o zvyk, to ano, ale srovnání s USA není úplně vhodné, protože tam tento systém mají zaveden od prvopočátku, tady lidi ještě nepochopili ani pravidlo zipu.. Pokud jde o USA, tak tam se mi líbí i možnost jízdy na červenou při odbočování a vyhrazený pro vozidla s více pasažéry – ne tak stupidně jako u nás (hlavně v Praze) BUS -Taxi. BUS nemám námitky, ale nechápu proč taxi??? To je zvýhodnění jednoho odvětví podnikání a beztak tam v 80% jede jen řidič!

    Co se týká možnosti „podjíždění“ mimo obec u nás, tak tady mají lidi na tříproudé silnici vsugerováno, že levý pruh je jen pro kamiony. Takže když pak vidím pacienty kteří jedou v prostředním pruhu mezi 60-90 km/h tak bych rozkousal volant. Podjíždění neuznávám, ba si myslím, že u nás v ČR je to životu nebezpečné.

    rozik.l

    rozdíl je v tom, že v USA se sjíždí respektive přejíždí z dálnice na dálnici i vlevo, takže když pojedu po dálnici delší vzdálenost, tak se držím v prostředních pruzích. Je to o zvyk, to ano, ale srovnání s USA není úplně vhodné, protože tam tento systém mají zaveden od prvopočátku, tady lidi ještě nepochopili ani pravidlo zipu.. Pokud jde o USA, tak tam se mi líbí i možnost jízdy na červenou při odbočování a vyhrazený pro vozidla s více pasažéry – ne tak stupidně jako u nás (hlavně v Praze) BUS -Taxi. BUS nemám námitky, ale nechápu proč taxi??? To je zvýhodnění jednoho odvětví podnikání a beztak tam v 80% jede jen řidič!

    Co se týká možnosti „podjíždění“ mimo obec u nás, tak tady mají lidi na tříproudé silnici vsugerováno, že levý pruh je jen pro kamiony. Takže když pak vidím pacienty kteří jedou v prostředním pruhu mezi 60-90 km/h tak bych rozkousal volant. Podjíždění neuznávám, ba si myslím, že u nás v ČR je to životu nebezpečné.

    Surcuf

    Promiňte mi ten výraz, ale tato úvaha je zcestná až idiotská, celá směřuje jen k tomu, aby to bylo umožněno, ostatní aspekty vůbec nereflektuje.

    Tak
    1) všichni víme, že skutečná rychlost na dálnicích je v průměru 150 km……
    2) při delší jízdě takovouto rychlostí (často stovky km) je řidič soustředěn na rychlost a provoz před sebou, aby hlídal ještě, co se děje v pravém pruhu je velmi zatěžující
    3) realita v obcích bývá spíše rychlost na SMV snižovat viz pražský okruh
    4) a to je snad nejdůležitější, u víceproudých komunikací ve městech mohou být odbočky vlevo, což je na dálnicích vyloučeno z principu

    fanda

    Nejsme na takovém věci dost ukáznění. Stačí se dívat, kolik řidičů nedokáže na kruhovém objezdu dát za včas blinkr na tož ho vůbec použít a o reakcích některých lidí za volantem ani nemluvě. Mělo by se vyřešit, aby pravý jízdní pruh pro pomalá vozidla na konci stoupání zůstal průběžný a pomáhá vozidla nezbržďovala vozidla v levém pruhu do kterého se musí zařadit.Plynulost je efektivnější než styl brzda plyn a možné předjíždění i zprava.A ještě jedna rada pro ty co musí být někde na čas.Vyjíždět s časovou rezervou.

    Zeus

    Konečně na to někdo přišel. Já to dělám už léta. Když většina tupců jede uprostřed a já v pravém, musel bych být blázen přejíždět do středního, pak do rychlého a pak zase zpět do pravého. Prostě si v klídku jedu, jen dávám pozor, aby některý ten tupec v prostředním nedostal zrovna rozum a nevjel mi do cesty.

    brutus

    Pokud se vam dobre jezdi v USA,stastnou cestu a smele do toho.U nas vetsina nezvlada ani predjet zleva.A co dusevni chudaci,co „predjizdeji“ odstavnym pruhem?Nebudou se citit diskriminovani??

    kamil-anin

    Nedalo mi abych nereagoval na článek a nebo diskuzi. Jestli jedu v obci v pravém a nebo levém je jedno. Jedu v pruhu. A na dálnici když vidím pravý volný tak tam jedu automaticky. No víceméně snažím se do toho pravýho vždy. Ale jestli jede v prostředním a nebo levým někdo kdo je pomalejší než já tak prostě jedu.A na konci pravýho vjedu zas do toho co tam je. A vůbec nevidím důvod proč by to mělo být předjíždění zprava. Předjíždím když je vozidlo přede mnou,já ho objedu ať už z leva a nebo zprava a znovu se před něj zařadím.Jinak by se taky mohl přestupku dopustit ten co jede v připojovacím rychleji a stihne to ještě před autem. A nebo dálnice Hulín Kroměříž a zpět. Pravý pruh co vede na Brno a naopak Pravý pruh na sjezd Holešov Hulín. Jinak ti co jedou na Přerov a nebo Otrokovice by byli přsdjížděni zprava což je blbost. Takže taková malá ůvaha k zamyšlení. Ale vše je jen o lidech. Takže pěkné Vánoce a šťastné kilometry.

    dědek

    Podle mne je to absolutní nesmysl.Je mi 82roků a stále jezdím.Byl jsem celý život řidič z povolání s praxí na vše,co se po silnici pohybuje po celé Evropě a podle psychotestů si mladí ještě můžou sednout na zadek.Víte,co by to byl za masakr,když si dnešní „řidiči“za jízdy čtou,píší SMS,čúzy se malují,čím dál víc se telefonuje a pod.a do toho by přišel tenhle nesmysl?To mohl vymyslet jen paranoik!!! Pododotýkám,že za těch 42roků brouzdání po Evropě jsem zůstal bez zaviněné nehody.A tahal jsem vleky,rozměrné náklady i 20r.s autobusy.A teď to přirovnejte k úrovni dnešních „řidičů“a mudrujte.Nesmysly si nechte k pivu!

    Lolo

    Píšete že na dálnici platí až 130 km/h, to je chyba, na dálnici platí 80 až 130 km/h a rozdíl v rychlosti je 50 km/h a to už může při těchto rychlostech dělat problém při předjíždění z obou stran, předjíždět jen zleva je více než logické ale hlavně bezpečné.

    Radek

    Myslím si, že je to blbost. Teoreticky by se auta na nájezdech sem tam připojovaly do pruhu, kde jedou řidiči nejrychleji, bez možnosti to jakkoliv rozeznat a ten až 100km/h rozdíl v rychlostech je blbost. Stačí když teď jedete 120, a někdo se tam nasype v 60, samozřejmě hned co začne připojovací pruh, to olizujete přední okno.
    Prostě pokutovat středojezdce a hotovo.

    Orel

    Nevieme poriadne a slušne jazdiť,nie tak ešte obiehať z prava.Bude strašne dlho trvať kým sa to naučíme. Prosim vás hlavne používajte smerovky a zrcátka.
    Príjemné sviatky.Orel

    Omasta

    Nejvíc nehod vzniká z toho, že lidi, kteří vidí, že někdo dělá něco, co se nemá, ho chtějí umravňovat a vychovávat.
    Na odstranění všech problémů by tím pádem stačilo přidat formulku: Při předjíždění je povoleno zvýšit rychlost o 20 km/hod nad rychlost předjížděného vozidla. A v případě, že vpředu jedoucí vozidlo neumožňuje předjetí zleva, je dovoleno předjet zprava.
    Tím pádem by se na dálnici při předjíždění smělo jezdit 150 km/hod a zvýšila by se průjezdnost.

    Pája

    Často po dálnici jezdím s osobním vozem s naloženým přívěsem. Držím se v pravém pruhu a jedu pomaleji. Omezují mě, příp. mě ohrožují řidiči kteří z jízdního pruhu odbočují (zpomalí mě), anebo najíždějí z krátkého najíždějícího pruhu. Dále je pro mě ohrožující oddělení levého pruhu na odbočující, často nemohu bezpečně přejet do středního pruhu. Pokud si přejedu dříve, ostatní na mě troubí, když se snažím najet ke konci přerušované čáry, tak taktéž.
    Podle mého názoru by:
    -předjíždění zprava mezi levým a středním pruhem inspirovalo kaskadéry k nebezpečnému kličkování
    -naopak bych uvítal předjíždění zprava mezi středním a pravým pruhem a současně bych umožnil souběžnou jízdu v pravém a středním pruhu. Zejména před a za obcemi a kříženími by pomalejší vozy nebrzdily rychlejší vozy, které se snaží odbočit či najet.
    S pozdravem
    Pavel Beránek

    veka

    … kde dostane řidičák každý, kdo má díru v konečníku, by to bylo našlápnutí k hromadným masakrům

    Pardál

    Další sluníčkář,Vás potkati tak dostanete „ťafku“jen za slovo důchodce.

    Dufer

    Samozřejmě toto nejde praktikovat všude, ale na D1 je podle mě problém s „vožením“ se v levém pruhu bezpředmětný. Jak se v článku píše, v levém pruhu je povoleno jet, mimo jiné, pokud je to nutné k objíždění. V dopravních předpisech je zase uvedeno, že je možné objíždět výmoly a jinak špatný stav vozovky. A problém se tedy vyřešil sám. Nebo snad se mnou někdo nesouhlasí (ikdyž už není úplně všude levý pruh na zničení tlumičů, přesto je ještě většina taková).

    Pavelp

    V USA děláte jen formální zkoušku a řidičák dostává prakticky každý v 16 letech. Předjíždí se jakýmkoli pruhem a žádná jatka se tam nekonají. Nějakou dobu jsem tam žil a nepřijde mi to nebezpečné. Často mi nezbyde, než to praktikovat i tady. Upřímně – podjíždění zprava je vlastně vždy jen reakce na přestupek ze strany podjížděného. Pokud je vpravo dost místa na podjetí, pak nemá co dělat v levém pruhu.

    Pavelp

    Přestaň pít. Cos napsal nemá hlavu, ani patu.

    HIFI

    Poslouchejte Vy umělče!Jsem důchodce a po evropských silnicích jezdím 48 let ještě jsem auto neškrábl.Proč si myslíte,pokud vůbec že je důchodce něco horšího než kdokoliv jiný?Takové jako Vy potkávám na silnicích a raději se vyhnu.Přeji Vám mnoho šťastných návratů domů a trochu rozumu k tomu.

    Lukas

    Myšlenka to je zajímavá, ale v praxi problematická. Pokud by se v pravém pruhu jezdilo rychleji než v levém, tak si predstavte, jak by vypadalo najíždění kamionu např od benzínky připojovacím pruhem.

    Vlastimil

    Pěkný článek.Myslim že by bylo dobré tyhle pravidla sjednotit.Stejně všichni když se táhneme za pomalým autem v levém pruhu ho nakonec stejně předvedeme v pravém a že u toho jsme více obestretni tak to je jasné.Co dělat když nepomáhá blikání ani troubení že?

    Black

    článek úplně o ničem, měnit pravidla která jsou tu desetiletí takto nastavená ……Už vidím jak najíždím na dálnici a nějaký „beran“ v místě připojovacího pruhu začne předjíždět zprava pomaleji jedoucí vozidlo ve středním pruhu.Zakažte takovéto blitky psát na veřejných portálech a dodržujte pravidla silničního provozu,že „beran“

    PepaSFI

    no já bych v tom celkem neviděl problém, i dnes platí že když se chystám přejíždět z pruhu do pruhu, musím se ujistit atd atd. Když je někdo trotl a nesleduje zrcátka, je to problém zprava i zleva. Jen mi to připadá zbytečné a komplikované. Jak už mnozí zmínili, vpravo se sjíždí a najíždí takže by docházelo ke komplikacím. A celý problém se odvíjí vlastně jen od toho že někteří z různých podivných důvodů jedou vlevo. Já teda na dálnici nejezdím ale asi bych to řešil tak že bych si na tržnici za dvacku koupil blikátko na bicykl a červené ledky v něm bych vyměnil za modré. Hádejte proč a co s tím.

    Karel

    Ano, v USA to jde bez větších problémů a nejsou tam obecně lepší (či horší) řidiči než my.
    Ale také mají mnohem delší a širší připojovací pruhy a většinou nižší maximální rychlost. I tam se občas sjede skupina řidičů, kteří jedou na tempomat stejnou rychlostí a jak na přehlídce blokují všechny (4 a více) pruhy několik mil.
    Teď je u nás předjíždění zprava nebezpečné zejména proto, že s ním předjížděný nepočítá a většinou si nehlídá pravou stranu. Kdyby před povolením předjíždění zprava proběhla dostatečná osvěta, neměl by to být problém.

    Cebrk

    Otázka je, jestli když jedu v pravém pruhu a někdo v prostředním je pomalejší než já, jestli jde o předjíždění zprava. Dle mého názoru jde o souběžnou jízdu. Něco jiného je když jedeme oba prostředním, tak by se pak měl předjet jenom zleva. Zprava by to šlo jen při výjezdu z dálnice.

    Myslím, že kdyby se 100% dodržovala pravidla, tak jak jsou nastavená nyní(rychlost, užití pruhů, atd..) ani by se tento článek nemusel psát.
    Nikdo povolenou rychlost nedodržuje, nikdo nerespektuje ostatní účastníky, každý by byl rád policajtem, aby nám ukázal co děláme špatně.
    Polovina je agresivních a polovina nedostatečně zkušených.
    Málo klidných lidí se pohybuje na našich silnicích.

    Je to jen o tom myslet za tím volantem a nebýt arogantní. Uznat svou chybu, nebo respektovat chybu jiných řidičů. Hlavně ať se každý soustředí.
    Koneckonců jsme jen lidi, né stroje.

    A že někdo jede rychleji? Tak ať jede, pokud nikoho neohrozí.
    A že někdo jede pomaleji? Tak ať jede, chvilinku počkáme a pak předjedeme.

    Hodně šťastných kilometrů všem.

    Rejpal

    Ale vite, ze říkáte hloupost. To, že někdo bezohledný je schopný k předjíždění použít malou mezeru v pravém pruhu (a tím ohrozit minimálně 3 řidiče: předjížděného, a obě vozidla, kterým zkrátí mezeru), neříká nic o tom, že by měl ohleduplný řidič jezdit také bezohledně.

    Jeer

    Souhlas. Jsem na silnicích, i evropských, třicet let. To co po nich občas jezdí s prominutím za vemena, tak by to byla pěkná džungle. To se ty pravidla můžou rovnou zrušit a udělat pravidlo silnějšího, rychlejšího a hlavně blbějšího.

    23561

    Dle současné české praxe je třeba se zamyslet, jak NEJHUŘ by se to dalo udělat a to je jednoznačné: sjednocení proběhne tak, že v obci se zavedou pravidla platná dosud pro předjíždění mimo obec.

    miro

    Stačí dát dopořádku dálnice a vícepruhé komunikace , nebude důvod objíždět rozbitý pravý pruh v levém pruhu a vše bude fungovat jak má.

    miro

    Typický příklad, jak zneužívat cokoliv.Zbývá uzákonit jedno pivo po jídle a hned bude někdo tvrdit že jedl sedmkrát a vypil proto sedm piv.

    jarda

    je potřeba se podívat na kauzalitu problému – v zákoně se píše, že mimo obec se jezdí vpravo a předjíždí vlevo … jestliže tedy někdo jede v levém pruhu a nikoho nepředjíždí, tak porušuje zákon a já jedoucí v pravém pruhu ho mohu ignorovat, neboť předpokládám, že všichni dodržují pravidla/zákon – tedy klidně jedu vpravo svou rychlostí, i když je vyšší než toho co jede v levém pruhu … ostatně sama skutečnost, že je možno jet v pravém rychleji než v levém ukazuje, kdo překračuje zákon a kdo jej dodržuje … tož tak … možná chce ten vlevo odbočovat? 😉 …

    Pete

    Vše by vyřešilo kdyby bylo možné pokutovat zbytečnou jízdu v levém a prostředním pruhu, kdyby se na to policie pořádně zaměřila myslím že za rok by bylo po problému, také by měli pokutovat příliš pomalou jizdu po dálnici. A dohlížet na dodržování zipu a případně i to pokutovat.

    Lada

    Ono ale staci najet na D1 u Chodova a vidite az do Pruhonic hada v levem a prostrednim pruhu a pravy temer prazdy. Ono nema smysl zavadet podjizdeni zprava, protoze se to neslucuje s mistni mentalitou, kdy ma vetsina tupcu problem se zakladnimi ukony. Ono by bohate stacilo kdyby to policejni hrdinove zacali sankcionovat misto toho aby praktikovali honeni nekoho kdo jede po prazdne dalnici 150, coz je podle me daleko mene nebezpecne nez kdyz jede klobouk 90 v prostrednim nebo levem.

    k.ik

    zásadně pokutovat trubky, co jedou na dálnici v prostředním nebo levém pruhu, ikdyž je pravý prázdný

    m
    mpistora

    V době zavedení byl daleko menší provoz a toto uspořádaání poskytuje vyšší bezpečnost. Také umožňuje nouzové zastavení vozidla na krajnici, tehdy asi častější, prakticky bez rozhlédnutí. Auta kdysi ani vpravo zrcátka neměla.
    Předpokládám, že k navržené úpravě časem dospějeme, protože to zvýší propustnost dálnic. Laciněji, než jejich výstavba. Změna bude ovšem masakr. Snad kdyby byla roční masivní kampaň a to po celé EU.
    Dobrá námitka proti je, že v pravém pruhu může předjíždějící častěji narazit na hodně pomalé vozidlo. To lze vyřešit pravidlem, že „Řidič nesmí předjíždět nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí“, které platí i dnes a to i na dálnici, akorát ho zde skoro nikdo neřeší.

    Rejpal

    Úvaha není dotažená dokonce. Pokud bude uvažující hledat důvod, jistě jej brzy nalezne.
    Většina „víceproudých“ silnic v obcích nejsou rychlostní silnice. Tedy levý pruh slouží primárně těm, kteří na nejbližší křižovatce budou odbočovat vlevo, pravý těm, kteří budou odbočovat vpravo, pro jízdu rovně je pak primárně určen buď prostřední, nebo v závislosti na místní situaci s ohledem na plynulost dopravy jeden nebo oba z pruhů. Plynulost dopravy bude nejvyšší, pokud se bude správný pruh volit včas.
    Rychlostní silnice v obci mají oproti rychlostním silnicím mimo obec tu vlastnost, že je na nich velké množství nájezdů a výjezdů. Opět tu figuruje plynulost dopravy. V mnoha případech jsou pruhy označené jako směrové. Je výhodnější, pokud v pravém pruhu budou převažovat vozidla odbočující na nejbližším sjezdu, ve druhém pruhu vozidla odbočující na některém z následujících sjezdů, v levém pruhu tranzit. Zbytečné přejíždění z pruhu do pruhu snižuje plynulost dopravy a zvyšuje nebezpečí nehody.

    Mimo obec je malé množství křižovatek, předjíždění z pouze jedné strany opět zvyšuje plynulost i bezpečnost dopravy. (Pokud někdo potřebuje odbočit, musí se dostat do prava a to by bylo obtížné, pokud by byl neustále předjížděn zprava.)

    Mirek

    Nedavno jsme jeli po D1 nebyl snih. tyden zpet zadne opravy a jak si tak jedu dojedu v levem pruhu ridice ktery na 130tce jel svych 110km/h a nereagoval na nic vlastne reagoval fakacem na me a ja ho nemohu predjet z prava, ja delam prestupek a on ne? Policie by trestala mne a pomalu jedouci auta v levem pruhu ktere se vubec nevraci netretaji ale jak jedu 150tkou tak mam za zadkem policejni neoznacenou oktavku a hned chteji platit ale takove brzdice policiste nekontroluji a nepokutuji a neni to jen na dalnicich. tam kde je 90tka tak si jedou 60tkou a ani o km vic a mohl bych pokracovat. nedivim se ze dost ridicu straci nervy kdyz jede za takovym trotlem a hned jak mohou tak na to dupnou a predjedou toho slusneho trotla a zabrzdi pred nim a ten to hned da na novu do tv a ti to rozebiraji jak kdyby byly specialni experti na dopravu, nikdy neukazi co se delo pred tim co ten trotl slusny ridic udelal, neni tam NIKDY pocatek toho kdo to vyprovokoval. A ze techto trotlu ridicu je mnoho to bych mohl poustet jako rocni film na internetu ale zas tolik pam.karet nemam. Co na to rekne odbornik Beran?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist