Autoweb.cz ve výrobním závodě Continental Barum Otrokovice

42 fotografiípneumatiky

Víte, jak se vyrábí pneumatiky? My ano a považujeme za důležité se o tuto zkušenost podělit. Naše výprava přímo do (dosud přísně střežené) výroby jde k samotné podstatě.

Diskuze

7 komentářů

    stanik

    Představu o výrobě automobilových pneumatik nabízí na YouTube nejedna světová firma, včetně Continentalu.. Co mě ale více mrzí je to, že Barum i Matador jsou dnes odkázáni k výrobě standartů nikoli jako majitel Continental nebo Nokian špičkových pneu. Jistě národní hrdost na značku Baum i Matador bude vždy pro mnohé Čechy a Slováky rozhodující, ale není to málo pro národní prezentaci.

    Martin

    Opravte si prosím tu hrubku:
    Tak tedy kaučuk, buď přírodní (voní po uzeném, protože se před transportem zbavuje zauzením nežádoucích ingrediencí, které by ho mohli poškodit) nebo syntetický.

    A příště zkuste přemýšlet, zda by nestálo za to si najmout korektora, aby se člověk mohl soustředit na obsah článku a nerušily ho takové hlouposti.

    Martin

    A je tam hned další blbost. To si autor po sobě ani ten článek nepřečte? Copak tahle věta dává smysl?

    A my víme, že směs výroba základní „gumy“ probíhá tak, že kompetentní pracovník klade na pás suroviny v přesném poměru, které odvažuje pomocí digitální váhy a počítače.

    Martin

    Doprdele a o řádek dál hned zas překlep.

    A že ze surovin pak teplem vznikna základní černá gumovitá hmota, která se v pásech po zchladnutí skladuje a připravuje k dalšímu použití.

    Škoda, možná je to dobrý článek, ale já se čtením končím.

    Ing. Antonín Horák

    V sedumdesátých letech minulého století jsem si dovolil spojit zkušenosti makromolekulární chemie a výpočetní techniky. To jsou oblasti které jsem studoval a v praxi realizoval. Rád bych jmenoval své spolupracovníky, ale nemám od nich povolení. Byli starší než jsem já. Jeden byl vedoucím katedry na VŠ a druhý vedoucím programátorem tehdy počítačového týmu v dnešním areálu Continental dříve Rudý říjen Otrokovice. Řešili jsme skladbu směsí pneumatik pro různá použití a hlavně na jejich délku životnosti např. 100 tisíc km. Na toto téma proběhly přednášky i v zahraničí. V Německu jsme byli hodnoceni kladně , v Bulharsku jsme podle nich lhali. Kdybychom žili v jiné části Evropy, tak bychom byli hodnoceni jinak než v ČSSR. Jsem však rád, že mám na co vzpomínat jako chudý důchodce. Proto buďme rádi, že nám přidají 40 korun za měsíc.

    .mn.,n.

    Fabrika nic moc teda.. Hnusne, tmave, stare priestory.

    Johnnn

    On je celý ten komplex v Otrokách hnusný. Ael Barumky nejsou špatný, takový průměr, pro tatíky v oktách dostačující. My je máme ve firmě na všech fábkách – zimní Polaris 3.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist