autoweb.cz > Testy automobilů > Velký test > Test MG HS 1,5 TGI Emotion: SUV za malé peníze?
Test MG HS 1,5 TGI Emotion: SUV za malé peníze?
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.2
S modelem HS se značka MG snaží být konkurence schopna zvučným jménům jako je Kia Sportage nebo Škoda Karoq.
Jak je to s vizuálem?
Stejně jako u předchozího modelu ZS, se MG i zde inspiruje nebo spíše už kopíruje některé prvky z konkurenčních vozů. Že by třeba zepředu vám vůz připomínal Mazdu? Vždyť ona diamantová mřížka chladiče je v podstatě totožná. Nicméně celkově je tvar auta a jeho proporcionálnost velmi příjemně vyvážená. Lidé mají tendence se u auta zastavit a probírat, co je to za značku a co jim to připomíná. Takže i zde je cítit jakýsi čínský nádech ve stylu „kde já jsem to tak už viděl?“
V základní výbavě Emotion, dostáváte 17palcová kola, přední a zadní parkovací systémy a zadní parkovací kameru. Takhle. Za ty peníze v základu? No, kdo to má?
Navíc si můžete vybírat mezi pěti barvami karoserie, a to bez příplatkově.
Pokud byste si ale přáli přední led světlomety, už si budete muset připlatit a upgradovat auto do vyšší výbavy.
Hodně místa a překvapivě dobré zpracování
Uvnitř je vážně dost místa, což je velmi potěšující. Stejně tak použité materiály jsou docela hezké na pohled a na dotek velmi měkké a překvapivě kvalitní. Celkově je vnitřek nenásilně uspořádán. Prim hraje tříramenný multifunkční volant s digitální přístrojovkou, která obsahuje 12,3palce velký displej. Středovému tunelu pak vévodí 10,1palce velký barevný displej doplněný řadicí pákou, fyzickými tlačítky na přepínání mezi funkcemi typu klimatizace či nastavení auta a výdechy klimatizace.
V základní výbavě vás čekají přední vyhřívaná sedadla. Spínání funguje rychle, takže se nemusíte bát, že byste umrzli. Se sedadlem může pak řidič pohybovat za pomocí elektriky, spolujezdec si musí vystačit s manuálním nastavením. Z vlastní zkušenosti lze říct, že sedadla jsou právě to, co se v HS fakt povedlo. Mají příjemně dlouhé sedáky, takže vás zadek a stehna nebolí a v zatáčkách mají postranní vedení tak akorát.
Nesmí chybět tempomat, jehož ovládání je umístěno pod volantem na levé páčce tak nešťastně, že si ho skoro ani nevšimnete; a navigace, která vás z bodu A do bodu B sice dovede, ale občas ji to trochu trvá.
MG HS vlastně nabízí uvnitř to podstatné – dost místa, kvalitní sedačky a trochu víc základních funkcí. Nemůžete ale od něj očekávat prémiové zpracování veškerých prvků a funkcí, protože na to finančně tento vůz nesahá, a vlastně ani to pro něj není cesta. Cílí na zákazníky, kteří mají ten půlmilion k dispozici a chtějí nové auto, ale nechtějí super bourák.
Klidně bez „zářezů“ v asfaltu
Pod kapotou na vás čeká 16ventilový řadový zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním. Je nabízený jak s manuálem, tak automatem. V základu ale dostanete 6stupňový manuál. Protože je auto poměrně lehké (má kolem 1500 kg), dostane se z nulo na sto za 9,7 sekund. Na druhou stranu, tohle SUV tu není pro to, abyste jezdili rallye. Naopak. Nastavení podvozku je přímo určené pro komfortní cestování, takže v rámci jízdy a nějakých těch potenciálních výmolů můžete být v klidu. Nedoporučujeme ani kdovíjak divoké najíždění do začátek, HS má tendenci se při dravější jízdě naklánět. Stejně tak je potřeba počítat s krátkými převody, takže se s řadicí pákou vážně pomazlíte. A zajímá vás spotřeba? Nakonec jsme napočítali tu kombinovanou na 7,6 litrech.
Nemáte-li vysoké nároky na vůz, máte omezený budget a neočekáváte, že s autem budete trhat asfalt, je MG HS stvořeno právě pro vás.