Volkswagen T-Roc Cabriolet si zvolíte, když preferujete robustnější automobil, ale nechcete se nechat připravit o pocit svěžího větru ve vlasech

Když si trh žádá, automobilky jej vyslyší. Že kombinaci zavalitého crossoveru s otevřenou střechou nechápete? Ale měli byste, dává totiž smysl.
20231021_114036-1100x618.jpgCelá galerie 56 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Kdo by neměl rád cabria. Jsou to většinou druhá až třetí auta do rodiny, protože jejich potenciál nechápe nikdo jiný než jeho majitel. Místo toho, abyste se zahalili do kovového hávu, jste otevření světu kolem sebe. Motor si příjemně pobublává a vy cítíte pouze jak vám vítr jemně pluje po vlasech. Jízda v cabriu není jen cesta z bodu A do bodu B, je to zážitek. A ještě větší, pokud sedíte v T-Rocu.

VW T-Roc prošel nedávno lehkým faceliftem a evidentně mu to stačilo k tomu, aby oslňoval kolemjdoucí. Nejvýraznější změnou prošly ledkové světlomety denního svícení, jejichž tvar poznáte z velké dálky. Co se ale nejvíc bude líbit milovníkům světýlek, ke kterým se řadím i já, je ta světelná lišta, která vede uprostřed mřížky chladiče. Největší zážitek z toho mají spíše ostatní řidiči nebo chodci, protože díky danému prvku vždycky poznáte o jaký koncern se jedná. Oceňuji vždy stylové a jiné začlenění takových elementů do vizuálu auta. Ta odlišnost od konkurence je pak hodně znát.

I svítilny vzadu dostaly nový háv a tónované kryty, ale jinak zůstává T-Roc stále vizuálně podobný. Jasně, pokud si zvolíte výbavu R-line, jako jsem měla v testu já, dočkáte se specifického nárazníku ve stylu verze R, který bude lakovaný v barvě vozu – v mém případě tedy bíle.

Dole za 9, nahoře za 11 sekund

Co vás ale asi nejvíce zajímá, je ta textilní střecha, protože to je na vzhledu i funkčnosti auta asi po motoru ta nejdůležitější část (aspoň podle mě). Aby se mi nad hlavou otevřelo nebe, trvalo to krátkých 9 sekund. A nebyla by to ta pravá jízda v kabriu, kdybych si nestáhla společně s tím i všechna okna, která jsou samozřejmě bezrámová. Potom už stačilo brázdit silnice. Nejvíc jsem si to užívala na okreskách a v obcích, protože pro absolutně „holou“ karoserii je ideální opravdu rychlost do 70 km/h. Se vzrůstající rychlostí začne být foukání nepříjemné, ale stačí si samozřejmě vytáhnout okýnka, použít větrnou clonu, kterou především doporučuju těm, kteří nemají rádi „tou foukání za krkem“  a mažete dál rychlostí tak do 95 km/h. Hlavně nemyslete na to, že byste s tím vyjeli na dálnici. Pokud to uděláte, rozhodně nepůjde o jeden z nejpříjemnějších zážitků.

Ale tohle je přeci cabriolet. Auto určené na poklidné projížďky, a ne nějaký trhač dálničních rekordů.

Vystavený displej na odiv

Zasednutí za volant vás potěší, stejně jako usednutí do zadních sedadel. Všude je dost místa pro 4 plnohodnotné cestující. Počítejte jen s tím, že na cestu do Chorvatska to vzadu úplně nebude. Ale na radostnou vyjížďku akorát.

Změn se uvnitř odehrálo více než venku. Především se musíte potýkat s dotykovými ploškami pro volbu/nastavení klimatizace a pianinově černou plochou, která je doplněna akcentující červenou. Rozumím, že se VW snaží jít s dobou, ale cabrio by si zasloužilo fyzická tlačítka. A proč? Proč ne. Jsou jistější na dotek. Jinak v interiéru hezky vystupuje prošívání na sedačkách, které je doplněné emblémem R na opěrkách, což dává autu sportovnější nádech. Na sklopení střechy tu naštěstí zůstala jakási minipáčka, stejně tak na otevření všech oken. To je za mě pro VW velká chvála, však už víte… Stejně tak mohu pět ódu na tlačítka vypnutí start/stop, volbu jízdního režimu nebo spuštění výstražných světel.  Pro chválu nejdu daleko ani v případě voliče automatické převodovky, protože to není jen tak malá páčka, ale pořádná páka.

Jinak oproti předchozí generace zde vystoupl displej infotainmentu na vrchol palubky. Všechny automobilky mají teď jakýsi trend všechno „vyrvávat“ ven. Jedním z důvodu je právě zvětšování oněch displejů, který v mém případě měl 9 palců. Jestli je to hezké nebo ne, nechám na vás. Já si na to názor teprve tvořím

Zdejší infotainment běhá sám o sobě dobře. Navigace má občas sice tendenci přeskočit, ale není to nic, na co byste nebyli zvyklí. Ani napojitelnost na Android Auto nezdála se být špatná. Ale nějak nevím, čekala bych od toho systému asi větší hravost a poddajnost.

Příjemný na pohled i rychlost ovládání je ale digitální kokpit o velikosti 10 palců. Můžete si zde nastavit své vlastní styly, informace, oceníte rychlost a plynulost pokynů.

Jen jeden motor

Pod kapotu vám na VW servíruje jen jeden motor, a to 1,5 TSI 110 kW – 150 koní. Vybírat si ale můžete, jestli si chcete užít vícero zábavy a spřáhnout ho s manuálem o šesti stupních, nebo vám více vyhovuje pohodové cestování s nikterakým divokým projevem – sedmistupňový automat.

Automat měl v testu klidný a plynulý projev, oplýval solidní dynamikou, ale nepřinesl nic, co byste od něj nečekali. Je to klasický motor, který splní svou funkci nebývale dobře, ale charakterově mu chybí nějaká špetka divokosti. Pokud s ním pojedete se staženou střechou, budete jen nenásilně šlapat na plynový pedál, protože vám rychlost kolem vás bude připadat velká, napříč tomu, že pojedete padesátkou. Potěší vás svými vlastnostmi i na dálnici nebo na okreskách už při „zabednění“ uvnitř.  Jen od něj neočekávejte jakési divoké bytí – pro takový automobil si jdete, když chcete klid a pohodu.

Což vám nad očekávání splní i adaptivní podvozek, který je opravdu jistý. Pokud máte vůz pod kontrolou a diktujete mu správný směr, nemá problém se svým projevem. Nehoňte ho ale zbytečně přes velké nerovnosti, mohl by mít tendenci vám pod rukama poskočit. Neříkám, že mu díry ubližují, ale přeci jen, velká kola mají někdy chuť udělat minipohyb, kterému se můžete jednoduše vyhnout.

A co se spotřeby týká, tak nás vyšla na krásných 6,2 litru/ 100 km.

Do Chorvatska ve dvou ideál

VW T-Roc Cabriolet R-Line je vhodný spíše pro dvojice, ale bude dělat radost i rodinám. Na druhou stranu si dokážu představit ho vzít na nějaký letní roadtrip, ať už po českých památkách nebo s ním a přítelem vycestovat do Chorvatska ve dvou, kde stačí stáhnout jen střechu a dýchat čerstvý mořský vzduch. Velikost kufru pro dvojice je totiž dostatečná, stejně tak jako nepřeberná plejáda asistentů. Připravte si ale na něj 1 225 900 korun. Jestli je to hodně nebo málo, optikou dnešního testu hodnotit nebudeme. Je to totiž jedno z mála cabrií, které trh nabízí, a tím pádem se jedná o srdcovku.

26.11.2023 7:50| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist