Hezčí a úspornější než Fabia! Vyzkoušeli jsme chique auto, kterému budete jen těžko odolávat

Peugeot 208 Hybrid vypadá parádně a ještě navíc jezdí úsporně. Tomuhle prckovi budete jenom těžko odolávat.
img_8548-1100x618.jpgCelá galerie 30 Zdroj: Hugo Kottás

Myslím, že mezi mini auty do města dnes nenajdete hezčí auto než nový Peugeot 208. Alespoň tedy mezi automobilovou konfekcí. Jasně, je takový trochu holčičí, ale zároveň vypadá pěkně nabroušeně.

Sluší mu to i v základní výbavě, což se o jiných autech na balonových plecháčích a v bílé pastelce říct nedá. Tady ale dostanete litá 16“ kola a parádní svítivě žlutou barvu s názvem Agueda úplně zadarmo, i když podle mě je to spíš jedovatě zelená, ale to už jenom detail.

Za tuhle perleťovou červenou Elixir si už připlatíte 18 tisíc korun, ale taky stojí za to. Tohle je navíc linie GT, kterou poznáte podle černých fenderů jako z nějakého japonského kaido raceru a pořádného zadního spojleru, za který by se nestyděl kdejaký hot-hatch.

A moc mě zahřála u srdíčka poctivá koncovka výfuku! To se už dneska nenosí ani u ryzích sporťáků, natož u mainstreamového hybridu. Za to mají ode mě Frantíci fakt moc velkou pochvalu!

Dvěstěosmičce nechybí ani typické rozpoznávací znamení moderních Peugeotů, jako denní svícení v podobě trojitých lvích drápů v předním nárazníku. V zadních světlech jsou potom tři pruhy netradičně horizontální.

Na velikosti (ne)záleží

Uvnitř je to také slušná avantgarda. Peugeot se drží zavedeného konceptu kabiny i-Cockpit, což ve zkratce znamená architekturu s digitálním přístrojovým štítem (tady navíc s pěkným 3D efektem), na nějž se nedíváte klasicky skrz volant, ale vrchem přes něj. Volant je typicky titěrný, což nemusí každému vyhovovat, ale celkem padne do ruky.

Druhou dominantou je displej multimédií na vrchu palubní desky otočený směrem k řidiči. Pod ním pak najdete výdechy ventilace a typické pianové klávesy, které se zase opticky zdají být natočené ke spolujezdci. Ono to asi bude rovně, ale z řidičovy sedačky se zdá, že je to celé otočené doprava, což nedává smysl.

Na středovém tunelu potom najdete dost velkou schránku na telefon s indukčním nabíjením a volič převodovky v podobě malého, ale krásně vyvedeného hliníkového „camprlíku“, jak dnes bývá v módě.

Celý interiér hraje barvami a moc hezky se na to dívá, pokud tedy raději neholdujete německé „konzervě“. Kupodivu je kabina i docela funkční a ergonomických přešlapů tu najdete minimum. Dokonce i ovládání klimatizace si můžete navolit jako samostatný widget na hlavní stránce multimédií.

Vepředu se sedí dobře, vzadu je potom logicky málo místa. Taky neexistuje, že by za dospělým spolujezdcem sedělo dítě v autosedačce, na to je 208 prostě moc krátká.

Zato kufr je překvapivě velký, hluboký a navíc ještě pojme i plnohodnotnou rezervu. Takže jako auto do města na rozvážení dětí? Ideální. Jenom isofixy jsou dost hluboko utopené, takže instalace dětské sedačky není zrovna přímočará. Doporučuji to udělat jednou a pak už to neměnit.

Drobnou kritiku si zaslouží i prodleva při startování/chcípání motoru, kdy nestačí tlačítko jenom krátce stisknout, ale musíte déle podržet. To je ostatně typický neduh všech vozů koncernu PSA, kupodivu ale třeba Opel Astra to nedělá. Proč by to nešlo i tady?

A taky mě vytáčelo otravné hlášení navigace, že vjíždím do nebo vyjíždím z nízkoemisní zóny. Zaprvé nic takového v Praze neexistuje a zadruhé to kolem mého bydliště hlásila furt, takže jsem to za den slyšel třeba dvacetkrát. A jedna ulice asi vedla skrz hranici domnělé nízkoemisní zóny, takže to hlásila nonstop. OMG!

Úsporný hybrid

Základní atmosférický tříválec o výkonu 75 koní s pětistupňovým manuálem je spíš taková volba „cena od“, zajímavější je to od tradičního motoru 1.2 PureTech se 100 koňmi a šestistupňovým manuálem, případně osmistupňovým měničovým automatem.

Pak můžete sáhnout ještě po verzích Hybrid 100, případně Hybrid 136, která je předmětem tohoto testu. Jedná se o tentýž přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru, jen spojený s full-hybridní technikou a šestistupňovou převodovkou s označením e-DCS6.

Vrcholem nabídky je potom Peugeot e-208 buď se 136koňovým, nebo 156koňovým elektromotorem. Ale o tom až někdy jindy.

Podívejte se na videotest Peugeotu e-208

Silnější hybrid je moc fajn pohonná jednotka a plná síly na takhle malé auto. Ostatně s ním dokáže upalovat až 204 km/h a na stovku zrychlí za pěkných 8,1 sekundy. Jedinou vadou na kráse je příliš silná rekuperace, kterou nelze nijak nastavovat. Já raději plachtím.

Na druhou stranu se hybridní technika podílí na velmi nízké spotřebě paliva. Za celý týden jsem nastřádal průměr 6,2 l/100 km, ale to jsem trochu spěchal po dálnici. Po městě je to spíš 5,5 litru a volnějším tempem mimo město pak jde jezdit i na hranici čtyř litrů!

Podvozek se také povedl. Je akorát příjemně sportovně tuhý, že si poradí s typickými nástrahami velkoměsta, ale zároveň se blýskne v zatáčkách. V kombinaci s přemírou gripu na předku, malým volantem a rychlým převodem řízení je dvěstěosmička opravdu agilní.

Škoda, že už doba nepřeje tomu, aby existovala 208 GTi, ale i tohle je na řízení fajn auto.

Za exkluzivitu si připlatíte

Čekal bych, že Peugeot 208 bude o kousek levnější, než třeba Škoda Fabia, jenže ejhle, Francouzi nastavili celkem ambiciózní ceny. Tenhle hybrid v našňořeném gétéčku, červené barvě a s příplatky vychází na víc než 650 tisíc korun, ale levnější není ani v nižších spektrech nabídky.

Já bych se osobně držel víc při zemi a sáhnul po verzi Active s motorem PureTech 100 a přihodil jen vyhřívané sedačky za 6 000 Kč. Za nějakých 420 tisíc pak dostanete solidní malé auto. A pokud jste lenoši, ještě můžete přihodit automat, který ovšem už stojí nemalých 50 tisíc.

Ale stejně, pokud nemáte rádi v životě nudu, asi vám nebude vadit si trochu připlatit.

15.5.2024 7:34| autor: Hugo Kottás | zdroj: autorský text, Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist