Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Opel Corsa 1.2 Turbo: Jeden hot a druhý čehý

Peugeot 208 je velmi povedeným malým hatchbackem. Co na to může říct nový Opel Corsa, který využívá stejnou techniku?
titulka-2-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Autoweb.cz

Propagační materiály nového Opelu Corsa hlásají, že je 100% německý. Pravdou však zůstává, že je z poloviny francouzský. Pod povrchem totiž skrývá naprosto totožnou techniku jako Peugeot 208. Postavili jsme proto obě auta proti sobě, abychom zjistili, jak se od sebe liší a které z dvojčat si vlastně vybrat.

Když otevřete kapoty, najdete stejný přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru. Peugeot jej nazývá 1.2 PureTech, u Opelu používají tradiční označení 1.2 Turbo. Je sympatické vidět na autě nápis jako z devadesátek, který dnes používá snad už jenom Porsche.

Oba motory jsou navíc spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou. Žádná dvouspojka, ale klasický měnič, který funguje velmi zdařile v obou případech. Co se týče jízdy vpřed, fungují obě auta podle očekávání naprosto stejně. Žádný rozdíl ve výkonu motoru nebo naladění převodovky není.

Stejně tak obě auta mají volitelné tři jízdní režimy, které mění odezvu na plyn a způsob řazení, a to ekonomický, normální a sportovní. Po přepnutí do sportu se navíc přiostří také zvuk, bohužel ale pouze z reproduktorů. Není to ale vyloženě rušivé ani nevkusné. Vzhledem k tomu, že ani jedno auto není ostrou sportovní verzí, je to zajímavé ozvláštnění, které jsem nečekal.

Takže v čem se vlastně obě auta liší? Hlavně ve vzhledu exteriéru a interiéru. Jistě jste si všimli sami z fotek. Peugeot 208 máme ve sportovněji střižené verzi GT Line, Opel Corsa se taktéž pyšní paketem GS Line s mírně odlišnými nárazníky a spoilerem na víku kufru. Vypadá pěkně nabroušeně, ačkoliv 208 je designově ještě mnohem odvážnější.

Mně osobně potěšila na Corse pěkná dvojitá koncovka výfuku, což se už dneska příliš nenosí, ostatně tu mají obě auta, takže palec nahoru. Společné mají Corsa s 208 ještě dvě věci – čelní sklo a střechu, jinak není žádný vnější panel sdílený.

Velké rozdíly najdeme i uvnitř, kde se obě auta shodují prakticky jenom panely A sloupků a stejným voličem automatické převodovky. Opel tady využívá joystick z novodobých Peugeotů, který je na jednu stranu pěkný a povedený, je to ale trochu divné sahat na ovladač, který znáte odjinud. Ale to přijde jenom mně, protože znám všechna ostatní auta.

Čtěte také: Peugeot 208 1.2 PureTech 130: Šetřílek (test spotřeby)

Jinak si každé auto drží uvnitř svůj charakter. Peugeot je architekturou i-Cockpit typicky výstřední, což nemusí sedět každému. Titěrný volant nemusí padnout od ruky všem a dotykové ovládání v podstatě úplně všeho může občas lézt na nervy. Ale vypadá to krásně, hlavně 3D digitální budíky, které umějí zobrazovat např. mapu.

Opel je zase až příliš usedlý a osobně mi chybí nějaká invence, něco trochu jiného a neokoukaného, což splňuje vlastně jenom ovladač automatu, který sem ale tak trochu nepatří, jak bylo řečeno. Corsa je zkrátka uvnitř nudná a jediné, co se to snaží trochu rozbít, je barevný pruh táhnoucí se vrchem palubní desky.

Na druhou stranu se svým konvenčním velkým volantem, který perfektně sedne do ruky, čitelnými analogovými budíky, spoustou tlačítek a klasickým „sporákovým“ ovládáním klimatizace je interiér ergonomicky předvídatelný, snad jenom s výjimkou dotykového infotainmentu, který pochází od Francouzů. Velké kolečko hlasitosti ale naštěstí zůstalo zachováno stejně jako ve 208.

Ani po stránce jízdních vlastností se Francouz od Němce neliší. Obě auta obouvají 17″ pneumatiky, což je trochu víc na můj vkus. Opticky naprosto v pořádku, ale jízdní komfort by mohl být na menších kolech dokonalý, ačkoliv takto není vůbec špatný. Potěší stabilní a předvídatelný podvozek spolu s výborně vyváženým řízením. Obě auta se prostě řídí opravdu příjemně, tedy až na jedovatě přeposilované brzdy.

Takže hlavním bodem při rozhodování bude skutečně jenom vzhled. Naštěstí je to celkem jednoduché obě auta se pevně drží svého předurčeného charakteru. Peugeot 208 je zkrátka odvážnější a trochu modernější, čímž bude imponovat zejména mladším zákazníkům nebo módní trendy sledujícím ženám.

Zatímco Opel Corsa je usedlejší a sází na jistotu, což jej možná předurčuje starším zákazníkům. Na druhou stranu o trochu nižší atraktivitu vyvažuje zajímavější cenou. Tak či onak, oba sourozenci jsou velmi povedenými vozy. Takže volba je čistě na vašem vkusu a trochu také na možnostech peněženky.

19.3.2020 12:04| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist