Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Na jednu nádrž?
autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 208 > Peugeot 208 1.2 PureTech (2015)
Peugeot 208 1.2 PureTech (2015)
Radosti
Dynamika v rámci kategorie, spotřeba, vzhled
Starosti
Pro někoho příliš výrazná image, absence šestého stupně
Osobní přiznání hned na začátek, dvěstěosmička se mi ze všech současných Peugeotů líbí asi nejméně. Jde o přední světla, na můj vkus už příliš tvarovaná. Netvrdím, že všechny auta musí mít nutně krabicoidní vzhled staré Lancie Delta, ale tady to už je pro přílišně „barokní.“ To ale neplatí o zbytku auta, naopak zezadu je podle mého Peugeot 208 šik a stejně tak i z profilu. Nebo jsem možná zaujatý a nadšený z našeho dlouhodobě testovaného Peugeotu 308, na který nedám dopustit a který se v daných mezích mým pohledem blíží dokonalosti. Když přejdu zmiňovaná světla, tak 208 vypadá dobře a atraktivní vzezření podtrhuje i matný šedý lak karoserie. Zachytil jsem u kolegů, že jde o speciální technologii, na které nejsou vidět škrábance (předpokládám, že jde o postupné stmelené rýhy tím, jak v teple lak pracuje, ale ruku do ohně za tento svůj výklad nedám). Na barvu ale auto nejezdí a malé hatchbacky jsou podle mého názoru jak o vzhledu, tak ale také o ceně a užitných hodnotách. Přesto ale ještě zmíním velmi pěkné zelené prvky, které se táhnou kolem dokola a které ještě dál umocňují „fresh“ image auta.
Interiér
Zelené detaily kontrastující s odstíny šedi jsou patrné i v kabině a i zde vypadají velice dobře. Nicméně je to volant, na který sáhnete jako na první část vozu a sedne dobře do ruky, hranatá hlavice řadící páku už možná méně, ale přesto je skvělé, že zde je, robotizovaný manuál jako alternativu nepokládám za lepší volbu. Nicméně hned zmíním, že bych uvítal více než jen pět rychlostí, vzhledem k dynamice, o které se zmíním později, byly okamžiky, kdy jsem chtěl řadit šestku.
Jinak interiér vypadá velmi dobře, „francouzsky“ v dobrém slova smyslu a poprvé zmíním jako konkurenci Škodu Fabia, která sice nabízí čistý a jasný interiér, ale v porovnání s 208 je trochu nudná. Nevím, jak bych se na výrazný kokpit díval s odstupem let, jestli by naopak spartánský prostor českého vozu nebyl více nadčasový, ale teď a tady bych se nechal zlákat spíše francouzskou smyslností.
Dotykový displej vypadá dobře a funguje, byť za jízdy může být obtížnější přesně dirigovat centrální mozek a udílet přesně pokyny, sedačky odpovídají, stejně jako materiály, kategorii a ceně. Nesedí se v nich zle, pokud uvážím, že jsem v autě, které bych preferoval jako městské s kratšími jízdami. Popravdě nemám si moc na co stěžovat, a ani nechci. Peugeot 208 je takové funky autíčko a baví mne, byť má své rezervy.
Pohon
Ty nacházím třeba v pohonu. O ten se stará tříválec s výkonem 82 koní a sám sebe jsem překvapil, že jsem jeho charakter připodobnil šestiválci. Děleno dvěma. Ano, skutečně, bez sarkasmu, motor má své kouzlo, ale takové, ehm, poloviční… a pokud nechcete číst ryze subjektivní dojmy bez výrazného faktického podložení, tak raději tuto větu přeskočte. Zvuk není typicky tříválcový, ve smyslu hrdelní, hrubý. popravdě v nižších otáčkách je agregát vcelku tichý, pod plynem o sobě dá vědět, ale schází mu, Austin Powers by řekl, „mužo.“ Neschází mu ale výkon, ten je 82 koní a točivý moment je 118 Nm a jakkoli nejde v absolutní míře o hodnoty dramatické a dech beroucí, auto s není pomalé. Tedy, opět, v rámci třídy. Sprint z nuly na stovku za 12,2 sekundy a maximálka 175 km/h nepatří do říše snů, ale k malému autu, zejména na městské popojíždění, stačí.
Spotřeba
Spotřeba podle tabulek je 5,5 / 3,9 / 4,5 l/100 km, realita byla v mém podání ovšem jiná, já jsem jezdil za 6,4 l/100 km v průměru, ovšem přiznávám, že jsem jezdil svižně.
Ovladatelnost
Svižně, tedy svižněji, než jsem zpočátku testu předpokládal, auto mě příjemně překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Kompaktní hatchback se skládá agilně do zatáček, kombinuje tak akorát komfort s pevným nastavením, nenaklání se. Od podvozku je cítit chování systému dané třídy a chtít, aby se 208 chovala stejně jako 508 na sofistikovanějším odpružení by bylo nemístné, ale auto jako takové podle mne funguje, dobře funguje.
Verdikt
Verdikt je asi jednoznačný. Podívejte se na cenu, srovnejte nabídku konkurence a máte vyřešenou jednu věc. Druhá stránka otázky pořízení pak bude zahrnovat jistě vzhled a opět se vrátím k Fabii, která jako představitelka tuzemských hodnot nabídne čisté a přímé linie, ovšem Peugeot 208 je jejím příjemným a charismatičtějším protipólem.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | tříválec |
Palivo | benzín |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 60/82 v 5750 |
Točivý moment (Nm) | 118 v 2750 ot./min |
0-100 km/h (s) | 12,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 175 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 / 3,9 / 4,5 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3973 |
Šířka (mm) | 1739 |
Výška (mm) | 1471 |
Rozvor náprav (mm) | 2538 |
Provozní hmotnost (kg) | 1135 |
Zavazadlový prostor (l) | 285 / 311 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 261 700 Kč |