Test Volvo C40 Recharge pohledem ženy: Vegansky elektrický mazlík do města (první jízdní dojmy)

Nový crossover s označením C40 Recharge je prvním vozem švédské automobilky, který je dodáván pouze s čistě elektrickým hnacím ústrojím a současně prvním modelem, kde jsou všechny interiéry provedeny zcela bez použití kůže.
et_9903ow-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Volvo

Designově futuristická. Tak lze popsat nové C40 Recharge. Co nás na první pohled zaujalo v exteriéru, to byla snížená střešní linie a v přední části nová maska chladiče s krytem v barvě karoserie. Stejně tak potěšila pevná panoramatická střecha (součást standardní výbavy) a světlomety s pixel technologií či zadní LED světla s uvítacím osvětlením.

Prim hraje software

Uvnitř nás zaujaly především už samotné softwarové možnosti auta – po aktivaci získáte přístup k integrovaným službám Google a navíc vám C40 poskytne intuitivní uživatelské rozhraní, které vychází z OS Google Android.

Ovládání zahajované frází „Hey, Google“ umožňuje ovládat funkce klimatizace, navigačního systému a dalších palubních systémů, navést vůz k nejbližší nabíjecí stanici, spustit navigaci do cíle, vytočit požadované telefonní číslo, odeslat textovou zprávu, pustit hudbu. V podstatě si s autem můžete pořád jen povídat a ono vám bude plnit i ta nejtajnější přání.

Především ženy pak ocení chytrá řešení úložného prostoru od drobných detailů usnadňujících cestování (výklopný háček, odpadkový koš před loketní opěrkou a úložný box pro krabici s kapesníky pod ní) po úložnou schránku pod podlahou zavazadlového prostoru či možnost podlahu vyklopit a úložný prostor tím rozdělit.

Čtěte také:

Udržitelná budoucnost podle Volva není jen elektrifikace. Vyzpovídali jsme ředitele českého zastoupení (rozhovor)

Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti

Volvo s desetilitrovým osmiválcem a výkonem 3000 koní za cenu 290 tisíc korun je nákup století

Co v sobě má?

Pohonnou jednotku tvoří jeden nebo dva elektromotory; motorizace Recharge Twin s pohonem všech kol nabízí maximální výkon 300 kW / 408 koní a točivý moment 660 Nm, u pohonu předních kol dosahuje výkon max. 170 kW / 231 koní a točivý moment 330 Nm. Elektrická pohonná jednotka nabízí plnou kontrolu nad vozem také díky rekuperačnímu brzdění a funkcí ovládání jedním pedálem.

Soustava akumulátoru je umístěna tak, aby bylo zajištěno nízké těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti, což přispívá ke stabilní jízdě a předvídatelným reakcím vozu aneb Volvo cé-čtyřicítku vyladilo tak, aby jízda byla nejen rychlá, protože je to skutečně střela, ale také vysoce komfortní.

Jak daleko C40 dojede jsme neměli možnost při krátkém seznámení vyzkoušet (oficiální dojezd je daný na 451 km), ale hodnoty spotřeby 18,2 kWh na 100 km nebyly vůbec špatné. Takže reálný test ukáže.

Zajímavosti?

Součástí dodávky každého čistě elektrického vozu Volvo C40 Recharge je účet Plugsurfing, jenž poskytuje přístup k jedné z největších a nejmodernějších sítí s více než 270 000 nabíjecích stanic v rámci celé Evropy. Navíc bez nutnosti obvyklého předplatného, jen s využitím jednoduché aplikace a nabíjecího RFID klíče (karty), který zákazník obdrží spolu s vozem.

Navíc lze i v zahraničí platit za nabití v rámci sítě společnosti Plugsurfing prostřednictvím jedné fungující platební brány. O budoucnosti Volva v České republice se dozvíte více v rozhovoru s ředitelem českého zastoupení.

9.6.2022 11:13| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist