Peugeot 208 & Partner (2015) po faceliftu: Premiéra na českém trhu

Nejúspěšnější modelová řada Peugeotu společně s malým užitkovým vozem právě zažívá uvedení na český trh po faceliftu.

Dvojková řada Peugeotu historicky patří mezi nejúspěšnější modelovou řadu francouzské automobilky. Celkově se všech Peugeotů s dvojkou na začátku, tedy od první 201 až do současné 208, prodalo 17 milionů, samotná 206, která je dodnes vůbec nejúspěšnějším modelem automobilky, opustila výrobní linku v počtu 7,6 milionu kusů. Současné generace 208 se přitom prodalo už na jeden milion kusů. Pro automobilku je tedy tento model velmi důležitý a nyní nastala chvíle mírného omlazení. To samé platí i pro užitkový a civilní model Partner.

Peugeot 208

Zvenku poznáte faceliftovaný Peugeot 208 tradičně podle nové grafiky předních světlometů, která jsou zasazená více do karoserie, přepracované masky chladiče a jiného předního nárazníku, vzadu potom největších změn doznala 3D LED světla s grafikou připomínající lví drápy. Nové jsou i barvy karoserie, především dva matné strukturované laky Ice Grey a Ice Silver, které jsou odolné proti poškárábání, takže s nimi lze v klidu jezdit do kartáčové myčky. Přípatek za ně je shodný s příplatekm za perleťový lak.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Další novinkou je možnost individualizace vozu pomocí dvou pakerů – Menthol White a Lime Yellow. Ty přinášejí barevné odlišení několika exteriérových a interiérových prvků. Uvnitř se žádné velké změny neudály, Peugeot 208 se stále drží architektury i-Cockpit s malým volantem, který je taktéž mírně přepracovaný, a kapličkou přístrojů vysoko na palubní desce. Z technologického hlediska je na palubě nově couvací kamera, systém MirrorScreen, který zrcadlí aplikace chytých telefonů se operačními systémy iOS i Android, a bezpečností systém Active City Brake.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pod kapotou je největší novinkou benzínový motor 1.2 PureTech s přeplňováním, který letos získal prestižní ocenění International Engine of the Year 2015 ve své kategorii. Paletu pohonných jednotek dále tvoří základní benzínový motor 1.0 PureTech o výkonu 68 koní, již zmíněný 1.2 PureTech ve verzích 82 a 110 koní a 1.6 THP o výkonu 208 koní ve vrcholném modelu GTi. Naftové jednotky zastupuje 1.6 BlueHDi ve výkonových verzích 75, 100 a 120 koní, z nichž nejúspornější je prostřední verze.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nově lze objednávat šestistupňovou automoatickou převodovku EAT6 s motorem 1.2 PureTech 110 k, robotizovaný manuál ETG5 nadále zůstává v nabídce k motoru 1.2 PureTech 82 k a manuální šestistupňová převodovka jen k nejsilnějšímu turbodieselu 1.6 BlueHDi 120 k. Nový Peugeot 208 lze pořídít ve verzi 1.0 PureTech 68 k ve výbavě Access a třídveřovou karoserií od akčních 245 200,- Kč.

Peugeot Partner

Další novinkou, kterou francouzský výrobce prezentuje na českém trhu, je faceliftovaný Peugeot Partner. Vůz se ve své první generaci představil v roce 1996, druhá generace přišla roku 2002 a třetí generace je na světě od roku 2008. Současný Partner již jeden facelift prodělal, a to v roce 2012, tohle je tedy již druhá mezigenerační obměna. S tím souvisí i skutečnost, že se příliš mnoho změn neudálo.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zvenku se změny týkají vyloženě jen detailů, stejně jako uvnitř. Ostatně není třeba měnit to, co dobře funguje, a to platí především pro bohatý vnitřní prostor. Užitková verze v délce L1 jako jedna z mála malých dodávek převeze dvě europalety, v kabině pak nabízí systém sedadel MultiFlex, na kterých lze odvézt buď dva pasažéry, nebo je různě sklápět – jak směrem dolu pro převoz dlouhého předmětu, tak nahoru za účelem dalšího zvětšení přepravní kapacity. Vytvořit lze i menší mobilní kancelář sklopením prostředního sedadla a do uzamykatelné schránky pod ním lze zase uschovat cenné věci.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Civilní verze nabízí variabilní interiér s pěti, či sedmi samostatně vyjímatelnými sedadly, zavazadlový prostor o objemu 675 až 3000 litrů a s rovnou podlahou. Technologické vymoženosti zastupuje 7″ barevný dotykový displej multimédií a opět parkovací kamera, systém MirrorScreen a Active City Brake. Pod kapotou lze mít benzínový motor 1.6 VTi ve výkonových verzích 98 či 120 koní a znovu turbodiesel 1.6 BlueHDi s výkony 75, 100 či 120 koní. Samozřejmostí je i čistě elektrická verze Electric. Nový Peugeot Partner začíná na ceně 259 900,- Kč ve verzi 1.6 VTi 98 k s karoserií Furgon L1.

23.6.2015 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist