Peugeot 208 & Partner (2015) po faceliftu: Premiéra na českém trhu

Nejúspěšnější modelová řada Peugeotu společně s malým užitkovým vozem právě zažívá uvedení na český trh po faceliftu.

Dvojková řada Peugeotu historicky patří mezi nejúspěšnější modelovou řadu francouzské automobilky. Celkově se všech Peugeotů s dvojkou na začátku, tedy od první 201 až do současné 208, prodalo 17 milionů, samotná 206, která je dodnes vůbec nejúspěšnějším modelem automobilky, opustila výrobní linku v počtu 7,6 milionu kusů. Současné generace 208 se přitom prodalo už na jeden milion kusů. Pro automobilku je tedy tento model velmi důležitý a nyní nastala chvíle mírného omlazení. To samé platí i pro užitkový a civilní model Partner.

Peugeot 208

Zvenku poznáte faceliftovaný Peugeot 208 tradičně podle nové grafiky předních světlometů, která jsou zasazená více do karoserie, přepracované masky chladiče a jiného předního nárazníku, vzadu potom největších změn doznala 3D LED světla s grafikou připomínající lví drápy. Nové jsou i barvy karoserie, především dva matné strukturované laky Ice Grey a Ice Silver, které jsou odolné proti poškárábání, takže s nimi lze v klidu jezdit do kartáčové myčky. Přípatek za ně je shodný s příplatekm za perleťový lak.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Další novinkou je možnost individualizace vozu pomocí dvou pakerů – Menthol White a Lime Yellow. Ty přinášejí barevné odlišení několika exteriérových a interiérových prvků. Uvnitř se žádné velké změny neudály, Peugeot 208 se stále drží architektury i-Cockpit s malým volantem, který je taktéž mírně přepracovaný, a kapličkou přístrojů vysoko na palubní desce. Z technologického hlediska je na palubě nově couvací kamera, systém MirrorScreen, který zrcadlí aplikace chytých telefonů se operačními systémy iOS i Android, a bezpečností systém Active City Brake.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pod kapotou je největší novinkou benzínový motor 1.2 PureTech s přeplňováním, který letos získal prestižní ocenění International Engine of the Year 2015 ve své kategorii. Paletu pohonných jednotek dále tvoří základní benzínový motor 1.0 PureTech o výkonu 68 koní, již zmíněný 1.2 PureTech ve verzích 82 a 110 koní a 1.6 THP o výkonu 208 koní ve vrcholném modelu GTi. Naftové jednotky zastupuje 1.6 BlueHDi ve výkonových verzích 75, 100 a 120 koní, z nichž nejúspornější je prostřední verze.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nově lze objednávat šestistupňovou automoatickou převodovku EAT6 s motorem 1.2 PureTech 110 k, robotizovaný manuál ETG5 nadále zůstává v nabídce k motoru 1.2 PureTech 82 k a manuální šestistupňová převodovka jen k nejsilnějšímu turbodieselu 1.6 BlueHDi 120 k. Nový Peugeot 208 lze pořídít ve verzi 1.0 PureTech 68 k ve výbavě Access a třídveřovou karoserií od akčních 245 200,- Kč.

Peugeot Partner

Další novinkou, kterou francouzský výrobce prezentuje na českém trhu, je faceliftovaný Peugeot Partner. Vůz se ve své první generaci představil v roce 1996, druhá generace přišla roku 2002 a třetí generace je na světě od roku 2008. Současný Partner již jeden facelift prodělal, a to v roce 2012, tohle je tedy již druhá mezigenerační obměna. S tím souvisí i skutečnost, že se příliš mnoho změn neudálo.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zvenku se změny týkají vyloženě jen detailů, stejně jako uvnitř. Ostatně není třeba měnit to, co dobře funguje, a to platí především pro bohatý vnitřní prostor. Užitková verze v délce L1 jako jedna z mála malých dodávek převeze dvě europalety, v kabině pak nabízí systém sedadel MultiFlex, na kterých lze odvézt buď dva pasažéry, nebo je různě sklápět – jak směrem dolu pro převoz dlouhého předmětu, tak nahoru za účelem dalšího zvětšení přepravní kapacity. Vytvořit lze i menší mobilní kancelář sklopením prostředního sedadla a do uzamykatelné schránky pod ním lze zase uschovat cenné věci.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Civilní verze nabízí variabilní interiér s pěti, či sedmi samostatně vyjímatelnými sedadly, zavazadlový prostor o objemu 675 až 3000 litrů a s rovnou podlahou. Technologické vymoženosti zastupuje 7″ barevný dotykový displej multimédií a opět parkovací kamera, systém MirrorScreen a Active City Brake. Pod kapotou lze mít benzínový motor 1.6 VTi ve výkonových verzích 98 či 120 koní a znovu turbodiesel 1.6 BlueHDi s výkony 75, 100 či 120 koní. Samozřejmostí je i čistě elektrická verze Electric. Nový Peugeot Partner začíná na ceně 259 900,- Kč ve verzi 1.6 VTi 98 k s karoserií Furgon L1.

23.6.2015 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist