Peugeot 208 1.2 PureTech 130: Začínáme dlouhodobý test

Začínáme další dlouhodobé testování automobilu. Tentokrát jsme sáhli po žhavé novince v podobě Peugeotu 208 ve vrcholné specifikaci GT-Line s motorem 1.2 PureTech 130.
img_8283-1100x618.jpgCelá galerie 40 Zdroj: Autoweb.cz

V pomyslné redakční garáži nám začátkem roku 2020 přibylo další dlouhodobě testované auto. Po obřím Peugeotu Traveller, který nám opravdu hodně přirostl k srdci, když si dokázal poradit s jakýmkoliv úkolem od stěhování po komfortní cestování po Evropě, jsme opět sáhli po něčem trochu praktičtějším v každodenním proplétání hustým městským provozem.

Nebývá zvykem, aby žhavá novinka byla prakticky od zahájení prodeje na českém trhu volná k dlouhodobému testování, nicméně jsme dostali exkluzivní možnost usednout do zbrusu nového Peugeotu 208. Vybrali jsme nejatraktivnější vrcholnou specifikaci s motorem 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, který je spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou.

V nejvyšší výbavě GT-Line nejenže vypadá parádně. Nechybí tu zatmavená skla zadních oken, LED světlomety s typickým světelným podpisem ve tvaru lvích zubů nebo 17″ hliníková kola v designu Camden. Dalším detailem, podle kterého zvenku poznáte verzi GT-Line, jsou černé plastové lemy kolem blatníků. Navíc slibuje mnoho komfortní výbavy.

Uvnitř čekají na posádku sportovní sedadla se zesílenými bočnicemi a výškovým nastavením u řidiče i spolujezdce, dojezdová rezerva, automatická klimatizace, automatické stěrače, elektricky ovládaná přední i zadní okna, i-Cockpit 3D, navigace se 7″ dotykovým displejem, bluetooth, konektivita Android Auto a Apple Car Play, přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou, tempomat s omezovačem rychlosti nebo elektrická parkovací brzda.

Armádu bezpečnostních systémů zastupuje v čele varování před opuštěním jízdního pruhu, upozornění na blížící se překážku nebo nouzové brzdění. Za takto vybavený vůz složíte u dealera minimálně 525 000 korun. Jen pro srovnání, to je částka, za kterou klidně pořídíte nějaký hot-hatch. Dráž se prodávají už jenom elektrické verze e-208 ve výbavách e-Allure a e-GT, které stojí 810 tisíc, resp.  895 tisíc korun.

Pokud byste chtěli ušetřit, ale zachovat si výbavu GT-Line, máte dvě možnosti. Jestliže byste si vystačili se slabší variantou tříválcové dvanáctistovky o výkonu 100 koní, ale toužíte po automatu, ušetříte 30 tisíc (v přepočtu vychází jeden kůň navíc za tisícovku). Tentýž slabší motor s manuálním šestikvaltem potom můžete mít o 80 tisíc levněji, tedy za 445 000 korun.

Základní cena nového Peugeotu 208 vychází na 295 tisíc s motorem 1.2 PureTech o výkonu 75 koní a manuálním pětikvaltem, ve výbavě Like ovšem mnoho nedostanete, ale nutná výbava tu je – namátkou manuální klimatizace, rádio s bluetooth, výškově nastavitelné sedalo řidiče, elektrická okna vpředu, tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu.

Srovnání verzí Like vs. GT-Line:

Krásný žlutý metalický odstín s názvem Faro, který je hlavní propagační barvou nové 208, alespoň dostanete zdarma bez jakéhokoliv příplatku. Těšit se ze zajímavě pojatého interiéru i-Cockpit budete ale jenom napůl. Miniaturní volant jako od Playstationu tu je, ale zcela bez tlačítek a v základním pěnovém provedení, navíc dostanete pouze mechanické budíky a místo sedmipalcového displeje multimédií jenom nevábné černobílé rádio.

Volbou výbavy Active s příplatkem 20 tisíc korun si polepšíte o 7″ displej infotainmentu a multifunkční volant, digitální ukazatele jsou však až od úrovně Allure (nejlevněji od 403 000 Kč s motorem 1.2 PureTech 100 MAN6), výbava GT-Line potom přináší sportovně tvarované sedačky nebo LED ambientní osvětlení palubní desky s možností měnit barvy podsvícení.

Tolik tedy k představení nového Peugeot 208 a možnostem výbavy. Autem budeme jezdit necelý půl rok, za tu dobu se budeme věnovat detailněji spotřebě benzinu v mnoha různých jízdních režimech od městského až po dálniční provoz, srovnáme jej s novou generací jeho konkurence, pořádně se projedeme po našich oblíbených okreskách, abychom odhalili, jak dobře se ovládá, a mrkneme se také na několik chytrých i zanedbaných detailů v interiéru.

24.1.2020 12:01| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist