Peugeot 208 1.2 PureTech 130: Začínáme dlouhodobý test

Začínáme další dlouhodobé testování automobilu. Tentokrát jsme sáhli po žhavé novince v podobě Peugeotu 208 ve vrcholné specifikaci GT-Line s motorem 1.2 PureTech 130.
img_8283-1100x618.jpgCelá galerie 40 Zdroj: Autoweb.cz

V pomyslné redakční garáži nám začátkem roku 2020 přibylo další dlouhodobě testované auto. Po obřím Peugeotu Traveller, který nám opravdu hodně přirostl k srdci, když si dokázal poradit s jakýmkoliv úkolem od stěhování po komfortní cestování po Evropě, jsme opět sáhli po něčem trochu praktičtějším v každodenním proplétání hustým městským provozem.

Nebývá zvykem, aby žhavá novinka byla prakticky od zahájení prodeje na českém trhu volná k dlouhodobému testování, nicméně jsme dostali exkluzivní možnost usednout do zbrusu nového Peugeotu 208. Vybrali jsme nejatraktivnější vrcholnou specifikaci s motorem 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, který je spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou.

V nejvyšší výbavě GT-Line nejenže vypadá parádně. Nechybí tu zatmavená skla zadních oken, LED světlomety s typickým světelným podpisem ve tvaru lvích zubů nebo 17″ hliníková kola v designu Camden. Dalším detailem, podle kterého zvenku poznáte verzi GT-Line, jsou černé plastové lemy kolem blatníků. Navíc slibuje mnoho komfortní výbavy.

Uvnitř čekají na posádku sportovní sedadla se zesílenými bočnicemi a výškovým nastavením u řidiče i spolujezdce, dojezdová rezerva, automatická klimatizace, automatické stěrače, elektricky ovládaná přední i zadní okna, i-Cockpit 3D, navigace se 7″ dotykovým displejem, bluetooth, konektivita Android Auto a Apple Car Play, přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou, tempomat s omezovačem rychlosti nebo elektrická parkovací brzda.

Armádu bezpečnostních systémů zastupuje v čele varování před opuštěním jízdního pruhu, upozornění na blížící se překážku nebo nouzové brzdění. Za takto vybavený vůz složíte u dealera minimálně 525 000 korun. Jen pro srovnání, to je částka, za kterou klidně pořídíte nějaký hot-hatch. Dráž se prodávají už jenom elektrické verze e-208 ve výbavách e-Allure a e-GT, které stojí 810 tisíc, resp.  895 tisíc korun.

Pokud byste chtěli ušetřit, ale zachovat si výbavu GT-Line, máte dvě možnosti. Jestliže byste si vystačili se slabší variantou tříválcové dvanáctistovky o výkonu 100 koní, ale toužíte po automatu, ušetříte 30 tisíc (v přepočtu vychází jeden kůň navíc za tisícovku). Tentýž slabší motor s manuálním šestikvaltem potom můžete mít o 80 tisíc levněji, tedy za 445 000 korun.

Základní cena nového Peugeotu 208 vychází na 295 tisíc s motorem 1.2 PureTech o výkonu 75 koní a manuálním pětikvaltem, ve výbavě Like ovšem mnoho nedostanete, ale nutná výbava tu je – namátkou manuální klimatizace, rádio s bluetooth, výškově nastavitelné sedalo řidiče, elektrická okna vpředu, tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu.

Srovnání verzí Like vs. GT-Line:

Krásný žlutý metalický odstín s názvem Faro, který je hlavní propagační barvou nové 208, alespoň dostanete zdarma bez jakéhokoliv příplatku. Těšit se ze zajímavě pojatého interiéru i-Cockpit budete ale jenom napůl. Miniaturní volant jako od Playstationu tu je, ale zcela bez tlačítek a v základním pěnovém provedení, navíc dostanete pouze mechanické budíky a místo sedmipalcového displeje multimédií jenom nevábné černobílé rádio.

Volbou výbavy Active s příplatkem 20 tisíc korun si polepšíte o 7″ displej infotainmentu a multifunkční volant, digitální ukazatele jsou však až od úrovně Allure (nejlevněji od 403 000 Kč s motorem 1.2 PureTech 100 MAN6), výbava GT-Line potom přináší sportovně tvarované sedačky nebo LED ambientní osvětlení palubní desky s možností měnit barvy podsvícení.

Tolik tedy k představení nového Peugeot 208 a možnostem výbavy. Autem budeme jezdit necelý půl rok, za tu dobu se budeme věnovat detailněji spotřebě benzinu v mnoha různých jízdních režimech od městského až po dálniční provoz, srovnáme jej s novou generací jeho konkurence, pořádně se projedeme po našich oblíbených okreskách, abychom odhalili, jak dobře se ovládá, a mrkneme se také na několik chytrých i zanedbaných detailů v interiéru.

24.1.2020 12:01| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist