Dlouhodobý test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k EAT6 (2016): Ukaž barvu!

Barva u auta je jistě důležitá, ale jen do určité míry, přelakovat, či přelepit fólií jde dnes téměř každý automobil. Pokud ale nemá velmi speciální lak.

Když prošel zhruba před rokem Peugeot 208 modernizací, jednou z novinek a inovací byl lak a teď nám nejde o to, že do škály přibyla metalíza oranžová Power, ale o skutečnost, že se paleta barev rozrostla o dva nové strukturované odstíny, inovativní a velmi odlišné od tradičních verzí.

Zmiňovaný lak kryje i náš Peugeot 208 a pokud bychom chtěli mluvit o benefitech laku, který na první pohled zaujme svým hlubokým matem, tak zmíníme vysokou odolnost proti mechanickému poškození. Samozřejmě vandala s krumpáčem v ruce nejenom že nezastaví, ale podlehnu, ovšem drobné oděrky od klíčů, mincí, ale také odletujících kamínků by se na laku neměly jen tak snadno objevit.

A také se neobjevují, pokud někde tu a tam najdeme jizvičku či silniční šrám, je to čelní sklo, ale karoserie se zdá být v pořádku. I s ohledem na to, že poměrně často jezdíme s autem do myčky a jak je známo, kartáče dovedou být někdy velmi ostré.

Na dotek je zjevná lehce zrnitá struktura barev, ta podle Peugeotu „okamžitě vyvolává dojem robustního a bezpečného vozu.“A to je vlastně pravda, protože „naše“ 208 se díky matné šedi tváří jak kus ocelového ingotu. Cenově jde o náklad bratru 180 až 200 eur ve srovnání s metalickým lakem.

Co je technickou podstatou nového laku? Jde o počin podložený mezinárodním patentem, s předcházejícím čtyřletým vývojem – počáteční vrstvy (antikorozní úprava, základní vrstva a tónovaný základ) jsou totožné jako u klasické metalízy, ale inovace tkví ve složení a použití laku, který obsahuje částice vytvářející strukturu, ale také jemné částice oxidu křemičitého a mikrokuličky z polyamidu.

Částice oxidu křemičitého v pryskyřici dodávají laku jeho matný vzhled, odolnost a zrnitost, zatímco polyamidové mikrokuličky zajišťují strukturu. Toto všechno, převedeno na řidičkou zkušenost, znamená jedno – Peugeot 208 vypadá velmi dobře, rozhodně nepřehlédnutelně, a drží si svou cenu tím, že nepodléhá očividným šrámům.

2.10.2016 10:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist