Dlouhodobý test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k EAT6 (2016): Na dálnici ne?

Kompaktní karoserie, kompaktní motor, automatická převodovka, benzín v nádrži, to vše určuje autu spíše městské zmaření. A proto s ním vyrazíme, ehm, na dálnici!

Někde v úvodu našeho dlouhodobého testování, tedy v úvodních reportech, zaznělo, že svou podstatou bude Peugeot 208 tak, jak ho máme k dispozici, ideálním autem do města, protože malý benzínový motor s automatickou převodovkou k tomu podbízí více než k nějakým dlouhým dálničním přesunům. Paradoxně k tomu jsme ale museli nedávno absolvovat stovky kilometrů právě v tomto duchu a jako dopravní prostředek jsme zvolili náš Peugeot. Abychom prokázali či vyvrátili správnost našeho předpokladu s ryze městským charakterem vozu.Rovnou lze prohlásit, že jsme se mýlili…

Ne že by Peugeot 208 s automatickou převodovkou a tříválcovým motorem byl prototypem dálničního korábu, to není ,ale ani na dálnici se neztratí a chová se tam, k našem velkému překvapení, zcela kompetentně. Nejprve k technickým datům, které popisují základní schopnosti vozu.

Pod kapotou pracuje benzínový přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru, výkon je 110 koní v 5500 otáčkách a točivý moment je vyjádřen hodnotou 205 Nm v 1500 otáčkách. Maximální rychlost auta je 188 km/h a na stovku se Peugeot rozjede bratru za deset sekund a nějaké drobné.

Přejdu-li ke konkrétní cestě, tak jsem jeli v obsazení třech dospělých a jednoho dítěte, s plným kufrem, a dynamika nebyla nijak zásadně postižena takovým „nákladem.“ Pokud se zatížení nějak projevovalo, tak možná na zvýšené spotřebě, která byla v průměru 7,5 l/100 km a to ještě navíc při stylu jízdy, který bych označil jako „velmi dynamický.“ Což prosím chápejte tak, že jsme jezdili v rámci pravidel silničního provozu a selského rozumu, ovšem bez obav z dynamického předjíždění, prostě žádné zbytečné courání.

Spotřeba tak, jak jsem ji oznámil, mi přijde jako velmi dobrá, víme, že lze s Peugeotem jezdit mnohem úsporněji, ale tady jsme se pohybovali skutečně velmi blízko limitu nosnosti a zároveň využívali maximální dynamický potenciál.

Spojení kompaktního motoru a automatické převodovky má své dané hranice a čekat, že při prošlápnutí plynového pedálu vystřelí Peugeot 208 dopředu jako hladový gepard by bylo nepatřičné, ovšem – a myslím, že už jsem to v minulosti zmiňoval – převodovka je příkladně naladěná a funguje přesně tak, jak má. Takže při kickdownu velmi rychle podřadí na správný kvalt, a motor zabere tak, jak má (resp. vzhledem k objemu a turbu může).

Dynamické zrychlení ve vysokých dálničních rychlostech samozřejmě nelze srovnávat třeba s Audi A6 3,0 TDI (neporovnávám jablka a hrušky, ale reaguji na skutečný zážitek z dálniční jízdy, kdy jsem právě s tímto vozem dokázal držet tempo – v rámci povozu nešlo jet rychleji než 120 km/h a do chvíle, než se dálnice otevřela a „Němec“ mi zmizel kdesi v tempu blížícímu se dvoustovce opravdu náš Peugeot neztrácel dech a patřil mezi ty agilnější na silnici.

Peugeot 208 (od 2012)

Ojetá auta | vydáno 1. 8. 2016

Tříválcová koncepce motoru samozřejmě nabízí zvukovou kulisu odpovídající objemu a charakteru, jadrný zvuk nepřeslechnete, hlavně pokud auto rozdivočíte k vyššímu tempu, ale překvapivě to nepůsobí až tak rušivě, zvolníte-li, samozřejmě se sníží i podíl hluku, který do auta proniká.

O vybavení auta budeme podrobněji mluvit jindy, teď bych jen chtěl zmínit, že s navigací, která funguje jak má (jen vyžaduje asi 3x potvrdit, že opravdu chcete z Prahy do Českých Budějovic, ano, chcete navigovat, ano, souhlasíte), to samé platí o klimatizaci. Anebo o detailu, jakým jsou gumové koberečky na podlaze. Snadno je vyjmete, pokud posádka vstoupí na palubu s blátem na botách, tohle je opravdu prvek, který jako nadšený turista ocením, nemusím stále luxovat. A kvituji s povděkem také slušný zavazadelník. V základní konfiguraci má kapacitu 285 litrů, což už samo o sobě stačí pro většinu jízd, které s takovým autem hodláte absolvovat, 1152 litrů objemu pak 208 nabídne se sklopeným zadními sedadly a to už je dostatečně praktické.

Abych dálniční zkušenost uzavřel, tak prohlásím na adresu Peugeotu 208, že malý motor spojený s automatickou převodovkou není překážkou pro dálniční jízdu, nebo důvodem, pro který by si jeden cestu po víceproudové komunikaci rozmyslel. Že spotřeba odpovídá stylu jízdy a zatížení auta a lze s ní pracovat. A že dynamika auta na dálnici není nedostatečná, v rámci legálních rychlostí určitě ne a pokud je třeba plánovat manévry, tak jen při vyšších rychlostech při předjíždění mimo dálnici, s potencionálním autem v protisměru.

9.9.2016 5:46| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist