Dlouhodobý test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k EAT6 (2016): Spotřeba

Atraktivní design, lak odolávající škrábancům, to jsou jen dílčí, a pro někoho možná malicherné detaily. Podstatné je přece, "za kolik auto jezdí."

Čísla obvykle nemá nikdo moc rád, kromě matematiků, sázkařů a numerologů, nicméně tady jde o důležité informace, o to, že z jedné strany informace o číslech znamenají spotřebu, což se na druhé straně promítne do finanční situace řidiče či provozovatele auta.

Mluvíme teď o našem dlouhodobě testovaném Peugeotu 208. Jak už víte, auto má pod kapotou přeplňovaný benzínový agregát s objemem 1199 cm3 a jde o vrcholnou nabídku v rámci zážehové škály. Výkon pohonné jednotky je 110 koní v 5500 otáčkách, točivý moment je 205 Nm ve 2000 otáčkách.

„Přetaveno“ na dynamiku toto znamená sprint z nuly na stokilometrovou rychlost za 10,7 sekundy a maximální tempo 188 km/h. A otázkou tedy zůstává, co za to. Myšleno jakou se auto projevuje spotřebou. Ta teoretická by měla být podle oficiálních materiálů 6,4 l/100 km v městském provozu, 4,2 l/100 km v mimoměstském režimu a 5,0 l/100 km v kombinovaném „rytmu.“

A realita? Aktuálně nám na palubním počítači svítí údaj 7,6 l/100 km průměrného apetitu. Jedním dechem je třeba dodat, že naše průměrné tempo a vůbec chování, respektive jízdní styl, patří spíše mezi ty svižnější, a určitě je na hony vzdálený laboratorním podmínkám, při kterých je teoretická spotřeba definována.

Jinak řečeno, sedm až osm litrů benzínu považujeme za odpovídající hodnotu, zvláště když víme, že s lehčí nohou na plynovém pedálu s ní lze poměrně snadno (směrem dolů, aby nedošlo k mýlce) pracovat.

24.10.2016 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist