autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 208 > Nový Peugeot 208 je tu! Vypadá parádně a bude i jako elektromobil
Nový Peugeot 208 je tu! Vypadá parádně a bude i jako elektromobil
Vzhledem k tomu, že používání automobilů se mění a přechod na nové druhy energií přináší obrovskou příležitost, je nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým.
Tato nová generace vozu Peugeot 208, která je součástí přechodu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů, přestavuje výrazný design, z něhož vyzařuje mládí a energie.
Nový Peugeot 208 není inovativní jen svým designem, inovoval se také Peugeot i-Cockpit©. Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform).
Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.
Nový PEUGEOT e-208
Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení. Motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu, tichý motor a nulové vibrace, technologické animace na centrálním displeji (zobrazení fungování pohonu v reálném čase). Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.
Nový Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
Kompatibilní s normami Euro 6.d
Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.
Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l: PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5, PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l: BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6. V zemích, v nichž jsou požadavky na emise méně přísné, budou k dispozici také motory s manuální šestistupňovou převodovkou (MAN6) nebo automatickou šestistupňovou převodovkou (EAT6).