Test Kia XCeed 1.5 T-GDI pohledem ženy: Stylovka, co umí chytnout za srdce

S xceeďáckým mottem „vstříc radostem“ jsem se vrhla na otestování tohoto SUV kupéčka na rakouských silnicích.
img_0023-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Když přiletí „čmelák“ aneb Žlutá v kombinaci s černou

Tenhle žlutý krasavec si zasloužil pozornost všude, kam dorazil. Já se těm kolemjdoucím a páru v Rakousku, co na mě zpovzdálí pokřikovali, že mám fakt výrazné auto, ani nedivím. Zaujala je maska chladiče se dvěma lištami ve stylu SUV plus nové logo automobilky.

Zároveň o sobě daly vědět i LED světlomety s motivem ledové kostky a designem ve tvaru písmene Z. Za mě je tohle jeden z nejpovedenějších designových prvků, které jsem v poslední době na autech viděla. Stejně tak na novém XCeedu vynikají ochranné spodní panely ve stříbrném odstínu a ozdobné lišty na rozích nárazníků se saténově chromovanou povrchovou úpravou.

Čtěte také:

Test Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV pohledem ženy: Inspirativní kosmonaut

Test Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV – výletní lodí na nabíječku

Test Kie Stinger GT 3.3 T-GDI, korejského bavoráku v novém balení

Pomyslnou stylovou třešničkou jsou černá zpětná zrcátka, která svou výrazností vystupují z boční svažující se linie auta. To vše doplněno stříbrnými hagusy a dvoubarevně lakovanými koly hraje pospolu jakousi symfonii ladnosti a dravosti. Zadku pak dominoval výrazný stříbrný difuzor se dvěma koncovkami výfuku.

Mimochodem, kolegové novináři si „stěžovali“ na moc vystupující hranu kol, a tedy velký risk poničení při parkování. Troufám si říct, že zrovna tenhle model neměl moc velký potenciál být někým nešikovně odřen – znám víc vystouplá kola, takže vše je evidentně jen o šikovnosti.

Čistě vyladěný interiér

Interiér je laděn do klasických kiáckých nádechů, ale přeci jen bychom tu našli nějaké specialitky. Například 10,25palcový displej infotainmentu hraje hezky pospolu s dvouzónovou klimatizací, která je klasicky tlačítková a vy z minulých testů víte, že to já ráda.

Váš vizuální apetit bude šťastný při pohledu na semišové sedačky a černou stropnici, zatímco váš sportovní duch bude spokojený s chromovanými pedály. To vše doplněno audiosystémem JBL, který poškádlí zase audio smysly.

Do toho připočítejte nespočet asistenčních systému, dobře vyladěnou konektivitu, USB-A výstupy na připojení nebo napájení (ujíždím si na tom, když automobilky dávají do aut minimálně jeden „ačkový“ a jeden „céčkový“ výstup. Pořád si stojím za tím, že by měly být pokryty oba dva a že není správné dávat jen céčkový, a máte tak auto, po kterém vaše sportovně-jízdní duše plesala už v mládí…

Jediná věc, která mě štvala, byl menší zavazadelník. Poskládat tam dva kufry do Rakouska nebylo úplně jednoduché, ale poradili jsme si… Asi mně 426 litrů prostě nestačí. (Ne, nestačí. Nechápu, co furt vozíš za krámy. Já se kdysi vešel ve dvou do Miaty na týden k moři… – pozn. šéfredaktora)

Krása, co sedí a ladí

Pod kapotu se XCeedu dostalo čtyřválce o objemu jeden a půl litru (což je polepšení oproti předchozímu modelu) a došlo tak k značnému oživení, a to i v podobě zrychlení. To jsem ocenila především na rakouských dálnicích a poté i na menších okreskách, kde bylo potřeba předjíždění.

Společně s tvrdým naladěním podvozku a jeho stabilitou a jistotou jsem si užila nejvíc cesty v ostrých zatáčkách a serpentinách. XCeed mě podržel, i když jsem si trošku vyjížděla nebo občas projela nějakou tu díru, a s hlučností od kol jsem neměla sebemenší problém. Při přepnutí do sportovního režimu pak byla jízda svižnější a „vytočenější“.

Rakouské dobrodružství ve formě dálnic a okresek se nakonec nasčítalo na krásných 995 km se spotřebou rovných šest litrů. Kdo tohle má? A neřekla bych, že bych XCeeda nějak extra šetřila. Jasně, nejela jsem stylem rychle a zběsile, ale taky jsem se po dálnici neploužila devadesátkou. Takže za mě obrovská radost.

Kia XCeed je určená těm, kteří se nebojí experimentovat s designem a jsou rádi středem pozornosti, vyhovuje jim pohodlná jízda a rádi se kochají. No, ahoj, XCeede, bylo mi potěšením.

15.6.2022 9:21| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist