Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
img_4574-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.8

S Fordem Kuga jsem měl vždycky problém. První dvě generace mi totiž přišly neuvěřitelně ošklivé, s takovým korejským designem let devadesátých.

Prostě to bylo auto, které jsem bez většího zájmu přešel mávnutím rukou jako další z nekonečné řady mně nic neříkajících crossoverů a dělal jsem všechno proto, jenom abych nemusel sedět za jeho volantem.

Současná třetí generace je ale jiné kafe a vypadá opravdu k světu. Podivnou zavalitost nahradily čisté a líbivé linie se sympatickou tváří (ale ne tak sympatickou jako má roztomilá Puma) s agresivnějším zadkem.

V téhle edici ST-Line X Graphite Tech pak ještě vyniká matně šedý lak s černými 19“ koly. Vypadá prostě hezky sportovně. Škoda jen omezeného výběru pod kapotou.

Nafta patří do kamen

S nafťáky je amen a dostupné jsou výhradně jen benzinové motory. To je přece super, řeknete si, jenže pro řidičského nadšence to není zrovna pohled do výlohy cukrárny.

Buď můžete mít základní tříválec 1.5 EcoBoost se 150 koňmi, nebo sice na první pohled šťavnatý atmosférický čtyřválec 2.5 Duratec, nicméně s Atkinsonovým cyklem a vždy spojený s hybridní technikou.

Full-hybrid nabízí 190 koní a možnost volby čtyřkolky, plug-in hybrid potom 225 koní a výhradně pohon předních kol. U všech hybridů je potom standardem vždy bezstupňový automat eCVT, jehož práce je ovšem nenucená a vůbec o něm nevíte.

Nudný motor…

Vyzkoušel jsem zlatou středí cestu, tedy full-hybrid v předokolce, a jakkoliv můj prvotní kontakt s autem nedoprovázelo nikterak výrazné nadšení, vlastně to všechno dohromady funguje fajnově. Jenom musíte vyklidnit a řídit hezky uvolněně.

Zrychlení na stovku za 9,1 sekundy je vyloženě ležérní a požadavek na plnou akceleraci doprovází ustálené (nicméně stále slušně tiché) vytí motoru v maximálních otáčkách s nikterak oslnivou dynamikou. Tahle Kuga cílí hlavně na racionální než emocionální stránku věci.

Teprve pohled na spotřebu paliva tak způsobí opravdové nadšení. Jezdit s takhle rozměrným crossoverem po městě za 5,5 l/100 km je prostě paráda! Dálniční přesuny pak zvýší spotřebu na stále velmi dobrých sedm litrů, německá dálnice si řekne o devět litrů, což je pořád v mezích slušného vychování.

…zábavný podvozek

To se už nedá říct o podvozku, který je, podle starých fordích tradic, vychovaný pěkně neslušně. V dobrém slova smyslu. Rozdováděnosti Pumy ST nedosahuje, ostatně Kuga je přece jenom větší a těžší auto, což se projevuje mírnou netečností, když přitlačíte na pilu. Ale jestli rádi řídíte, naladění podvozku vás musí potěšit.

Na pokyny ostřejšího převodu řízení reaguje hbitě a ochotně, předek hezky drží stopu a zadek se zase lehce utáhne, když si o to řeknete. Tužší nastavení odpružení nemusí padnou každému a zejména při jízdě po dálnici bych uvítal větší ukolébavku, ale jakmile se před vámi zaklikatí asfalt, Kuga si na zatáčkách smlsne.

Klidně by zvládla i pořádnou nálož takových 300 koní. Nezbývá ale než povzdechnout nad absencí ostré verze, která by mohla zatopit Tiguanu R nebo Formentoru VZ, již mají aktuálně monopol na to dělat na ostatní kompaktní SUV ramena.

Uvnitř Kugy je to balzám pro všechny starosvětce, kteří odmítají pokrok. Jistě, i sem už dorazil velký (a pěkný) displej budíků s měnícími se motivy, na středovém panelu trčí do prostoru tablet multimédií (vlastně by mohl být o něco větší), ale ty čudlíky všude kolem, to je prostě paráda.

Tlačítka, kam se podíváš

Teplotu klimatizace ovládáte klasickým kolečkem, stejně jako hlasitost audia (příplatkový Bang & Olufsen hraje vážně pěkně). Co naprosto miluji, jsou tlačítka na stmívání osvětlení palubní desky!

Nebo samostatné tlačítko na vypíná displeje. Jedním stiskem přepnete do stand-by režimu s hodinami, druhým pak displej úplně zhasne. Proč tohle nemají všechna auta???

Neduhy? Najdou se tu, ne že ne. Třeba velké množství tlačítek na volantu (všeho moc škodí), samotná pozice volantu, který bych si přitáhl ještě o kousek blíž k tělu, nebo krátký sedák, který nepodpírá celá stehna.

Praktickou stránku vašeho já ovšem potěší místo vzadu společně s posuvnými sedadly a nastavitelnými opěradly, hezky dostupné isofixy a velký zavazadlový prostor, který pobere všechno potřebné. Vejde se tu i plnohodnotná rezerva.

Stačí už jenom pohled do ceníku a Ford Kuga si vás celkem získá. Tahle našňořená verze vychází původně na 1,2 milionu, což není málo, ale s masivní 330tisícovou slevou teď stojí hezké peníze. A rozumná nižší varianta ST-Line vyjde na tři čtvrtě milionu.

20.10.2023 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist