Ford Kuga 2.0 TDCi AWD PowerShift 180 k (2016)

Ford Kuga je jedno z těch více charakterních SUV v nabídce jinak nevýrazných "komerčních" rádoby terénních aut. A to i v případě druhé generace, která prošla omlazením.

Radosti

Dynamika, prostornost, charakter

Starosti

Dvouspojková převodovka, uživatelské rozhraní

Ford Kuga mám rád, nebude tvrdit opak, i když obliba se táhne časem nazpět k první generaci (to byly časy, dva motory, jeden dvoulitrový diesel a jeden foukaný benzín). V druhé modelové řadě Kuga odbourala kritizované aspekty (malý zavazadelník, omezená paleta motorů a převodovek), nicméně zase s tím, jak narostla, došlo ke kompromisu ohledně jízdních vlastností. Takový už je ale život a jinak to nejde.

Interiér

Tohe je Ford Kuga po modernizaci, a chtělo by se říct, že v kabině mohlo dojít ke změnám razantnějším způsobem. Ovládání je přehledné a čisté, nicméně jeho práce by mohla probíhat rychleji, čeština by nebyla od věci, poměrně nízké sezení, pro SUV nezvyklé a příjemné, dobré materiály, dobré zpracování, místo na předních sedačkách, hodně místa na zadních sedačkách a velký kufr, který se po složení sedaček rozroste na 1603 litru. Paráda.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Pokud jsme na začátku zmiňoval pouhé dva motory u první generace, tady máme dvě benzínové jednapětky a dva naftové dvoulitry. Tohle je ten silnější z nich, má výkon 180 koní a točivý moment 400 Nm a to znamená hodně síly, ale její přenos by mohl být kultivovanější a plynulejší. Automat se změnami rychlostí vyčkává, pak razantně sepne a trhne, a řadit ručně vyžaduje práci s tlačítky na voliči jízdních režimů, takže také žádné terno.

Spotřeba

Ano, je to naftový dvoulitr, a očekávat příznivou spotřebu je na míst, nicméně máme tady velké auto, s pohonem všech kol, navíc poměrně svižné, takže „za pět“ jsme opravdu nejezdili. Hodnota kolem osmi litrů pak byla vcelku slušným výsledkem.

Ovladatelnost

Pokud někdy byl Ford Kuga v něčem dobrý, pak to byly jízdní vlastnosti a to platí stále, byť druhá generace tím, jak se zvětšila, ztratila něco z agilita předchůdce. Pohon všech kol nabízí jistotu, nastavení podvozku vcelku schizofrenní (v dobrém slova smyslu) um jezdit jak komfortně, tak sportovně. Nicméně od pneumatik jsme registrovali určitý hluk, který by mohl být nižší. Nerušil, ale věděli jsme o něm. Brzdy? Ostré, možná až moc. A řízení příkré jak nespokojená manželka po dvaceti letech soužití.

Verdikt

Ford Kuga je stále velmi povedeným automobilem, jde o jedno z mála SUV, jehož Sport z onoho SUV je ve zkratce oprávněně. Když přeskočíme automatickou převodovku, která není tak dobrá jako klasický automat, potažmo manuál, musíme – navíc s tak potentním motorem – označit tento vůz za velmi povedený.

7.2.2016 8:37

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist