Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line X pohledem ženy: Z krabice rázem dravou šelmou

Vyzkoušela jsem nový Ford Kuga a nemohla si ho vynachválit.
20221018_153324-1100x618.jpgCelá galerie 22 Zdroj: Simona Svátková

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Přiznejme si to. Předchozí generace Ford Kuga byla dosti krabicoidního tvaru bez špetky dravosti a čistých linií. To ta nová přináší její pravý opak.

Tohle je auto pro ženskou, která se ráda sveze něčím elegantním, zabalí do něj manžela i s rodinou a stejně si bude připadat sexy. Tak na mě na první pohled nová Kuga působí. Ve Fordu se vzpamatovali a udělali z toho SUVéčka přitažlivé auto, které umí.

Konečně pořádný exteriér

Co se tedy změnilo? Začněme u rozměrů – Kuga se protáhla do délky o 9 cm a do šířky si vzala dalších 4,5 cm. Designéři se tentokrát rozhodli, že vsadí na jednoduchost a tomu přizpůsobili i tvary.

Vizuálně je rozhodně dynamičtější a má i delší rozvor náprav. Kapota už není tak useklá, a má delší rozměr. Změny doznala i zadní okna, která jsou více skloněná a linie střechy je nižšího charakteru.

No a pak je všechno vizuálně hezčí díky paketu ST-Line X, protože ten vás nadchne sportovnějšími nárazníky a novou výplní masky chladiče. A protože musí být vidět, že jste do auta zainvestovali, jsou tu i plaketky ST-Line.

Samozřejmostí jsou v téhle výbavě LEDková přední i zadní světla, s tím, že máte v předních světlometech LED pásky denního svícení. No a pak, co je naprostá pecka hlavně z praktického hlediska, jsou chrániče hran předních a zadních dveří.

Odpadá vám jakýkoliv stres z toho, že byste vy nebo vaše ratolest někomu odřeli dveře – protože se tyto chrániče automaticky ze dveří „vymrští“ ve chvíle, kde je otvíráte. Sice to dělá takový zvláštní zvuk, ale za tu funkci to maximálně stojí.

Slunce v duši

Uvnitř, vzhledem k tomu, že se vůz rozšířil, se samozřejmě zvětšil i prostor pro cestující. Pracovní místo řidiče je pak takovou vzpomínkou na časy, kdy bylo všechno jednoduché a kdy se nevymýšlely blbosti přes ruku.

Všechno, ale naprosto všechno se dá ovládat samostatnými tlačítky a největší paráda je to u klimatizace, protože i zónu foukání prostě jen zmáčknete.

Digitální přístrojový štít dostačuje pro zobrazení základních věcí a obrazovka infotainmentu, ačkoliv trošku vystupuje z celé palubky, vlastně softwarově, díky SYNC 3, nic nepostrádá a splňuje své poslání na jedničku. Například zobrazení navigace je prostě v pohodě.

Ford myslel i na ty, kteří mají rádi dobrou hudbu. Do auta přidal audiosystém od dánského výrobce kvalitní audiotechniky Bang & Olufsen.

Sedadla jsou vinyl-velurová a sezení na nich je, no jak to jen říct, normální. Doporučuji připlatit si vyhřívací funkci Winter Plus, ve které máte i vyhřívaný volant a přední sklo, a dokonce zadní sedadla.

Vpředu jsou sportovně tvarovaná, za mě by mohl být ale sedák trošku širší a nebo by měl mít větší boční vedení. Každopádně, až budete nakládat rodinu na výlet, nemusíte mít strach – narvete tam až 645 litru čehokoliv.

Sportovně-rodinný charakter

Pod kapotou se u zmiňovaného krasavce ukrýval 1,5litrový zážehový motor EcoBoost se 150koňovou silou a 6stupňovou manuální převodovkou. Ač v nižších otáčkách trošku nekompatibilní s řidičem, ve středních otáčkách již vykazoval naprostou souhru a plynulost.

Kuga je velmi tiché auto, u kterého si často nevšimnete, že řadíte nebo jakou rychlostí jedete. Co jí nedělá dobře, jsou ale výmoly, tam byla trošku nepoddajná ve smyslu snížení komfortu.

Kde naopak ukázala své kvality, byl sportovní mód – i při ostřejší jízdě do zatáček neměla Kuga potřebu se zakousávat do vozovky, ale stopu vyjela pravidelně s minimálním náklonem.

Jinak řazení bylo velmi poddajné, páka padla akorát do ruky a „kvalty“ tam posílala celkem bez problémů. Kombinovaná spotřeba na konci testování ukázala hodnotu 7,5 l/100 km.

Kuga je auto nejen pro ženy, ale sportovně naladěné jedince, kteří si chtějí při jízdě užít zábavu, ale nezapomínají ani na to, že doma mají rodinu, kterou potřebuji převézt z bodu A do bodu B.

Zkrátka je to takový parťák, kterému i čas od času něco odpustíte, když víte, že vám bude kvalitně sloužit.

3.11.2022 7:52| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist