rakovan-tuning-nebo-trackday-volim-aktivni-formu-zabavy.jpg

Rakovan: Tuning nebo trackday? Volím aktivní formu zábavy.

Zajímavosti o autech

Shodou okolností jsem v jeden den se svým autem zavítal na tuning sraz a také okruhový den s amatérským závodem. Hádejte, kde mi bylo líp...

Diskuze

51 komentářů

    vzteklej pes

    Krásný pohled do tuzerovi duše! 😀 Taky to nechápu. Jediný, za co utrácím nehorázný částky, jsou gumy (snažím se kupovat to nejlepší) a preventivní servisní údržba. Chápu někoho, kdo si postaví Evo a jezdí s tim rally, ale nechápu lidi, kteří nasypou sto tisíc do eskorta 1.4, aby to jelo o 2 km/h víc. Je to smutné.

    Mikey

    To že jste se cítil lépe mezi tunery na okruhu, není ničím neobvyklým, ti lidé se skutečně snaží svá auta vylepšit, jinými slovy zlepšit jízdní vlastnosti, což se o \“tunerech\“ od pumpy dá říct těžko, ti jelikož na opravdový, (výkonový) tuning nemají, tak svá auta spíš bastlí. Ten měňavý lak bych snad ještě pochopil, ale místo kol alu \“salámy\“ na distančních podložkách a různé spojlery , či výfuky á la roura od kamen, to teda ne.

    Mikey

    to teda nechápu..

    Honza

    Pane autore pokud nerozpoznáte tuning sraz od srazu přátel (a ano, vím že nás je hodně), které spojuje pouze záliba ve zušlechťování svých vozů, měl by jste se příště do tématu více ponořit, než o něm začnete psát článek. Auta na srazu jsem viděl. Celolaky ano, podvozky ano, kola ano, gumy ano, hudební agregáty ano… Ale bodykity? Na čem jste prosím Vás viděl bodykit? Na čem jste viděl křídla a neony? Myslíte, že je chyba nejezdit na okruh s celorekonstruovaným autem z roku 1950? V tom se náš názor rozchází, já nevidím nic špatnéo na tom, že si postavím víkendové vozítko pro potěšení z jízdy a když to bude jedničkový golf a bude mít 500 koní, tak je bude mít prostě protože je tam chci a stydět se za ně nebudu. To že se s autem projedu na Slapy k vodě a ne v helmě 10 kol na okruhu to už je čistě o tom z čeho má člověk aktuálně potěšení. Není pravda, že nikdo z lídí, které jste zahlédl nejezdí na okruh stejně tak, jako není pravda, že lidé co jezdí víkendy na okruhy nechtějí mít hezká auta, tak prosím nepříspívejte k tomu dlouhodobému xenofobnímu autoweb postoji závodníci vs. úpraváři, protože to tak nikdo z těch lidí, o kterých píšete, nevidí.

    babica

    Pane Rakovan, nevím, jestli jsme byli na stejném srazu, resp. jsem také byl na obou. Bohužel Vy zde ve svém článku spojujete nespojitelné a ještě jste se zjevně asi špatně díval. Proti Vysokému Mýtu vůbec nic, Integra, E30 M3…vše v pořádku.
    To co se odehrávalo na parkovišti (nepišme na benzínce) u McD bylo něco diametrálně odlišného, co se vpodstatě ani nedá moc srovnávat s klasickým \“tuningem\“ z benzínky, doplňky z tesca. Nevím, kde jste viděl spoilery, křídla, měňavé laky a hifi soustavy. Pokud se tam něco takového našlo, rozhodně to tam bylo náhodou a nemělo to tam co dělat. Sraz u Hradce každoročně pořádáme pro auta tuningem nepostižená – v kategorii aut, která se tam sjíždějí se řeší v první řadě pojmy jako stance, oem+ nebo lowering. Ve zkratce jde o to mít auto pokud možno v originálním stavu, co nejníže a na odpovídajících kolech. V případě kol se rozhodně nejedná o kola čínské produkce, nejčastěji k vidění jsou vícedílná kola – BBS, OZ, Speedline…
    I proto si pořádáme podobné menší neoficiální srazy, protože si jednoduše myslíme, že mezi typické české \“benzinkové\“ tunery nepatříme.

    vzteklej pes

    Tvl, tady je zas někdo mimo. A termín \“hezká auta\“… Co je sakra na vospojlerovaný fábii hezkýho? Jistě, pojem hezké auto je velmi širokej a někdo si pod tím představí renault thalia s křídlem. Ale to je prostě dement. Všichni \“tuzeři\“ jsou dementi. Oni si totiž myslí, že to umí líp než automobilka.

    vzteklej pes

    Zajímalo by mě jaké jsou jízdní vlastnosti třeba Golfu IV na sníženém podvozku a 20\“ BBS kolech. A a a a a a s s s s s i i i i i  t t t t o o o o  b b b b u u u u u d d d e e e e t t t t r r r o o o š š š k k k k u u u u  d d d r r r n n n n c c c a a a a t t t … Ale když vás to baví…

    babica

    A auto vyladěné na track days, zákonitě na kvalitním sportovním podvozku je etalon pohodlí? Zrovna v tomto ohledu moc rozdílů nevidím.

    já na své primeře GT udělal pár věcí o dost líp než automobilka a nad některýma věcma dodnes kroutím hlavou.

    babica

    A vy jste tam u Hradce byl? Viděl jste aspoň jednu fotku aut, který tam byly?
    S Vaším názorem na tuzing souhlasím, ale k ospojlerovaným fabiím a thaliím to mělo opravdu, opravdu daleko.

    pylot

    Vážená redakce. Rád bych Vás požádal o dohled nad zdejšími příspěvky a o mazání příspěvků, ve kterých je někdo slovně napadán a urážen jen na základě odlišného postoje. Myslím si, že to na seriozní web nepatří. V případě déle trvajícího problému lze jistě udělit také IP ban nebo učinit jiná opatření. Díky.

    \“Váženej\“ vzteklej pse. Pokud si myslíš, že automobilky umějí všechno optimálně a nejlíp, tak mi prosímtě vysvětli, k čemu jsou vlastně úpravci a ladiči a jak je možné, že se auta porouchávají. Já znám totiž spoustu případů, kdy automobilka při konstrukci udělala docela zásadní omyl, případně nedostatečně dimenzovala produkční díly. A ano, také si myslím, že spousta lidí umí udělat auto lepší, než jaké je když vyjede z automobilky.

    Honza

    Pane vzteklej pse z toho co píšete je naprosto evidentní, že vůbec netušíte o co jde a že jste neviděl jediné auto z tohoto srazu a pouze slepě následujete všeobecně daný postoj. To co se dělo na parkovišti u dálnice je sraz přátel, který je na pozvánky (!) a ne žádný tuning sraz. Ano, nechápu proč si někdo dává křídlo na fabii, nechápu na co jsou neony ani na co je v autě výrobník mlhy. Stejně tak necápu sbírání pohárů za \“sochařství\“ na svém autě. Toto byl ale sraz cultstyle aut a autor tohoto článku, jelikož je neznalý situace, to označil jako tuning sraz aby mu tady lidé jako vy plácali po ramenou, jakou má pravdu a jakou geniální věc zase napsal. Stejně se můžeme bavit o driftech – je to věc, která je k něčemu dobrá? Neni, tak budem všude psát, jak jsou lidi co profesionálně driftujou hloupí? Nebo můžu přijít k Vám do obýváku a ukázat Vám, proč máte špatně rozmístěný nábytek a jak ho rozmístit líp, ale proč bych to dělal? Je to vaše věc. Stejně jako je věc pana autora, jestli bude psát kvalitní články, nebo tu bude vyštěkávat nějaký urážky na něco, čemu s prominutím nerozumí (nemyslím zle). Nevim co máte za auto na denní ježdění. Moje obživa je jezdit autem a auta miluju, do práce jezdim autem, které má ke 300hp (a užívám si to denně), ale na okruh se s nim nedostanu. Jsem rád, že dvakrát za rok se můžu sejít na pohodovym srazu s kamarády a pokecat si s lidmi, kteří smýšlejí stejně jako já. To se musíme sejít v hospodě a pít u toho pivo, aby to v týhle připrděný republice nikoho neprovokovalo? Jestli Vám tak chybí komunismus, ještě pořád je dost zemí,kam se za ním můžete vydat.

    toto jsou dva diametrálně odlišné pohledy na svůj majetek. Pokud bych měl odlišit lidi co upravují svá auta jsou to dva tábory. Někteří to dělají pro ten pocit a aby se předvedli a každý den se báli že je někdo nabourá, ti druzí se zase vyřádí na okruhu. já osobně patřil do první skupiny lidí. narval jsem do svého GT 150 tisíc. Go kastle a laku, BC racing podvozek, komplet nerez výfuk, SR20VE, nějaké to odlehčení…nakonec mi bylo líto autem jezdit. Bylo to prakticky fungl nové auto leč 15 let staré. Bylo mi líto riskovat ho na okruhu. řešení? pořídil jsem si to samé auto a mám dvě, upravuju druhé. jedno na blbnutí jedno na běžné ježdění

    balon

    Zajímavě pojatý článek.. Decentně mi to připadalo jako \“Já jsem nejlepší a měl jsem všechno na háku se špinavým autem\“ 🙂
    Nadpis byl vcelku smysluplný – \“(já Rakovan)Volím aktivní formu zábavy\“ ovšem se zbytkem článku vůbec nesouvisel.
    Bylo to stejně zcestné jako napsat článek s nadpisem \“Hetero a nebo homo? Volím blablabla\“ a přednášet o tom, jak moje volba je ta nejlepší(například! chlap v chlapovi) a že každý kdo má rád ženy je úplně tupý a namísto toho kdyby se věnoval mečování s kolegy na okruhu a vzájemného měření penisů, tak by udělal lépe:-)

    Zkuste přiložit pár fotografií pro zajímavost – na požádání Vám určitě někdo ze zdejší diskuze rád poskytne odkaz na galerii, pak můžete ukazovat ony bodykity, křídla a obří spoilery, které jsem zřejmě přehlédl, jelikož mě opravdu nezajímají.

    Tak teď jsem se zasmál:D A nezapomeň, že ta impreza pana Rakovana je načipovaná, má motor po generálce a jinej filtr sání, takže je uplně na jinym levlelu než cokoliv z toho, co tam bylo k vidění… Já se jenom modlim aby tim bodykitem, co napsal na prvnim místě, nemyslel třeba Golf MK2 G60 Rally, protože to už bych fakt padnul ze židle :))) Osobně si myslim, že tam bylo dost aut, co by těm trackday autum zatopilo, ale jelikož nejezděj na okruhy, tak se to nepočítá, protože když si koupíš pistoli, tak první věc co musíš udělat, je jít někoho postřelit, když už jí máš..

    čeněk

    Nevím, viděl jsem pár videoblogů tohoto pána a četl tento blog. Mají jedno společné. Pan Rakovan odhalí něco, co považuje za \“problém\“ a celou věc ukončí tím, že neví, nechápe. Já bych očekával spíš věci ve stylu \“toto je špatně a je to špatně protože:\“ a nějaké pádné argumenty. Chci tak moc?

    vzteklej pes

    \“Úpravce\“ je tu především od toho, aby vyrazil peníze z blba, kterej si myslí, že to svede líp než automobilka. Něco jinýho je ale laděnej podvozek na Nissan GTR za půl milionu a rádobykřídlo na octavii za tři tisíce, který jen naruší proudění vzduchu, zhorší stabilitu a zvýší spotřebu.
    Neodsuzuju tuning globálně, ale u nás prostě nejsou lidi, kteří by utráceli miliony za tuning Ferrari 458. Všichni ostatní, co si lepí nesmysly na thalie a octavie, jsou prostě gumy. Ale dobře jim tak. Já platim DPH z gum a benzínu, oni z křídel a laminátu.

    vzteklej pes

    Podle mě to autor vystihl dobře. Jsou dva tábory – jeden se vysype za smysluplnou úpravu, kdy jeho auto fakt jezdí líp, jinej stejný peníze narve do sraček a pořád má konzumní krám. Kdyby si za ty prachy všichni radši taky koupili olítanou imprezu a naučili se řídit.

    Mikey

    To je právě jen váš dojem. Člověk vždy musí propuknout v hurónský smích, když si nějaký hlupák myslí, že automobilku \“přečůral\“ a vymyslel levné řešení, které zlepšuje jízdní vlastnosti auta. Na vývoj každého modelu automobilky utratí miliony, (někdy i miliardy) a vy chcete tvrdit, že ti konstruktéři Nissanu byli tak blbí a nedali na auto něco, co by za pár šlupek zlepšilo jeho jízdní vlastnosti? Nenechte se vysmát. Ne, díky tomu křídlu na kufru opravdu nebudete mít lepší přilnavost, jen zvýšíte aerodynamický odpor, jinými slovy, spotřebu.

    Mikey

    PŘESNĚ TAK, lépe bych to nenapsal. Nelze srovnávat divizi M nebo AMG, s nějakými \“laminátovými závodníky\“ a pokud je někdo šikovný kdo umí na autě vymyslet nějaké OPRAVDOVÉ zlepšení, které má vliv třeba na jízdní vlastnosti, tak pracuje v konstrukci té které automobilky, nebo třeba u výše zmíněných úpravců. Ono taky, na profi tuning tu nemá každý, proto tu nejsou moc vidět upravená Ferrari , příp. AMG, nebo nějaký Skyline upravený od Nismo, či Honda od Mugenu, asi tak.

    Steve

    Ty jsi taky hlava… on přece nepíše, že přečůral automobilku za pár šlupek. Automobilka má rozpočet, kolik to auto bude stát a do toho se musí konstruktéři vejít. Takže ano, pokud vezmu \“oblíbenou\“ Fabii a neleju do ní několik desítek tisíc za brzdy, tlumiče, pneumatiky a další podstatné díly, tak z ní udělám lepší a výkonější auto než jak ho postavila automobilka, protože ta šetřila aby ho mohla prodávat za 200 a ne za 400tisíc. Ono i když ty peníze narvu do audiosoustavy, sedaček, klimatizace tak to taky bude lepší auto než, jak mi ho dal prodejce akorát v jiném směru.Ale to už je o prioritách každého řidiče.

    DeMooro

    jak tady můžete tvrdit, že automobilky sypou do vývoje miliony a tak že se nedá nic zlepšit?? co to je za píčovinu??? automobilky ojebávaj co se dá tlumiče brzdy atdd…….jestli mi nikdo bude tvrdit, že když si na civica koupim podvozek kw variantu 3, tak že se nic nezlepší, tak at radši kouká na sama doma…..

    Steve

    Ty jsi taky hlava… on přece nepíše, že přečůral automobilku za pár šlupek. Automobilka má rozpočet, kolik to auto bude stát a do toho se musí konstruktéři vejít. Takže ano, pokud vezmu \“oblíbenou\“ Fabii a neleju do ní několik desítek tisíc za brzdy, tlumiče, pneumatiky a další podstatné díly, tak z ní udělám lepší a výkonější auto než jak ho postavila automobilka, protože ta šetřila aby ho mohla prodávat za 200 a ne za 400tisíc. Ono i když ty peníze narvu do audiosoustavy, sedaček, klimatizace tak to taky bude lepší auto než, jak mi ho dal prodejce akorát v jiném směru.Ale to už je o prioritách každého řidiče.

    pylot

    Kdyby bylo tolik automobilek aby zamestnaly vsechny sikovny lidi, tak byste si nezapamatovali ani polovinu znacek na trhu. Panove vy jste opravdu zabedneny. Zkuste pouzit vlastni hlavu. Prectete si ten koment o par radku vejs o rozpoctu. 😉

    závodník

    to se tu jako dohadujete kdo má lepší koníček?Trošku mi to připomíná když se hádaj děti na pískovišti,kdo má lepší lopatičku…..
    někdo lepí modýlky a další chytá motýlky.Prostě každej dělá co ho baví a podle sebe!No a s autama je to stejný,ne?Já osobně bych řešil proč se některé komponenty-upravy nedají legálně zapsat,když mají TÜV.Možná by to byl i mnohem lepší námět na článek než tento,ale co si budem povídat,tento článek vzniknul jen proto,že autor měl vztek že musí stát frontu na hambáče a je redaktor….

    vzteklej pes

    Já použil vlastní hlavu. Proto jsem si místo sypání peněz do starý plečky koupil silnější auto s větším motorem. Mám tak víc rychlosti a stejnou spolehlivost, použitelnost a nevypadám jako čurák, protože na tom nemám fofrpruhy a křídla. Jasně, žere mi to víc, ale prostě to tak je. Když sem měl čtyřválec o 150 koních, jezdil jsem za 8. Teď mám šestivál a 300 koní. Jezdím za 11, ale je mi to jedno, protože mám prostě víc rychlosti. A vzhledem k objemu peněz mi to přijde lepší, než vytunit ten čtyřválec. Taky by mohl mít 300 koní, ale žral by 20, vysral by se každej půlrok a hlavně bych ho nedokázal prodat, protože by to nikdo nechtěl.

    Martin

    Já chápu, že třeba někdo nejezdí na okruh a stačí mu příjemná projíždka po jeho oblíbené silničce. A chce by to auto dobře sedělo. Ale hodně lidí na to jde špatně. Koupí si to nejtuctovější auto za málo peněz a snaží se z toho udělat něco jedinečného, co dobře jezdí.
    Pak člověk vidí Fabie TDI co jsou snížený a tvrdý jak prkno, oblepený imitacema sání a načipovaný takže kouří jak stará Tatra. Nic proti Fabiím.. jsou to skvělý auta, ale ne sporták.

    balon

    Asi tak. Převážná část vozů na parkovišti byly \“sériovky\“ s jinými koly a podvozkem. To že se někdo \“pozval\“ sám a měl křídlo a lamináty-osobně jsem viděl jedno auto a to stálo celkem viditelně stranou od ostatních. Nebylo to setkání závodníků ani těch, co si na ně hrají – proto jsem také neviděl nikoho, kdo by chodil v botách sparco a v nehořlevé kombinéze a vykládal všem okolo, že má 300koní. Na parkovišti by se myslím našlo i pár vozů, které by střed vesmíru(Imprezu) dokázali potrápit, možná i pokořit..ačkoliv by to nebylo v bahně v lese nebo kde se odehrávalo zašpinění autorova supersportu, ale třeba na dálnici(nevím jakou maximalní řiditelnou rychlost dokáže vyvinout \“Preza\“ tohoto ročníku), ale ovšem-autor jezdí na okruhu a povídá si na okruhu a každý, kdo by měl v tu chvíli zálibu v rychlosti nad 260km/h by byl tuzér a musel by od autora inkasovat rady do života. Nikdo nikomu nic nenutil, bohužel tento autorův výjev je spíše přikreslený příběh jak by si to asi sám autor představoval aby to bylo(+k tomu na závěr plácání po zádech od všech návštěvníků parkoviště).
    Kdyby se tu vyskytla galerie fotek a trochu soudné a nesmyšlené psané slovo, nebyl by pravděpodobně pan Rakovan tak zajímavý žeáno:-)
    Jeďte se aktivně zabavit někam do terénu nebo na okruh, nemyjte auto a neustále oddělujte přední názarník o retardéry z pneumatik. Ostatní budou dělat něco jiného nebo budou mít auto v originálním stavu, ve stavu lepším než originál, horší než originál, raritní nebo limitovanou verzi některého typu auta atd. Jen už prosím neplácejte takovéto výmysly:-)

    Mikey

    O tom jsem ale vůbec nemluvil, to co popisujete vy, je právě úprava jízdních vlastností, kdy ty jízdní vlastnosti lepší budou, ale zase půjde do háje komfort. Pokud chci auto hlavně o jízdních vlastnostech a nejde mi o komfort, tak OK, pak ty jízdní vlastnosti budou lepší. Mně šlo o dementy, kteří si auto nabastlí různými sportovními nárazníky, á la difuzory, pruhy, mračítky, koncovkami výfuku atd. a pak ještě chtějí, aby si z nich člověk \“sedl na zadek.\“

    Jakub

    Usmevna debata.Jsou mi blizke obe skupinky,jak ta s dusi zavodnika,tak ta prevazne koncernova,ktera soupe brichem o zem.Je mi maloucko bliz ta zavodnicka s celkem funkcnimi auty,ale proto nebudu tu druhou zatracovat.Kdyz chce mit nekdo z auta sochu,co ma problem pres retarder,je to jeho volba a i kdyz bych takovy stroj vlastnit nechtel,rad se na nej pudu nekam podivat,rad se jim pokocham na silnici,protoze golf na dvacitkach vypada skvele…ze tu nekdo plete tuning od benzinky,vubec netusi o jaky srazik se jednalo..

    já tu nemluvím o křídlu. Ale o řídící jednotce, VE motoru, převodovku s LSD, brzdy a brzdový válec z 300 ZX, nerezový výfuk, BC racing podvozek, HKS filtry, sání, větší chladič, chladič oleje, odstranil jsem všechny rezonátory co jsou na sání a slepé uličky. Automobilka ti postaví auto které má rozumný poměr kvalita, výsledná cena a náklady.

    Ještě bych doplnil že všechny díly jsou JDM,něco od nisma,něco origo nissan ale z japonské primery.to jsou docela drahé záležitostí mladý pane a ne díly z tesca.na mém autě není ani sériové zadní kridlo natož jiné.jsem rád že se cítíte důležitý když poucujete o moci automobilek ale bohužel jste vedle.pokud nebudu počítat premiovy značky a supersporty které se dělají ručně tak klasické konzumní auto je jen jeden velký kompromis a nejrůznějšími nedostatky.

    Ještě bych doplnil že všechny díly jsou JDM,něco od nisma,něco origo nissan ale z japonské primery.to jsou docela drahé záležitostí mladý pane a ne díly z tesca.na mém autě není ani sériové zadní kridlo natož jiné.jsem rád že se cítíte důležitý když poucujete o moci automobilek ale bohužel jste vedle.pokud nebudu počítat premiovy značky a supersporty které se dělají ručně tak klasické konzumní auto je jen jeden velký kompromis a nejrůznějšími nedostatky.

    hloupej véna

    tak já nevim, podle mě se tu jeden bavíte o voze, druhej o koze… co se tu propírá odpradávna je, že v případě českýho tuzingu se málokdy řeší/řešilo i něco jinýho, než laminát, lak, muzika a občas interiér… a když už, tak zase jen čip na řídící jednotku, což je ale hovno úprava, jen to ve výsledku zatíží víc jiný součásti motoru, který na tohle dimenzovaný nebyly, ale spolu s načipováním ani nebyly vyměněný… abych to shrnul, tak byly nejvíc kritizovaný úpravy, kdy majiteli přesně tyhle souvislosti neříkaly zhola nic… takže odtud ty opakuješ tyhle \“moudra\“ někomu, kdo ti napíše, že má pomalu celej motor až na blok od JDM a ty to zdatně ignoruješ, kristepane..

    takže bys měl napřed spíš zjistit, kolik na takový párty bylo tuzerů, jak píšeš ty a kolik tunerů, jak píše JDM Primera, protože jinak to neni ani diskuse…

    a aby bylo jasno, vážně mi uniká, k čemu někdo potřebuje 500 koní v káře, která na to celkově nebyla stavěná – typu ten golf, jak tu někdo psal, protože s takovým řešením, byť sebeprofesionálněji provedeným, pořád bude v první řadě jen milión problémů… proto si radši osobně za stejnou cenu koupim e60 M5, stejnej výkon, přičemž to bude jako auto nebo s reálnou rychlostí na silnicí oproti tomu golfu o cca deset tříd jinde… ale proti gustu, tuning to nepochybně je, jen mi nedává moc smysl…

    ale každopádně, a to je proč sem mimo jiné píšu – i v případě tý e60 M5 najdeš celkem dost prostoru na to se vyřádit, co třeba brzdy? jedna z prvních věcí, co na tom autě mění lidi, který to s tou károu myslí vážně, tak běž na M5board a začni jim tam vysvětlovat, že jsou vážně kokoti, protože automobilka přece ví víc, co na tý káře má bejt a oni jsou fakt vadný, když se evidentní mezeru snaží vychytat… nebo mi snad nechceš říct, že brzdy u M5 jsou naprosto v pořádku a měnit je neni potřeba?? nebo že Brembo jsou jen banda blbečků, co blbečkům prodávaj řešení, který nefunguje? co bavorácká Alpina? taky banda trotlů, co?

    tak se asi nauč rozlišovat Auto Kelly \“tuning\“ a ten zbytek, kterej, pravda, musí bejt za velký prachy a komplexně + profesionálně provedenej, ale netvrď, že to nejde, protože automobilka…

    hloupej véna

    tak já nevim, podle mě se tu jeden bavíte o voze, druhej o koze… co se tu propírá odpradávna je, že v případě českýho tuzingu se málokdy řeší/řešilo i něco jinýho, než laminát, lak, muzika a občas interiér… a když už, tak zase jen čip na řídící jednotku, což je ale hovno úprava, jen to ve výsledku zatíží víc jiný součásti motoru, který na tohle dimenzovaný nebyly, ale spolu s načipováním ani nebyly vyměněný… abych to shrnul, tak byly nejvíc kritizovaný úpravy, kdy majiteli přesně tyhle souvislosti neříkaly zhola nic… takže odtud ty opakuješ tyhle \“moudra\“ někomu, kdo ti napíše, že má pomalu celej motor až na blok od JDM a ty to zdatně ignoruješ, kristepane..

    takže bys měl napřed spíš zjistit, kolik na takový párty bylo tuzerů, jak píšeš ty a kolik tunerů, jak píše JDM Primera, protože jinak to neni ani diskuse…

    a aby bylo jasno, vážně mi uniká, k čemu někdo potřebuje 500 koní v káře, která na to celkově nebyla stavěná – typu ten golf, jak tu někdo psal, protože s takovým řešením, byť sebeprofesionálněji provedeným, pořád bude v první řadě jen milión problémů… proto si radši osobně za stejnou cenu koupim e60 M5, stejnej výkon, přičemž to bude jako auto nebo s reálnou rychlostí na silnicí oproti tomu golfu o cca deset tříd jinde… ale proti gustu, tuning to nepochybně je, jen mi nedává moc smysl…

    ale každopádně, a to je proč sem mimo jiné píšu – i v případě tý e60 M5 najdeš celkem dost prostoru na to se vyřádit, co třeba brzdy? jedna z prvních věcí, co na tom autě mění lidi, který to s tou károu myslí vážně, tak běž na M5board a začni jim tam vysvětlovat, že jsou vážně kokoti, protože automobilka přece ví víc, co na tý káře má bejt a oni jsou fakt vadný, když se evidentní mezeru snaží vychytat… nebo mi snad nechceš říct, že brzdy u M5 jsou naprosto v pořádku a měnit je neni potřeba?? nebo že Brembo jsou jen banda blbečků, co blbečkům prodávaj řešení, který nefunguje? co bavorácká Alpina? taky banda trotlů, co?

    tak se asi nauč rozlišovat Auto Kelly \“tuning\“ a ten zbytek, kterej, pravda, musí bejt za velký prachy a komplexně + profesionálně provedenej, ale netvrď, že to nejde, protože automobilka…

    Kyle

    Němčina má pro podobné záležitosti vynikající výrazivo, slovo \“quasi\“. Čeština ho překládá jako skoro, takřka, ale to není úplně přesné. Těžko se popisuje, v jakém kontextu ho Němci používají. Tuzink, to je takové jedno velké quasi…

    enthusiastic.driver

    Trochu bych ten článek rozvinul.. Jestli někdo jezdí / nejezdí, je čistě jeho věc. Stejně tak, jestli má auto originální, ostyjlované anebo připravené na track days. Zkrátka, každý dle svého gusta…

    Nicméně, nechápu proč mnozí \“stajlysti\“ kupují na auta drahé a funkční performance díly, které jsou však vzhledem k show&style pojetí auta naprosto k ničemu. Už jsem viděl pár aut s drahými racing koly, na semislickách, s funkčním custom výfukem, ale složené až na zem a přitížené masou audioaparatury… zkrátka mi to přijde tak trochu postavené na hlavu…

    Martin

    Bylo by mi docela fuk, že někdo výměnou tlumičů \“vylepší\“ auto, nebýt toho, že je to problém při koupi ojetiny. Přikladem je MX5. Když pominu IQ25 co na to dá bodykit a křídlo, tak zůstává sada kudilů. kteří rozmr.. vyvážení auta výměnou tlumíčů, pružin a dalších součástí podvozku. Člověk aby pak po koupí vykoupil celý originální sklad Mazda …

    JoBa

    české slovo, které hledáš, je \“jakoby\“ 😉

    JoBa

    Už dlouho jsem nesledoval žádnou debatu tolik, jako tuhle na autowebu. Padla tu spousta zajímavých věcí, uvedení událostí na pravou míru, nebo alespoň pohled na věc \“z druhé strany barikády\“, o který pan Rakovan žádal a teď netrpělivě očekávám jeho reakci na dění v této diskuzi…

    Prosím, co nám k tomu povíte? 🙂

    hloupej véna

    \“ale jelikož nejezděj na okruhy, tak se to nepočítá, protože když si koupíš pistoli, tak první věc co musíš udělat, je jít někoho postřelit, když už jí máš..\“

    no poslyš, ekvivalentní by bylo spíš \“když si koupíš pistoli, tak první věc, co musíš udělat, je jít na střelnici a tam jí pořádně provětrat\“

    mesjé Rakovan imho článkem vyjádřil údiv, jak je možné, že majitele aut na srazu u benzínky nezajímá, jak jejich úpravy fungují v podmínkách, na které v běžném provozu mají těžko možnost dosáhnout, byť by se sebevíc snažili.. pana Rakovana toto zajímá proto, že cíl jejich investic je téměř totožný, zlepšit jízdní vlastnosti auta… a kde jinde toto zjistím a porovnám lépe, než na okruhu?

    imho tento článek nebyl na téma tuneři sucks, jak se tu snaží vzteklej čokl neustále podsouvat, ale spíš na téma, jaké jsem napsal výše… to jsem jediný, kdo to pochopil?

    hloupej véna

    \“ale jelikož nejezděj na okruhy, tak se to nepočítá, protože když si koupíš pistoli, tak první věc co musíš udělat, je jít někoho postřelit, když už jí máš..\“

    no poslyš, ekvivalentní by bylo spíš \“když si koupíš pistoli, tak první věc, co musíš udělat, je jít na střelnici a tam jí pořádně provětrat\“

    mesjé Rakovan imho článkem vyjádřil údiv, jak je možné, že majitele aut na srazu u benzínky nezajímá, jak jejich úpravy fungují v podmínkách, na které v běžném provozu mají těžko možnost dosáhnout, byť by se sebevíc snažili.. pana Rakovana toto zajímá proto, že cíl jejich investic je téměř totožný, zlepšit jízdní vlastnosti auta… a kde jinde toto zjistím a porovnám lépe, než na okruhu?

    imho tento článek nebyl na téma tuneři sucks, jak se tu snaží vzteklej čokl neustále podsouvat, ale spíš na téma, jaké jsem napsal výše… to jsem jediný, kdo to pochopil?

    enthusiastic.driver

    Tak is kup auto nové, když tě to sere 😀

    Zrovna MX-5 má v sérii docela měkký a vysoký podvozek a trošku tužší pružiny ji sluší a učiní ji mnohem rychlejší.

    Samozřejmě to musí být nějaký pořádný podovzek a ne první supertuningová hujda za 10 tisíc.

    spooon

    je otázka, co od auta očekáváte. Ano, v základu není nejrychlejší ale je velice zábavná. Když pořídíte sportovní podvozek (myslím opravdu kvalitní) tak sice získáte větší rychlost ale ztratí na zábavnosti.

    balon

    Prevazna vetsina ucastniku resi zlepseni jizdnich vlastnosti okrajove a kdyz uz tak nastane, tak pochybuji o tom, ze planuji jezdit jinde nez v beznem provozu. To ze pan Rakovan neco slysel(kdovi zda neslysel nejakou ironickou poznamku) a pak to vzal jako motto kazdeho z parkoviste je pak vec druha. Neopomenme ovsem fakt, ze autorem popisovana kridla a laminaty tam take nebyly, takze kdovi jestli vubec neco v tomto duchu padlo:-) A pokud si pan Rakovan prosel parkoviste opravdu jak popsal, tak shrnuti nasledujici situace z meho pohledu muze byt napr. takoveto: Pan Rakovan videl 1-2auta s laminatem a kridlem z dejme tomu stovky aut(vice tuzingu jsem opravdu nezaznamenal), dale pak slysel(dejme tomu ze opravdu slysel) cosi od jednoho cloveka z poctu dejme tomu 3set… Z toho mu jednoduse vyplynulo, ze na kazdem aute byl laminat, kridla a kazdy clovek z parkoviste mluvi o tom, jak je jeho auto pripraveno na okruh…
    Nez zacal psat tento clanek, mozna se mohl nekoho, o kom mel jistotu ze vubec vlastni auto zeptat, jestli resi jizdni vlastnosti nebo neco jineho nebo nic(myslim samozrejme ladeni smerem k lepsimu).

    vzteklej pes

    Nejvtipnější je, jak tuneři hned každýho, kdo je pošle doprdele, označujou za komunistu. Analogicky bych tedy mohl všechny tunery označit za fašisty?

    Jinak jsem rád, že máte auto s třema stovkama koní. Aspoň nejezdíte zbytečně pomalu.

    vzteklej pes

    Jenže právě ten měkej podvozek dělá z MX5 tak skvělý auto, protože to nutí řídíče vnímat přesuny těžiště a pracovat s autem. Mazda MX5 je snad to nejsportovnější auto do 3/4 míče. Nemusí to bejt jen o koních. Všechno, co je přitvrzený na zem, je zpravidla nahovno. Viz starší modely Audi.

    enthusiastic.driver

    Tužší podvozek nemusí být automaticky tvrdý – naopak, ty nekvalitnější sporotvní podvozky jsou často komfortnější než sériové.

    A rozhodně nesouhlasím s větou o zábavnosti – ta je u MX-5 dána především rozložením hmotnosti a geometrií kol. MX-5 v sérii má naprosto monstrozní spring-rate a naklání se více, než je zdrávo (zejména předfaceliftová NC). Je to komrpomisní nastavení pro uživatele všeho spektra – přece jen si MX nekupují jen nadšení řidiči. Kvalitní aftermarket podvozek přidá gripu, ubere náklony (které jsou na sporťák opravdu velmi velké) a zábavnosti pouze prospěje!

    Fakt mi věřte 🙂

    enthusiastic.driver

    viz. komentář výše… přitvrzení na žulu a složení až na zem, je samozřejmě absurdní krávovina a jednoznačně s tím souhlasím.

    Snad každý, kdo MX-5 pravidelně ždímá, časem nahradí OEM podvozek něčím tuhším. Přesuny hmotosti lze vnímat stále stejně a auto je i stále stejně krotké a čitelné.

    ne vy to nechápete, automobilka dělá vše nejlépe tam nejste schopen nic ničím zlepšit:D

    Kačka

    Nevím jak vy, ale ja si myslim že to upravují kvuli tomu aby mohli jezdit sprinty a nebo drifty nic jineho me nenapada a prijde mi to jako dobry duvod 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist