nafta-neni-pro-kazdeho-352x198.jpg

Jak ušetřit na provozu auta? Naftový motor není pro každého

Zajímavosti o autech

Řada motoristů pořizuje ojetý automobil v absolutním zaslepení vidinou nízkých provozních nákladů turbodieselů, přitom pro ně naftový motor není vůbec vhodný. Kdy vsadit na naftu a kdy hledat jinde?

Diskuze

14 komentářů

    Mira

    Nějak mi tam chybí cenové porovnání benzínu a nafty, když se to už zmiňuje v titulku! Nebo má jít o další ekologiký osvětový článek, aby lidi kupovali benzín, do kterého se za chvíli budou fitry cpát taky.

    nasoska

    Tdi s rotačkou. Euro 2. Jezdí, jezdí a jezdí. Chip na 140 ps a STK bez problémů. Už jsem to chtěl měnit za novější, ale byl by to krok zpět.

    Honzas

    Roky jsem řešil čím nahradit 1,9 tdi. Vydržel neskutečně moc, výkon měl parádní a spotřebu super. Srovnatelné motory s pdf žerou o litr víc a problémů mají víc než mají výhod. V prípadě poškození vstřikovačů je to za 60 000 kč a to vám sežere úsporu proti benzínu na 5 let. Nakonec jsem koupil Mazdu s plnotučným dvoulitrem, bez turba a zatracených VW řetízků. Mám s ní najeto 23 000 a zatím spokojenost. Spotřeba, výkon, super. Můžu jenom doporučit.

    Surcuf

    u mne neměla nikdy šanci, ta patří do kamen…………

    Taksun

    Filtr ven, egr zaslepit a je klid. jednou za dvaroky mě ta hodina pod autem nezabije. A proč někdo pořád řeší nějakou ekologii? Kolik toho asi vypustí takové letadlo nebo tanker na moři? A kolik bordela se uvolní při výrobě elektromobilů? S naftou se dá jezdit po městě úplně v klidu, výhoda nafty je v tom, že nesmývá olejový film na válcích. Jen se tomu nesmí šlapat po krku…

    Taksun

    Víte, že TDI je obšlehnuté JTD od italů??…

    Jaroslav

    nevím kdo se stále stará o filtry pevných části u osobních vozů a co tisíce nákladních, které nejde častokrát pro kouř předjed. Co nato páni redaktoři?

    Qality

    Za letadlama nebo tankerama nejezdím,za to za vyrachtanýma,smradlavýma dýzlama jo.To šak ba.O motor se nestarat bo jsem propil a prokůřil výplatu,vymontovat co jde a pak smrdět na silnici a oblak černého dýmu za mnou.Zebrat řidičák,auto sešrotovat a pokutu tak mastnou,že musíš prodat barák,manželku,haranty i ledvinu.

    Taksun

    Low Quality, právě že se o motor starám tím, že tyhle hovadiny vyhazuju, nepřisává se mi zpět z výfuku. Asi budeš majitelem super nejlepší škody oktávia s motorem 1.2tsi, ekosráč, sluníčkář a vítač migrantů. Je sice vtipné „haha“, jak jsi napsal, že za letadlem nejezdíš „haha“, ale kam si asi myslí, že ty zplodiny jdou? A v době kdy tví rodiče (sourozenci) gychyli parchanty, tak taky jezdily auta na naftu a žádné tyhle ekosračky neměly a podívej jací géniové a dovšehoserové se narodili…

    Slávek

    Jdi si kecat svoje nesmysly na Slovensko a tady neotravuj.

    lojzek

    Jedine spolehlivyho dyzla ktery nema zapotrebi jezdit do servisu.Jen na vymenu naplni,kvalitni naftu benzina verva +aditivum vif superdyzel a zadnej problem.Toyota avensis.

    Prcix

    Když nemám chcípat motor při spalování bordelu ve filtru, může mi tu některý odborník poradit, kdy teda se pálí to svinstvo ve filtru ? Jak to poznám? Ani Škoda ani Pažout mi nic takového nehlásí, ani motor víc neprdí, netuším….Upozorňuji, že jsem jen pouhý řidič konzument, to abych předešel zbytečným komentářům „profesionálů“ na moji adresu……
    Díky za slušnou a věcnou odpověď

    Toast

    Pozna se to nejlepe tak, ze volnobezne otacky se drzi na cca 1000. Normalni cca 800.
    Regenerace se spusti pouze u zahrateho motoru.

    Toast

    Jeste doplneni.
    Regenerace DPF se take okamzite prerusi pri proslapnuti plynu na podlahu (kick-down).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist