BMW M760Li xDrive: Tuctová elegance

Hned na začátku je třeba vysvětlit, že titulek není dvojsmyslný, nejedná se o tuctovou eleganci ve smyslu všedním, každodenním, běžném či obyčejném, výraz „tuctový“ naráží přesně a konkrétně na tucet, tedy dvanáct. Toto BMW řady 7 je totiž výjimečné tím, že stojí na vrcholu pomyslného potravinového řetězce a nabízí největší motor, jaký má automobilka v současné nabídce, monstrózní benzínový dvanáctiválec.
titulka-17-1100x618.jpgCelá galerie 31 Zdroj: archiv redakce

Foto: Autoweb.cz

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9

Že má tohle auto pod kapotou dvanáctiválec, nepřehlédnete. Označení, plakety, nápisy „V12“ jsou všude, a to snad ani není nadsázka. Z fotek, podíváte-li se do galerie, je zřejmé, že v ohledu sebeprezentace BMW nešetřilo. Kdyby jeden náhodou měl pocit, že nápisy V12 kolem dokola ke vzbuzení zájmu okolí nestačí, pak příplatkový fialový lak určitě, v kombinaci s chromovými doplňky tady pak máme auto, které – podle mého názoru – není pro každého.

Rozhodně ne pro usedlého byznysmena toužícího po diskrétnosti. Nechci mít nevkusné narážky na provozovatele zábavních atrakcí, a tak, abych naznačil svou myšlenku, bude lepší, když uvedu skutečný zážitek z testování. Stačilo sednout do auta, přejet na nejbližší veřejné parkoviště, zastavit a netrvalo ani pět minut a už se mi do auta snažili posadit nezávisle na sobě dva Rusové. Takže tak.

Když bych měl prohlásit, že se mi tohle auto vzhledově líbí, lhal bych, protože opak je pravdou, což ale říkám jako člověk, který je konzervativní více než člen britské královské rodiny a cokoli mimo zaběhlý rámec všednosti ho děsí. Líbí se mi ale motor, dvanáctiválce mám rád a ten v BMW 7 je monstrózní, jakkoli mu velké šance, že přežije pod tlakem emisních norem nejbližších pár měsíců, nedávám. Každopádně je to silák nad siláky.

Síla motoru je skutečně brutální, dvanáctiválec má objem 6 592 cm3 a je přeplňován dvěma turbodmychadly. Výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm jdou přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna poháněná kola. V reálu to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Spotřeba paliva? Tabulka říká 12,6 l/100 km, realita je ale méně pozitivní. Já jsem této hodnoty dosáhl, jenom když jsem se opravdu hodně snažil a nešlapal moc na plyn. Automat řadí rychle a plynule, motor má kdykoli dostatek nebo dokonce neskutečnou zásobu výkonu, stačí jen lehce šlápnout na plyn a auto drtivým způsobem zrychlí. Bohužel maskuje svou sílu, takže se může velmi snadno stát, že jedete 120, 130, 150 km/h, aniž byste si toho všimli.

Výbava je široká, téměř maximální, zahrnuje vše, resp. téměř vše, co automobilka má ve své nabídce – příplatky, které v našem autě byly, s trochou nadsázky stály pouhých 800 tisíc Kč. Pokud je tedy připočtete k základní ceně 4,8 milionu, znamená to ve výsledku 5,5 milionu Kč.

Masáž, aktivní stabilizátory prémiové materiály technologické vychytávky – to všechno tady najdete, stejně třeba jako laserová světla, která nicméně podle mého názoru by mohla fakt drahém autě fungovat o něco lépe. Zavazadlový prostor je velký, naložíte do něj kufry, zavazadla, golfové bagy a cokoliv, co vás napadne a co si do takového kočáru dovolíte naložit.

Vzadu je samozřejmě dostatek místa pro dva cestující, v prodloužené verzi limuzíny s opravdu blahosklonným místem pro nohy, cestující vzadu mají před sebou v zorném poli obrazovky. Nastavování prostředí funguje tak, aby se vzadu cítili opravdu komfortně. Komfort není nijak narušován hlukem, auto je perfektní odhlučněné, motor nehlučí do interiéru, do auta ani nepronikají ruchy z venku. Cestovat v tomto voze znamená cestovat v maximální pohodlí.

Hodnotit toto auto je poměrně složité, jde o určitého dinosaura, přežitek, který dnes možná už nenajde své opodstatnění, nicméně to neznamená, že toto auto nedává smysl. Dává… a značný. Minimálně jako ukazatel toho, co BMW umí, co dovede. Když odhlédnu od pro mne hezkého vlaku a světlého interiéru náchylného ke znečištění, zejména v zimě, nemám moc, co bych auto vytknul.

Ze své pozice chudého pisálka neumím posoudit, zda při uvažování o autě za cenu kolem šesti milionů už není na místě podívat se i ke konkurenci, jakou je třeba Bentley, nicméně pokud je tady někdo, kdo trvá na tom, že si koupí BMW, ale zároveň nutně musí ukázat okázalost a finanční nezávislost, pak je dvanáctiválcové BMW určitě velmi vhodnou alternativou.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový dvanáctiválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbdmychadly
Zdvihový objem (cm3)6592
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)448/610 v 5250 – 6000
Točivý moment (Nm)800 Nm v 1500 – 5000 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)12,6
Objem nádrže (l)78
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5238
Šířka (mm)1902
Výška (mm)1485
Rozvor náprav (mm)3210
Provozní hmotnost (kg)2180
Zavazadlový prostor (l)515
Ceny
Základní cena test. verze4 791 800 Kč
Cena testovaného vozu5 582 308 Kč
12.12.2018 2:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist