Poslední jízda: BMW 750d xDrive Long (2015)

Příchod nové generace se blíží, my se tedy rozloučíme prostřednictvím nejluxusnější naftové verze.

Asi není lepší možnosti rozloučit se s odcházející řadu 7 než jízdou vrcholné specifikace v dlouhé verzi, současné BMW 7 letos dostane svého generačního nástupce, a tak tady máme BMW 750d xDrive Long jako definitivní tečku testování této řady. Po motorické stránce asi není moc co řešit, už jsme několikrát řešili, že BMW nemá naftový osmiválec a supluje jej přeplňovaným šestiválcem, můžeme zavzpomínat na test BMW 7 na standardním rozvoru, a tam se dozvíme v podstatě vše.


Takže jen v rychlosti, pokud jsem si „stěžoval“ na zvukový projev motoru v krátké sedmičce, tak tady mi motor tak zřetelný nepřišel, a nevím, jestli je to jiným odhlučněním, anebo tím, že jsem jezdil na zadních sedačkách a byl jsem od pohonné jednotky více vzdálený než když jsem v loňském roce jezdil a osobně řídil. Každopádně motor má sílu jak stádo buvolů, ten zátah je neuvěřitelný, k tomu přijatelná spotřeba, když prohlásím, že nemohu hodnotit dlouhodobou spolehlivost pohonné jednotky a soustředím se na test nového auta, tak za mne motor dává smysl a pokud BMW nemá, či nechce mít V8, tak 50d je solidní alternativou.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Abych se zaměřil na rozdíly od krátké verze, tak vzpomenu na místo pro kolena, které se mi u BMW 7 zdálo nedostatečné, ovšem v 7 Long jde o důstojné a prostorné místo k žití. „Naše“ auto sloužilo v rámci Karlovarského filmového festivalu jako limuzína pro VIP hosty a popíchnu ministry, herce, ředitele či kdo že se na zadních sedačkách vrtěl, že si nečistí body. Jinak, bez pokusu o vtip – interiér ve světlé kůži vypadal luxusně, ovšem světlé koberečky na zemi doznaly poměrně výrazného zašpinění.

Nejsem majitel ani provozovatel vozu této třídy a nevím, jaká je praxe – jestli se koberce po každé jízdě mění/vyhazují/perou, ale praktické řešení to není. Hezké ano, ale praktické ne a to je léto, neumím si představit, jak by podlaha vypadala v zimní plískanici. Je léto, velmi horké léto, vysoké teploty jsou strašné a na černé kapotě nelze udržet dlaň, jak je rozpálená, možná že by se na střeše dala smažit i vajíčka, jak se o to kdysi někdo v rámci žertu pokoušel. Uvnitř ale umí klimatizační jednotka zajistit to správné prostředí a pokud vám to přijde jako malichernost, tak já si myslím, že optikou člověka, který jede na jednání v drahém obleku a v kalitní košili je zásadní, jestli vystoupí zpocený jako vrata od chléva s koláči na zádech a v podpaží, anebo bude příjemně odpočatý, nepřehřátý, ve formě uzavírat další milionové obchody.

I přes jasnou snahu naladit auto tak, aby vyhovovalo charakter značky a zároveň plnilo funkci pohodlného kočáru prohlásím, že mi na dlouhém rozvoru přijde tvrdší než bych si u auta této kategorie představoval. Přepínat do sportovního nastavení? Neumím si představit důvod, komfortní režim mi přišel jako ten nelepší a o chlup měkčí set-up bych spíše uvítal než odmítl. A to opět hovořím z pozice člověka na zadní sedačce než řidiče za volantem.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Přeskočím-li k tomu, co mne zaujalo příjemně, tak to byly materiály v kabině, černí lesklé panely vypadaly velice smyslně a opulentně, byť jsem si o ně při otevírání dost nepříjemně otlačil prsty. V závěru prohlásím jen to, že jako limuzína zaměřená na transport VIP osob je BMW 750d xDrive Long velmi dobrým společníkem. Nebo pracovním nástrojem, pokud bych se na věc podíval jako pomyslný provozovatel limousine servisu, a redakčním pohledem jde o důstojné, velmi důstojné rozloučení s BMW řady 7 F01/F02.

15.8.2015 10:03| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist