BMW 7 G11 (2015): v základu přeplňovaný čtyřválec a možná bude i M770i

(+ video) Chystaná nová sedmička, která má být téměř po všech stránkách revoluční, byla zachycena na videu při testování v Dubaji.

BMW řady 7 vedené v záznamech automobilky pod kódovým označením F01 je ve výrobě od podzimu 2008, takže mluvit o jeho nástupci asi není nijak nemístné. Ostatně testovací prototypy jeho následovníka s interním jménem G11 se nechávají vidět už hezkou řádku měsíců, ale zatímco v červnu jsme mohli vaši pozornost nasměrovat pouze na sadu fotek, teď tu máme rovnou špionážní video.

Bylo pořízeno před několika týdny v Dubaji a autor snímku přiznává, že si nebyl jist, o kterou modelovou řadu se přesně jedná. Povšiml si zkrátka kamuflovanou mulu s mnichovskými espézetkami a začal točit v domnění, že narazil na příští pětku anebo sedmičku. Přestože za to ruku do ohně dát nemůžeme, při pohledu z profilu je podle celkové délky karoserie téměř jisté, že se jedná právě o model G11.

Co o tomto stroji dosud víme? Mnoho zatím ne, jednotlivé střípky informací však začínají dávat nejasné obrysy. Předně můžeme skoro stoprocentně říci, že chystaná sedmička bude představena v roce 2015 jako modelový rok 2016. Detaily konstrukce jsou pořád neznámé, podle zákulisních drbů však vůz ve značné míře využije v zájmu snížení hmotnosti i spotřeby spoustu komponentů vyrobených z CFRP.

Pokud se v problematice trochu orientujete, pak nepochybně víte, že se jedná o karbonové kompozity, přesněji řečeno plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (carbon fiber reinforced plastic), které se v BMW dosud používaly převážně při výrobě střech či spoilerů sportovních modelů, nově se však staly také základem nosné konstrukce třeba v případě elektromobilu i3.

Jestli půjde stejnou cestou také sedmička, tedy že bude mít část kostry z karbonu, jistě nevíme, podle všeho se však stane základem hybridní struktury kombinující navíc ještě vysoko pevnostní ocel a hliník. Nejvíce panelů z kompozitů a dalších lehkých materiálů by měl dostat vůz, o jehož existenci se již spekuluje hodně dlouho, pořád ale zůstává pouze v teoretické rovině – řada 7 postavená sportovní divizí M GmbH anebo alespoň upravená oddělením M Performance.

Podle kolegů ze stránky Bimmerpost by mohlo tohle auto nést označení M770i xDrive a přestože signalizuje masivně přeladěný šestilitrový dvanáctiválec ze současné 760i, ve skutečnosti se má jednat o upravené biturbo o objemu 4,4 litru z BMW 750i či dnešních sportovních verzí M5 a M6.

Jak je známo, mnichovská automobilka variantu M7 dlouho odmítala s poměrně logickým odůvodněním neslučitelnosti komfortu a technologií z motorsportu, nicméně poté, co se písmena M objevila také na velkých a těžkých SUV X5 a X6, své plány údajně přehodnotila. Aby měl stroj odpovídající dynamiku a nebyl příliš těžký, má dostat právě V8 a karbonovou střechu, kapotu i víko zavazadlového prostoru. Pár kilogramů má srazit speciálně laděný výfukový systém (zřejmě od Akrapoviče), karbon-keramické brzdy či hliníkové dveře a výsledkem má být hmotnost někde na úrovni celohliníkového Jaguaru, tedy v rozmezí od 1700 do 1800 kg.

Na další podrobnosti je příliš brzy, přesto se však mluví o tom, že nová sedmička zůstane věrna současné sestavě pohonných jednotek, jejichž základ budou tvořit řadové šestiválce, ale ke slovu se dostanou také motory V8 a V12, benzín-elektrický plug-in hybrid, další možností je devítistupňový automat od ZF a samozřejmě pohon zadních, alternativně pak všech kol. Jeden zásadní ústupek emisním normám se však pod kapotou přeci jen objeví. Pod jménem 730i se již nebude ukrývat atmosférický řadový šestiválec, jak je tomu dnes, ale pouze dvoulitrový čtyřválec vyladěný na cirka 260 koní.

zdroj: Bimmerpost

29.11.2013 9:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist