BMW 7 G11 (2015): očekávejte nižší hmotnost ale i čtyřválcovou 725i nebo plug-in hybrid 750h

Vrchol značky BMW zůstává u řady 7, „devítka“ v plánech pro příští léta nefiguruje. Nejnovější vlajková loď dorazí v roce 2015 a tady jsou její některé technické detaily.

Vzpomínáte si na dubnový koncept Vision Future Luxury postavený pro pekingský autosalon? Domnívali jsme se, že je nositelem designu příští řady 7 a že snad dá vzniknout také vrcholné řadě 9. Pravda to byla jen částečně. Podle nejnovějších kuloárních zpráv BMW na devítce nepracuje, nicméně vývoj zbrusu nové sedmičky se blíží do finále.

Nakolik si bude vůz s interním označením G11 (klasická krátká varianta), respektive G12 (prodloužený model Lang/Long) se studii podobný, můžeme jen hádat, údajně však společné prvky mají, ačkoli podle britského magazínu Car byl Vision Future Luxury poněkud přestylizovaný pokus.

Fotografie či nákresy BMW 7 pro rok 2015 nám prozatím chybí, informátoři blízcí automobilce však hlásí, že by to měla být prodloužená varianta „L“, která bude chtít na silnicích pořádně vyniknout. Právě v jejím případě má být větší rozvor i délka zdůrazněna mohutnějším chromováním, i když počet a rozsah zrcadlících lišt nemá přesáhnout únosnou míru vkusu.

Vnitřek auta bude korunovat prvotřídní směs vybraných materiálů jako je karbon, kůže a dřevo, plus spousta displejů typu TFT a výsledek má být prý „o světelné roky dál“ ve srovnání se současnou řadou 5 a 6, ačkoli pravdou je, že podobnými superlativy nešetří při prezentacích svých novinek žádná automobilka.

Sedmička G11/G12 bude postavena na nové platformě interně označované jako „35UP“ a s ohledem na její (u BMW) dosud nevídanou materiálovou i rozměrovou variabilitu se objeví jako základ pod spoustou dalších modelů – kromě jiného očekávejte, že ji dostane také nová pětka.

Konstrukce šasi bude hybridní a to znamená nejen různý mix materiálů ale i odlišné dimenzování jednotlivých komponentů. Kupříkladu základní sedmičky budou využívat lehčí detaily zavěšení, menší brzdy i méně komplexní brzdový systém, což má pomoci snížit hmotnost některých modelů až o 100 kg ve srovnání s jejich přímými předchůdci.

Jak už se jednou spekulovalo, blíží se také příchod čtyřválcové sedmičky. Pod kapotou se objeví přeplňovaný dvoulitr s výkonem 272 koní, který ponese označení 725i a jeho papírová spotřeba má vycházet pod sedm litrů na sto kilometrů.

Řada 7 bude rovněž prvním BMW osazeným novými modulárními šestiválci o objemu 3,0 litru, přičemž benzínové agregáty ponesou interní kód B58, zatímco naftové jednotky dostanou označení B57. Mnichov slibuje zhruba o deset procent vyšší výkony a točivé momenty, zatímco průměrná tabulková spotřeba klesne o stejných deset procent dolů.

Z této série bude vycházet i hybridní BMW 750h kombinující benzínový třílitr s výkonem cirka 350 koní a elektromotor se 110 koňmi. A protože auto dostane větší balíček akumulátorů, bude jej možné i dobíjet, nikoli ale ze zásuvky ale primárně indukčním nabíjením, které sice není tak efektivní, ale podle konstruktérů je mnohem pohodlnější. Pokud vás zajímají osmi a dvanáctiválce, nic nenasvědčuje tomu, že by neměly dorazit, i když v obou případech půjde pouze o modernizované stávající agregáty a nikoli zbrusu novou konstrukci s objemem 500 kubíků na válec.

zdroj: Carmagazine.co.uk

30.5.2014 12:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist