BMW 7 (G11) – díky hliníku a karbonu lehká jako pětka

Mnichov pracuje na dramatickém snížení hmotnosti nové řady 7, její konstruktéři chtějí dostat váhu základní varianty pod 1,7 tuny.

Přestože nová řada 7, vyvíjená pod interním kódovým označením G11, nedorazí dříve než v roce 2015, testovací prototypy již byly spatřeny na německých silnicích. Primárním důvodem aktivity těchto aut je nepochybně sběr dat a finální ladění, BMW však nechává záměrně vidět své kamuflované vozy na ulicích bavorské metropole také proto, aby rozmělnilo pozornost soustředěnou na aktuálně uváděný Mercedes třídy S (W222).

Podle týdeníku Autocar bude příští sedmička představena za dva roky na frankfurtském autosalonu a do prodeje se dostane ještě téhož roku. Šéf vývojového oddělení mnichovské značky Herbert Diess v souvislosti s tím poznamenal, že se má jednat o „technicky nejmodernější BMW v historii značky“.

BMW řada 7 velká fotogalerie

BMW řada 7 fotogalerie

Nepochybně tím narážel také na elektronickou výbavu auta, mimořádná má však být už samotná konstrukce, která pomůže dramaticky snížit hmotnost. Místo klasické, dosud používané ocelové kostry se základem budoucí řady 7 stane struktura kombinující ocel, hliník a karbonové komponenty. Britským kolegům bylo řečeno, že se váha základní benzínové varianty 740i s přeplňovaným třílitrem sníží z cirka 1900 na 1670 kg, tedy na úroveň výchozí benzínové pětky s dvoulitrem.Významná redukce hmotnosti má být provedena bez zásadního zmenšení rozměrů, přesto se mluví o úbytku řadově v centimetrech ve všech směrech. Auto má mít na délku kolem 5010 mm, šířku 1815 mm, výšku 1425 mm a opět bude k mání ve dvou rozvorech. Začlenění dílů z uhlíkových kompozitů do nosné konstrukce auta je součástí rozsáhlého výzkumu a vývoje lehkých materiálů pro elektrické a hybridní modely „i“.

Na další podrobnější detaily je příliš brzy, přesto se však mluví o tom, že nová sedmička zůstane věrna současné sestavě pohonných jednotek, jejichž základ budou tvořit řadové šestiválce, ale ke slovu se dostanou také motory V8V12, benzín-elektrický plug-in hybrid, další možností je devítistupňový automat od ZF a samozřejmě pohon zadních, alternativně pak všech kol.

Ve snaze ztížit postavení (na výrobní lince odhaleného) Mercedesu S 63 AMG , BMW údajně zvažuje rovněž variantu M Performance vybavenou dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru, který lze najít pod kapotami většiny modelů divize M, nepochybně však bude záležet také na přijetí novinky Daimleru.

Miro Mihálik

Kompletní fotogalerii špionážních obrázků najdete na stránce britského Autocaru.

17.6.2013 9:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist