Zákazníci prý opouštějí malé prodejce ojetin, ti ve velkém krachují

Když jednomu obchod stagnuje, tomu druhému obvykle kvete. Podle průzkumu by měly expandovat velké autobazary.

V České republice, podle Asociace autobazarů (APPAA), bylo za prvních šest měsíců letošního roku registrováno (zobchodováno) cca 340 tisíc ojetých vozidel. Přibližně polovinu z tohoto počtu si prodali občané mezi sebou, druhá polovina se pak zobchodovala v autobazarech a u dealerů nových aut.

Podle Asociace autobazarů (APPAA) je však zřetelný zajímavý trend. Malé autobazary se potýkají s nedostatkem aut i zákazníků a ukončují svojí činnost. Velcí prodejci naopak expandují, skladem mají stovky až tisíce aut a portfoliem služeb kopírují prodejce nových vozidel. Asociace autobazarů (APPAA) aktuálně registruje 54 členů. „Měsíčně sice jednáme až s deseti novými uchazeči o členství, ale většinou je musíme odmítnout, protože nesplňují elementární parametry férového prodejce a jde jim pouze o certifikát potvrzující členství v Asociaci, říká Přikryl.

A vysvětluje… „Podle našich informací ukončilo v letošním roce činnost cca 40 autobazarů,“ říká předseda APPAA Petr Přikryl a pokračuje: „Jde především o malé prodejce, kteří prodávají 15 – 35 aut měsíčně.“ Podle Přikryla je hlavním důvodem především velmi omezená nabídka jak samotných vozidel, tak i doplňkových služeb. „Většina těchto prodejců takzvaně zamrzla v devadesátých letech, kdy stačilo přivézt auto z Německa, naleštit ho, dovnitř dát voňavý stromeček a se ziskem prodat.

Dnes je ale trh úplně jinde, zákazník je velmi dobře informován a pečlivě vybírá, kde nakoupí,“ přibližuje Přikryl specifika obchodu s ojetými vozy. Podle Přikryla bude tento trend i nadále pokračovat a do konce letošního roku tak může ukončit svojí činnost až stovka malých prodejců ojetin.

„Trh je velmi dobře saturován a zákazníci pochopitelně vybírají prodejce s velkou nabídkou a širokou paletou doplňkových služeb,“ říká Přikryl a doplňuje: „Není důvod, aby se český trh s ojetými vozy odlišoval od západoevropských zemí, je to jen otázka času.“ Podle Přikryla podobná samoregulace trhu také pomůže v řešení problematiky stáčení tachometrů.

To se podle něj odehrává právě v těch nejmenších autobazarech s nejméně kvalitními vozy, většinou dovezenými ze zahraničí. „Jestliže tito prodejci ukončí svoji činnost ubyde také počet těch, kteří stáčejí tachometry a tedy i počet vozidel s přetočeným tachometrem.

21.7.2016 12:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist