rakovan-letadlo-idealni-zpusob-dopravy-ne.jpg

Rakovan: Letadlo, ideální způsob dopravy? Ne!

Zajímavosti o autech

Pokud mám cestovat po Evropě v řádech několika set kilometrů, raději než do letadla se posadím za volant auta. Je to pohodlnější.

Diskuze

14 komentářů

    PG

    Mám dojem, že přijatelnější metodiku zavádí Ryan Air, leč žel bohu neoperují zatím v ČR.

    Gordon Freeman

    Viděl jsem všechny díly dokumentu letecké katastrofy a jako technik to doporučuji všem lidem co mají rádi techniku. Létání opravdu miluju, ale jen v simulátoru na PC s kniplem v ruce. Kdo ví něco o chování materiálů ve složité konstrukci, tak je na tom stejně.

    Mates P.

    Dovolím si reagovat. Drtivá většina nehod v té sérii byla zapříčiněna, ať už nepřímo, lidskou chybou. Pamatujte na to, že i narušení konstrukce z důvodu únavy materiálu je chyba s lidským zaviněním, totiž překročení stanoveného počtu cyklů, výrobcem stanovené životnosti. Každá část letadla, jak drak, tak motory, má předepsanou životnost, buď na cykly (letové hodiny, přistání) nebo na datum. V případě menších a sportovních letadel mohou mít některé části tzv. neomezenou životnost, podmíněnou kontrolami.
    Letadlo je zkrátka složité a musí se k němu přistupovat s odpovídající péčí.
    Dál se jednalo zejména o chyby při řízení letového provozu.
    Létání na PC je poměrně fajn(může pomoci s navigací, trochu s orientací v prostoru), občas také využívám, ale skutečnému se nikdy ani nepřiblíží. Pokud je to možné, věnuji se ve volném čase plachtění.
    Pan Rakovan však psal o něčem trochu jiném a já s ním plně souhlasím, taky rád cestuji autem a úplně nejradši za volantem.

    kocur

    Létání stojí za to, zahoďte simulátor a vyzkoušejte jakoukoliv jeho formu! Pokud máte strach ze složité techniky vyzkoušejte to nejjednodušší – paragliding!!!

    kocur

    Po dlouhé době jsem cestoval na druhou stranu naší země letecky. Obstrukce na letištích (Praha, Amsterodam, Frankfurt) jsou strašné, nesmyslné osobní prohlídky a rentgenování, vadí jim trocha vody ve flašce, …
    Překvapilo mě jak mizerná je kvalita jídla i u skutečně dlouhých letů, myslím si, že by člověk klidně připlatil rozumnou částku, aby to jídlo bylo aspoň trochu dobré. Sedadla v B747 otřesné…
    Souhlasím s autorem, ale tu vzdálenost za kterou preferuji auto bych posunul mnohem dál. Jedinou výhodou letadla jsou krátkodobé cesty 1 člověka, pak to má smysl, jinak auto kamkoliv po Evropě…

    Honzík

    \“Do Mnichova to letí necelou hodinku, jeden by si řekl, že si na cestě schrupne, ale \“ Palubní hlášení je jaksi normální věc. Očekávat, že během třičtvrtě hodinky si schrupnu, je bláhové. A v autě také spíte…?
    \“Sedačka v letadle je prosezená a nepohodlná.\“ Neseděl jste náhodou na onom WC, kam se belhala ta Asiatka? Mimochodem, jinam, než dozadu jít nemohla, oni ty WC jinde v takovýhle \“přeskokových\“ letadlech nejsou…
    \“Cestující zdecimovaný rychlým výstupem do oblak a stejně rychlým klesáním\“ čím je prosím zdecimovaný? Ano, připouštím zalehnutí uší, ale co dál..?
    \“ pokud si sednu do auta, jsem za tři a půl hodiny v Mnichově, \“ Zeptejte se těch \“kravaťáků\“, co zhusta tyhle lety využívají, proč nejezdí autem. +/- stejná doba strávená cestováním (Mnichov, Frankfurt, Vídeň), ALE, oproti autu, podstatně nižší psychická zátěž z cestování, žádné starosti (max. jestli letadlo nespadne:-)).
    \“A to vůbec neřeším cenu letenky versus ceny nádrže paliva\“ Myslím, že právě to ti, kteří letadlem cestují, řeší. Ví, že dorazí na čas, ví, že se nemusejí cestou stresovat, ví že si nezmačkají oblek:-), ví, že na ten noťas, co si berou s sebou, je auto zbytečný luxus, atd.

    Honzík

    No jo, Economy class… Co takhle tedy Bussiness class? Se šampaňským…
    Bohužel ty nesmyslné prohlídky zavinilo pár extrémistů, co se jim říká teroristi. Že na to doplácíme tím, že nás kontrolují od hlavy k patě, s tím moc nenaděláme.
    Byl jsem svědkem, když na vstupní prohlídce vadila flaška vodky. Než aby ji ten dotyčný vyhodil, raději ji vypil. V letadle mu to pomohlo usnout…:-)

    Paco Mexicano

    Mám tato dilemata téměř každý týden… Když letím, maluji si, jak pohodlné je jet autem. Když jedu autem, kam normálně létám, říkám si, že to za ty nervy s debilama na silnici nestojí… Problém je v tom, že létání se stalo tak obyčejnou záležitostí, jako jízda v MHD. Přístup jak cestujících, tak dopravců tomu odpovídá. Pamatuji ještě mezikontinentální lety v 90. letech- to bylo opravdu o komfortu, maximálních službách a úslužnosti i v Economy. Dnes je to obyčejná MHD, stádovité chování, šlapání po nohou, špinaví a smrdutí spolucestující, nevyspalý personál a kdoví, co ještě hrozného. Mimochodem, opravdu nějaký levný letecký přepravce nabídí recept na tuhle cestovatelskou hrůzu?! To snad může tvrdit jen agent předmětné agentury….

    Nezpochybňuji létání na obchodní cestu např. Ostrava – Amsterodam, je možné ráno letět tam a před polednem být v kanceláři obchodního partnera, to je jasné, že to autem nejde. Pokud tam pojedu na více dní, preferuji auto.
    A pokud pojedu někde za sportem, pak je auto 100% první volba, tedy pokud není třeba brodit oceány…

    kocur

    Ale no tak, já pro normální cestu za jednáním/sportem nepotřebuji luxus, šampaňské, ale to jídlo se za posledních pár let fakt zhoršilo hrozně.
    Ty prohlídky s teroristy nemají nic společného. Pouze prudí normální/slušné lidi. Jaký má smysl vyhození deodorantu chlapíkovi v obleku, který šel prohlídkou přede mnou. Jeho chyba byla, že ho neměl v plastovém sáčku…

    Bubák

    Ani auto není ideální řešení. Po třech pěti hodinách za volantem rozhodně nejsem odpočatý a připravený na práci. Pokud tedy někam blízko po Evropě, tak vlakem. Pokud mi do cíle jede EC (t.j. ve všech uváděných příkladech: Berlín, Budapešť Vídeň) je jakákoli diskuse bezpředmětná.

    Praha Mnichov autem 3, 3 a půl hodiny? Zlatý voči. Normálně 4 až 5.

    Do Barcelony autem na otočku? Možné jen ve dvou řidičích a s rancem štěstí. Tuto trasu jsme s manželkou jeli už mnohokrát a ještě se nám nestalo, abychom kolem Lyonu nechytili průtrž mračen nebo si někde (nejčstěji Marseille, Lyon, Karlsruhe, Heilbronn, Nürnberg) nepostáli 2 či 3 hodinky v koloně.

    Jan Gutbayer

    Shodou okolností jsem teď v březnu letěl 6x, ale i obecně pokud můžu tak trasy nad 500 km (kratší se opravdu nevyplatí) raději létám. Už proto, že ač autor naznačuje opak, je to drasticky levnější. Do Ženevy jsem letos letěl přes Amsterdam a letenky mě vyšly celkem asi na 2300 Kč, kam za tuhle cenu dojedete autem? A s tím komfortem to mám prostě jinak. Miluju řízení a nevadí mi ani štreky kolem 1000 km na jeden zátah… ale mohu-li volit… vždy raději letím. Je to rychlejší, levnější, nevyšťavím se cestou a krom toho prostě miluju letadla, takže to má i tento efekt. Btw zbylé dva lety byly z HHN s RyanAirem, tj. spojil jsem si 650km jízdu s letem… a… rozhodně bych se raději do toho HHN dostal letadlem 😀

    Matouš

    Pro mě není letadlo ideální způsob dopravy. Mám z létání hrozný strach, ale chtěl bych se ho zbavit. Vidím to jako svoji velkou slabinu, proto jsem si našel psychologa https://psycholog-holcner.cz/ , který mě snad strachu zbaví.

    Andys

    Díky za článek. Samozřejmě záleží na tom, kam se člověk chystá, ale osobně si myslím, že na delší vzdálenosti je letadlo pořád nejlepší volba. My například letos máme v plánu letět do Španělska. Docela rádi bychom s sebou vzali i našeho psa. Toho ale bohužel do normálního letadla nejspíš nepustí, takže bude muset letět s nějakým jiným dopravcem. Nejspíš s https://www.roth.cz/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist