autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Prodej ojetin? Autobazary prodávají až třetinu aut přes internet.
Prodej ojetin? Autobazary prodávají až třetinu aut přes internet.
Informace vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA, která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy a relevantnost podtrhuje skutečnost, že společnost uvádí, že v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.
„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek. Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů.
„Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.
Dle interního průzkumu Auto ESA přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky.
„Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.
Frekvence přístupu na internet stoupá, každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje. zdroj: Auto ESA