pravda-o-prednosti-chodcu.jpg

Pravda o přednosti chodců

pravidla silničního provozu

Většina chodců se domnívá, že si může dělat cokoli a myslí si, že je to řidič, na kterého se svade vina. Ale nemýlí se náhodou?

Diskuze

7 komentářů

    tom

    …na nějakém webu pro chodce 🙂

    stunty

    BOTOWEB – boty, hole, tuning, zprávy o nových technologiích podrážek na běžeckých závodech, recenze křižovatek, články o krizi obuvnického průmyslu… to není špatný nápad 🙂

    Johny.Rico

    MEGALOL :-D:-D:-D:-))))))))))

    honzaW

    Po nedavnych cestach (zeneva 😉 ) sem rozhodne pro celodenni sviceni!

    ..protoze kdyz za deste/odpoledne se sluncem nizko nad obzorem potkate sede auto co nesviti – do posledni chvile ho nevidite.. Tady si myslim ze by soudruzi z bruselu meli zapracovat

    Jura

    Určitě je nepříjemné, když chodec přechází, kde se mu chce. Ale proč to dělá, co ho k tomu vede? Možná je to tím, že ve většině městech stejně na přechodu nedostane přednost, dokud si nestoupne do silnice a když mu na dvouproudové silnici ve měste zastaví jedno auto, automobil v druhém jizdním pruhu ho smete.

    Další problémem je například parkování na chodníku a špatné parkování. Kolik myslíte, že takových přestupků řeší denně naše policie?

    Přecházení na červenou? A proč ne, když ve větších městech mi stejně v době dopravní špičky někteří řidiči zablokují klidně křižovatku, najíždějí do plné křižovatky nebo nenechají prostor pro přechod??

    Proč když je někde kolona a vede přes ni přechod, tak na něm každý řidič zastaví a nenechá jej volný?

    Ale je přece jednoduší stežovat si na chodce než na policii, když pro nás stejně neplatí rychlostí limit, značky jsou jen na ozdobu a své auto si mohu zaparkovat, kde chci (mám auto – jsem king).

    Richard

    V podstatě se jedná o nedomyšlené právní ustanovení. To je jako před nedávnem zákon o uhrazení škody a nesení hmotné zodpovědnosti cyklisty za zranění, která si způsobí sám, popřípadě ho smete auto nebo mu vletí do cesty nějakej magor, kterej tam kolikrát nemá co dělat.

    Na jednu stranu se musím zastat chodců, protože hodně řidičů(převážně těch českých) na nějaké dopravní předpisy kašle(zrovna nedávno mě jeden máem smetl, bylo to na přehledném úseku komunikace, to auto bylo ode mě vzdálený nějakých 200 metrů, tak vlezu do vozovky na přechod a nejsem ani v polovině, když to kolem mě projede tak osmdesátkou a ještě to sprostě nadává, že nemám na přechodu co dělat, no schválně, co byste si o tom mysleli?). Jenomže tady je to ale. Chodci taky kolikrát lezou do cesty úplně nesmyslně. Beru přechod. Jenomže, vážení chodci, pokud už se chcete ohánět nějakou tou literou zákona upřednostňující chodce, tak to neznamená, že vlezete do tý cesty rovnou tam kde přechod není, i když je od vás takových pět metrl. Silniční zákon totiž stanoví, že pokud je v okruhu 50 metrů pro chodce určen přechod, musí jej použít. Tak se pak nedivte, že jste nejrpve na autě, a až pak v autě(v lepším případě sanitka).

    Tím se nechci nějak dotknout chodců, protože jsem vášnivej chodec. Ale když už zákony, tak pro všechny. I pro chodce a cyklisty. Protože jsem totiž taky cklista a v neposlední řadě jsem taky řidič. Těšilo mě, má úcta.

    Pražský cyklista

    Všiml jsem si, že Ti chodci co přechází mimo přechod jsou ve většině případů řidiči aut zaparkovaných hned v ose přecházení. Logicky „chodec“ nebude zbytečně zacházet k přechodu a pak zase zpátky, že jo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist