Nové Audi A4 a A4 Avant (2015) do detailu: je větší, lehčí, designově však spíše evoluční

(+ videa) Ingolstadt představil novou generaci svého nejprodávanějšího a tudíž nejdůležitějšího modelu. A4 má být po všech stránkách lepší, paradoxně ale vypadá jako facelift.

V případě Audi je to poněkud neobvyklé, zdá se však, že si oddělení propagace opravdu vstoupilo do svědomí a svůj model luxusní střední třídy již neprezentuje jako ten „nejsportovnější vůz ve třídě“. V případě nové A4 hraje hlavní roli velmi dobrá aerodynamika, nižší hmotnost, až pětinová redukce tabulkové spotřeby, asistenční systémy a samozřejmě moderní technologie.

Audi A4 s interním kódovým označením je postavené na přepracované platformě MLB s podélně uloženými motory, její rozměry se však ve srovnání s minulou generací mírně změnily. Sedan je dlouhý 4726 mm, široký 1842 mm, vysoký 1427 mm a rozvor činí 2820 milimetrů. Ve srovnání s předchůdcem je tedy novinka o 25 mm delší, 16 mm širší, výška zůstala identická a vzdálenost náprav byla prodloužena o 12 milimetrů.

Automobilka přitom tvrdí, že se podařilo mezigeneračně snížit hmotnost modelu A4 až o120 kg v závislosti na konkrétní verzi, při pohledu na hybridní konstrukci karoserie však není důvod pochybovat. Převážná část auta je vyrobena z oceli, ve značné míře však došlo také na hliník. Jsou z něj výztuhy nárazníků, domečky tlumičů přední nápravy včetně dvou rozpěr a v případě kombíku Avant také víko zavazadlového prostoru. Jen pro ilustraci – nejlehčí sedan 1.4 TFSI váží bez eurobalastu pouze 1320 kilogramů.

Kompletně z hliníku jsou rovněž ramena obou náprav, přičemž za zmínku stojí, že vpředu i vzadu jsou kola zavěšená na pětiprvkových ramenech. Nechybí ani příplatkové adaptivní tlumiče, naopak vzduchové odpružení na obou nápravách bude v této třídě nadále nabízet pouze Mercedes třídy C.

Jen pro pořádek dodáváme, že design nového Audi A4 mnoho nových prvků a detailů sice nepřináší, má však vynikající aerodynamiku. Automobilka pro sedan uvádí hodnotu Cd pouze 0,23, zatímco u Avantu činí 0,26. Mírně horší aerodynamiku kompenzuje kombík svým zavazadlovým prostorem o objemu 505 litrů (+ 15 l), který lze sklopením zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 zvětšit na 1510 litrů.

Audi A4 dostalo v podstatě známé pohonné jednotky, všechny však byly přepracovány s ohledem na emisní normu EU6. Benzínovým základem je již zmiňovaná přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 150 koní, točivým momentem 250 Nm a schopností akcelerovat na stovku za 8,9 sekundy a rozjet se na 210 km/h. S dvouspojkovým S tronicem přitom výrobce udává průměrnou spotřebu jen 4,9 l/100 km.

Osmnáctistovka vypadla (alespoň momentálně) ze hry a místo něj Audi nabídlo dva čtyřválce 2.0 TSI s různým naladěním. Slabší varianta má 190 koní, 320 newtonmetrů a čtyřdveřový model v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou zrychlí na stovku za 7,3 vteřiny a při plném zatížení jede 238 km/h. Také zde vychází spotřeba podle NEDC neuvěřitelná spotřeba – pouhých 4,8 litru na sto kilometrů.

Silnější provedení dvoulitru má 252 koní, 370 Nm a s pohonem všech kol quattro a převodovkou S tronic akceleruje na stovku za 5,8 sekundy a na dost dlouhé rovince zvládne elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Že vám chybí šestiválce? Také ty jsou mání, nicméně spalují výlučně naftu.

Opět jde o dobře známý 3.0 V6 TDI, který v A4 produkuje buď 218 koní a 400 newtonmetrů, alternativně pak 272 koňských sil a až 600 Nm dostupných v rozmezí od 1500 do 3000 otáček za minutu. Nejrychlejší „Á-čtyřka“ umí stovku za 5,3 vteřiny a podle normovaného testu by si měla v průměru vystačit s 4,9 litru nafty na každých 100 km.

Audi pochopitelně nezapomnělo ani na vznětové čtyřválce, menší objem než 2,0 litru však prozatím nemají. Výchozí disponuje 150 koňmi a 320 Nm, silnější model pak má 190 koňských sil a 400 newtonmetrů. Spotřeba? Podle tabulek neskutečných 3,7 až 4,1 litru podle převodovky, typu karoserie a výkonové verze.

Stejně jako u konkurenčního BMW řady 3 a Mercedesu třídy C bude možné také v případě Audi A4 zvolit spoustu příplatkových prvků výbavy, takže asi nemá smysl vyjmenovávat vše dostupné. Za vše snad stačí zmínit vysokorychlostní připojení k internetu LTE, dvojici tabletů pro cestující na zadních sedadlech, LED světla, audiosystém Bang & Olufsen či indukční dobíjení mobilních telefonů.

Pokud vás nové Audi A4 oslovilo, vězte, že příští týden v prodeji nebude. Automobilka plánuje světovou výstavní premiéru až na podzimním frankfurtském autosalonu, přičemž k zákazníkům by se mohly první kusy dostat koncem letošního roku.

29.6.2015 6:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist