Audi RS4 Avant Nogaro selection (2014): zvláštní edice vzdává hold Audi RS2

Ingolstadt představí na autosalonu v Ženevě speciální verzi RS4 Avant Nogaro selection, která je připomínkou 20. výročí uvedení výjimečné RS2 na trh.

Pokud máte rádi skutečně rychlé kombíky, dost možná by vás mohlo zajímat, který automobil byl jedním z hlavních strůjců tohoto okrajového, dnes ale poměrně oblíbeného segmentu. Anebo si vzpomínáte? No jistě, bylo to Audi RS2 představené v roce 1994 a dnešní novinka – RS4 Avant Nogaro – je jeho připomínkou.

Není žádným tajemstvím (a hrdě se k tomu hlásí také Audi ve své aktuální tiskové zprávě), že bylo původní kombi vyvíjeno ve spolupráci s automobilkou Porsche, které je v současnosti rovněž pod křídly koncernu Volkswagen.

RS2 dostala modrý lak Nogaro pojmenovaný po okruhu Paula Armagnaca nedaleko městečka Nogaro v jihozápadní Francii, sedmnáctipalcová kola i vnější zpětná zrcátka pocházela přímo od devětsetjedenáctky 964 Turbo a Zuffenhausen pomáhal rovněž s naladěním podvozku i brzdového systému od firmy Brembo.

Byl to rovněž první model od Audi s označením RS odvozeným od označení „RennSport“ a tomu odpovídala také pohonná jednotka roztáčející všechna čtyři kola skrze pohon všech kol quattro. Pod přední kapotou byl vpředu podélně umístěný řadový pětiválec o objemu 2,2 litru, který společně s turbodmychadlem produkoval 315 koní při 6500 otáčkách za minutu (omezovač zasahoval až při 7200 otáčkách) a 410 newtonmetrů při 3000 ot./min.

Navzdory vyšší hmotnosti kolem 1600 kg dokázalo tohle Audi ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou akcelerovat z místa na 100 km/h za 5,4 sekundy, neoficiálně se však v soudobých testech podařilo naměřit i 4,8 vteřiny. Kupříkladu britský Autocar tehdy zjistil, že auto dokáže vystřelit z 0 na 30 mil v hodině (48 km/h) za pouhých 1,5 sekundy, což byl lepší čas než měl McLaren F1.

Dnešní Audi RS4 Avant a jeho duchovní nástupce se svými výkony posunul někam zcela jinde, to samé ale platí také pro jeho rozměry a hmotnost, takže ve výsledku o tolik rychlejší není. Jeho vidlicový atmosférický osmiválec o objemu 4,2 litru nabízí 450 koní v 8250 ot. a 430 newtonmetrů v rozmezí od 4000 do 6000 otáček a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akceleruje při hmotnosti 1870 kg na stovku za 4,7 sekundy.

Paradoxně starší auto je o něco rychlejší. Zatímco aktuální über-Avant dostane od elektronického omezovače políček při obligátních 250 km/h, RS2 byla schopna vyvinout 262 km/h. Právě aby dvacet let staré auto nezastiňovalo to současné, v případě speciální edice RS4 Avant Nogaro konstruktéři trochu popustili „digitální otěže“ a posunuli omezovač na 280 km/h.

Tím však rozsah změn nekončí. Kromě sladěného lakování či dvoubarevně čalouněných sedadel a dveří využívajících černou kůži Valcona a modrou alcantaru dostal vůz tmavší dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, červeně zbarvené třmeny (za příplatek s karbon-keramikou) a všechny původně chromované či hliníkové prvky na karoserii jsou nyní černé.

Audi RS4 Avant Nogaro bude mít premiéru na autosalonu v Ženeve a do prodeje se dostane vzápětí za cenu 87 300 eur.

5.2.2014 2:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist