Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro 272 k (2015)

Pověst módního auta pro majitele diskoték si nezaslouží, z rukávu totiž dokáže vytáhnout i jiné trumfy, než jenom stylový vzhled.
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.8

Radosti

Silný a úsporný motor; pohodlný a schopný podvozek i na velkých kolech; snadná ovladatelnost; prostor vzadu a v kufru; Matrix LED světlomety

Starosti

Přestože krásný, tak už mírně zastarávající interiér; místy složitost systému MMI; ceny příplatků


Přiznám se, že jsem k Audi A7 Sportback zprvu přistupoval s předsudky. Trend vymýšlení různých prapodivných karosářských verzí s cílem za každou cenu vyplnit i tu nejmenší mezírku na trhu mi je trochu proti srsti, a přestože mi jsou stylová čtyřdveřová kupé sympatická, na Audi A7 jsem se vždy díval spíš skrz prsty.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Možná je to tím, že jsem tak trochu tradicionalista a k luxusním limuzínám mi stále více sedí elegantní tříprostorová karoserie s jasně definovaným kufrem, nicméně na mém soukromém názoru nakonec stejně nesejde. Každý máme svůj pár očí a názor na vzhled si tak jistě všichni uděláme vlastní. Zkušenost z mého okolí mi však napověděla, že se Sportback prostě líbí.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Po faceliftu se nakonec začal líbit i mně. Zejména v kombinaci s velkými dvacetipalcovými koly jsem se znovu utvrdil v tom, že stejně jako nohy dělají ženskou, kola dělají auto. Audi A7 Sportback si mě nakonec podmanilo, ovšem nikoliv povrchně svým vzhledem, vůči němuž mám stále menší výhrady, hlavně při pohledu zezadu, ale především tím, jak dobře funguje.

Interiér

Očekávat něco jiného než perfektní zpracování a výběr jen těch nejlepších materiálů by bylo pomýlené. Interiér Audi A7 je jedním slovem nádherný, musím však podotknout, že i tady se už pomalu začíná projevovat zub času. Třeba grafika navigace příliš nekoresponduje se zbytekem designu, dotykový panel s šesti předvolbami rádia působí na středovém tunelu jako pěst na oko a poslepu na něm stejně nic nenahmatáte a rozhraní multimedálního systému MMI by také zasloužilo zjednodušení, ačkoliv je to možná spíš o zvyku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Příjemně ovšem překvapí vnitřní prostor. Nízká silueta nazančuje, že pro posádku na zadních sedadlech nezbyde moc prostoru nad hlavou, já jsem ale se svými 185 cm zaplul dozadu pohodlně a útulně, aniž bych si rozcuchal účes nebo otlačil kolena. Rozměrný zavazadlový prostor pojme 535 litrů, a přestože by mohl být o něco širší, na délku ovšem působí téměř nekonečně. Navíc s výklopnými pátými dveřmi je i docela praktický na převážení větších předmětů. Kdo by čekal, že se dovnitř vejde i rotoped…

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Za zmínku stojí také adaptivní LED světlomety nesoucí filmový název Matrix, která bez přehánění zalijí noční silnici světlem jako za bílého dne a stojí za každou vynaloženou korunu z celkových dvaceti sedmi a půl tisíc. Kromě úchvatného výkonu totiž vývojáři nezapomněli implementovat světlům také něco chytrosti, a tak si na váš umělý sluneční svit nebudou stěžovat ani okolní řidiči. Automatika vždy dobře vykryje okolní auta tak, aby nebyla oslněna a zároveň zůstal zbytek silnice dobře osvětlený.

Pohon a spotřeba

Vidlicový šestiválec 3.0 TDI ze středu turbodieselové nabídky svým výkonem rozhodně neuchvátí takovou měrou, jako to dokáže nejsilnější biTDI nebo konkurenční 40d od BMW, nicméně kombinace 272 koní a 580 Nm je více než dostačují za všech okolností. Mocně začne táhnout už při přesáhnutí 1400 otáček a neúnavně pokračuje až k hranici 4500 ot./min. Sedmistupňová převodovka S tronic si s motorem rozumí dobře, ve smyslu odstupňování, o něco méně dobře jsme si však rozuměli navzájem. Většinou kvůli tomu, že očekávám spíš využití točivého momentu než neustálé podřazování v reakci na sebemenší dotek plynu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Vzhledem k podávaným výkonům a nezanedbatelné hmotnosti 1,9 tuny je obstojná také spotřeba paliva. Ponejvíce poskakováním po městě a poněkud nevybíravou jízdou mimo město a po dálnicích se týdenní průměr po kolísání kolem jedenácti litrů ustálil na výsledné hodnotě 10,2 l/100 km, vlažná jízda po výpadovkách a okresních silnicích ovšem dokázala spotřebu srazit k až hranici 7,5 litru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Kromě působivých výkonů a spotřeby paliva potěší motor především velmi tichým a kultivovaným chodem. Díky výbornému odhlučnění motor pracuje téměř neslyšně, a když už jsem nakousnul vnitřní hluk, musím zmínit i dobrou izolaci bezrámových oken. K rychlostem přes 200 km/h se tak necháte unést velmi snadno, aniž byste si cokoliv uvědomili.

Ovladatelnost

Vjem z rychlosti dokonale maskuje také adaptivní pneumatický podvozek za 55 900,- korun. V komfortním režimu se kolem dvoustovky začne projevovat mírná nejistota a pohupování, která vás podvědomě donutí trochu ubrat, stačí však přepnout do dynamického módu a podvozek získá zpět svoji neoblomnou jistotu. To se projeví nejen při expresní jízdě po dálnici, ale především na zakroucené silnici. Přitom komfort odpružení i na rozbitých cestách zůstane akceptovatelný, a to se bavíme o 20″ kolech, která vyjdou na značných 77 400,- korun.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Způsob, jakým Audi A7 maskuje svou hmotnost, je obdivuhodný. Najednou se celé auto pocitově zdrcne kolem řidiče a nechá se vodit úzkými silničkami s lehkostí mnohem menšího auta. To je vlastnost, které se napřílad u BMW 6 Gran Coupé nedočkáte. Bavorský vůz bude díky klasické koncepci s motorem uloženým až za přední nápravou vždy o něco přirozeněji vyváženější, ale stále působí mnohem těžkopádněji. Od Audi jsem očekával, že si na zatáčkách příliš nesmlsne a spíš se bude zoufale utápět v nedotčivosti, víc už jsem se ale zmýlit nemohl.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pokud to s nájezdem do zatáčky přeženete a máte tendenci ubrat a dát tak předním kolům příležitost znovuobjevit ztracenou přilnavost, pak zapomeňte na všechny poučky. Naopak musíte na věc úplně opačně. Víc než kde jinde tu platí ono slavné rallyové rčení „If in doubt, flat out“. Prostě šlápněte na plyn a nechte pohon všech kol quattro, aby stočil zadní nápravu a vůz tak utáhl oblouk v požadovaném směru. Celé to může i díky citu prostému, avšak dobře vyváženému a dostatečně přímému řízení působit trochu roboticky, kouzlo tohoto auta však tkví právě v tom, že bezpečně stihnete každé obchodní jednání, ještě vám zbyde čas na cigaretu a nezapotíte si přitom košili pod sakem.

Verdikt

Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro je velmi stylové, uvnitř luxusní, na poměry prostorné a docela úsporné auto. Ostatně to jsou věci, které tak nějak přirozeně předpokládáte. Co mě ovšem velmi příjemně překvapilo, to je způsob, jakým tohle auto dokáže jezdit.

Z výše uvedeného mohlo trochu vyplynout, že se za volantem Á-sedmičky příliš nepobavíte, o to více jsem se ale sám nad sebou podivoval. Původně jsem měl v plánu se o víkendu jen tak projet krajinou, nafotit auto a zase se v poklidu vrátit, jenže to jsem ještě netušil, že budu mít chuť si pořádně vyhodit z kopýtka…

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2967
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu255/35 R20
Pneumatiky vzadu265/35 R20
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)200 / 272 v 3500 - 4250
Točivý moment (Nm)580 v 1500 - 3250
0-100 km/h (s)5,7
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)6,0 / 4,7 / 5,2
Objem nádrže (l)73
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4974
Šířka (mm)1911
Výška (mm)1420
Rozvor náprav (mm)2914
Provozní hmotnost (kg)1905
Celková hmotnost (kg)2440
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)535
Ceny
Základní cena modelu1 418 900,- Kč (3.0 TDI 218 k ultra)
Základní cena test. verze1 544 900,- Kč (3.0 TDI 272 k quattro)
Cena testovaného vozu2 093 800,- Kč (3.0 TDI 272 k quattro)
20.3.2015 1:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist