Audi A4 (2014): nižší hmotnost i hybridní E-Quattro

Ingolstadt slibuje významnou redukční dieta, která by jeho čtyřce měla zajistit spotřebu A3 při současném komfortu modelu A6.

Současnému Audi A4 vedenému v interních záznamech jako typ B8 bude letos šest let, což je podle tradičních měřítek nejvyšší čas na výměnu generací, podle toho co víme, však nástupce nedorazí dříve než v roce 2014.

Nejvážnější rival BMW řady 3Mercedesu třídy C bude postaven na značně přepracované platformě MLB s přídomkem Evo a německý Autobild k tomu ze svých zdrojů blízkých automobilce přidává i konkrétní čísla.

Nová karoserie modelu B9 má být z osmdesáti procent sestavena z ocelových komponentů, zbytek budou tvořit díly a panely z hliníku, hořčíkuplastových kompozitů. Díky této hybridní konstrukci bude jen samotný základ auta o 50 kilogramů lehčí, přičemž pohotovostní hmotnost limuzíny má poklesnout až o metrák, na cirka 1330 kg.Audi, respektive mateřský koncern Volkswagen tímto nesleduje nic jiného, než další nutné snížení papírové (a zčásti určitě i skutečné) spotřeby, pokud automobilka nechce platit pokuty za překročení flotilové, limitní hranice emisí CO2. Autobild říká, že nová A4 má tímto nabídnout luxus vyšší střední třídy se spotřebou kompaktu.

Audi A4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A4 fotogalerie

Mezi motorizacemi se mají objevit již dnes známé pohonné jednotky. Benzínovým základem se stane 1.4 TFSI s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, dalším v pořadí jsou dvě verze dvoulitru se 177225 koňmi, respektive 300 a 350 Nm. Diesely zastoupí 2.0 TDI hned ve čtyřech variantách (122 k/270 Nm, 136 k/320 Nm, 150 k/320 Nm, 190 k/400 Nm) a dvojice vidlicových šestiválců 3.0 TDI s výkonem 218 koní (400 Nm) a 272 koní (600 Nm).

V polovině roku 2015 se k tomuto portfoliu přidá dobíjecí hybrid osazený benzínovým čtyřválcem o výkonu 225 koní, který doplní dva elektromotory. Ten první s 54 koňmi bude pomáhat s roztáčením kol vpředu, druhý s 82 koňmi se pro změnu postará o nápravu zadní. Audi tomuto řešení říká E-Quattro a je zřejmé, že půjde o čtyřkolku bez přímé mechanické vazby předního a zadního pohonu.

Ve srovnání se standardním modelem 2.0 TFSI by měl být benzín-elektrický model dražší zhruba o 8000 Eur, přičemž čtvrtinu této částky spolknou dodatečné akumulátory o kapacitě 12 kWh. Protože se jedná o ekvivalent přibližně 4,5 litru benzínu, dojezd čistě na baterie kolem 50 až 70 kilometrů klidným stylem jízdy nemusí být nereálný, což Audi vyhovuje, jelikož se v Číně od podobně koncipovaných vozů vyžaduje „elektrický akční rádius“ 50 km. Ve hře je údajně i provedení s nižší kapacitou a tím pádem také příznivější cenou, které by mohlo být nabízeno třeba v Evropě.

O termínu uvedení nové A4 se němečtí kolegové nezmiňují, odhaduje se však, že sedan bychom mohli vidět již v Ženevě, zatímco kombi Avant se asi ukáže až na podzim v Paříži.

Miro Mihálik, zdroj: Autobild, ilustrace: Vcar7

1.7.2013 4:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist