Audi A4 (2014): nižší hmotnost i hybridní E-Quattro

Ingolstadt slibuje významnou redukční dieta, která by jeho čtyřce měla zajistit spotřebu A3 při současném komfortu modelu A6.

Současnému Audi A4 vedenému v interních záznamech jako typ B8 bude letos šest let, což je podle tradičních měřítek nejvyšší čas na výměnu generací, podle toho co víme, však nástupce nedorazí dříve než v roce 2014.

Nejvážnější rival BMW řady 3Mercedesu třídy C bude postaven na značně přepracované platformě MLB s přídomkem Evo a německý Autobild k tomu ze svých zdrojů blízkých automobilce přidává i konkrétní čísla.

Nová karoserie modelu B9 má být z osmdesáti procent sestavena z ocelových komponentů, zbytek budou tvořit díly a panely z hliníku, hořčíkuplastových kompozitů. Díky této hybridní konstrukci bude jen samotný základ auta o 50 kilogramů lehčí, přičemž pohotovostní hmotnost limuzíny má poklesnout až o metrák, na cirka 1330 kg.Audi, respektive mateřský koncern Volkswagen tímto nesleduje nic jiného, než další nutné snížení papírové (a zčásti určitě i skutečné) spotřeby, pokud automobilka nechce platit pokuty za překročení flotilové, limitní hranice emisí CO2. Autobild říká, že nová A4 má tímto nabídnout luxus vyšší střední třídy se spotřebou kompaktu.

Audi A4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A4 fotogalerie

Mezi motorizacemi se mají objevit již dnes známé pohonné jednotky. Benzínovým základem se stane 1.4 TFSI s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, dalším v pořadí jsou dvě verze dvoulitru se 177225 koňmi, respektive 300 a 350 Nm. Diesely zastoupí 2.0 TDI hned ve čtyřech variantách (122 k/270 Nm, 136 k/320 Nm, 150 k/320 Nm, 190 k/400 Nm) a dvojice vidlicových šestiválců 3.0 TDI s výkonem 218 koní (400 Nm) a 272 koní (600 Nm).

V polovině roku 2015 se k tomuto portfoliu přidá dobíjecí hybrid osazený benzínovým čtyřválcem o výkonu 225 koní, který doplní dva elektromotory. Ten první s 54 koňmi bude pomáhat s roztáčením kol vpředu, druhý s 82 koňmi se pro změnu postará o nápravu zadní. Audi tomuto řešení říká E-Quattro a je zřejmé, že půjde o čtyřkolku bez přímé mechanické vazby předního a zadního pohonu.

Ve srovnání se standardním modelem 2.0 TFSI by měl být benzín-elektrický model dražší zhruba o 8000 Eur, přičemž čtvrtinu této částky spolknou dodatečné akumulátory o kapacitě 12 kWh. Protože se jedná o ekvivalent přibližně 4,5 litru benzínu, dojezd čistě na baterie kolem 50 až 70 kilometrů klidným stylem jízdy nemusí být nereálný, což Audi vyhovuje, jelikož se v Číně od podobně koncipovaných vozů vyžaduje „elektrický akční rádius“ 50 km. Ve hře je údajně i provedení s nižší kapacitou a tím pádem také příznivější cenou, které by mohlo být nabízeno třeba v Evropě.

O termínu uvedení nové A4 se němečtí kolegové nezmiňují, odhaduje se však, že sedan bychom mohli vidět již v Ženevě, zatímco kombi Avant se asi ukáže až na podzim v Paříži.

Miro Mihálik, zdroj: Autobild, ilustrace: Vcar7

1.7.2013 4:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist