Dlouhodobý test Audi A4: jdeme do finále

S ojetým Audi A4 jsme ujeli 10 000 kilometrů bez poruch. Jak na nás vůz zapůsobil a jak moc jsme vnímali vysoký kilometrový proběh, jehož zásluhou dostal příznivou cenu 330 000 Kč?

Když jsme před několika měsíci na prodejní ploše pražské pobočky AAA AUTO vybrali k dlouhodobému testu Audi A4 z roku 2010 se 185 000 ujetými kilometry, zajímalo nás, jak si automobil s tak vysokým nájezdem povede a zda pocítíme jeho opotřebení. Příslušnost k prémiové značce je totiž pro nejednoho motoristu lákavá a prodejní cena 330 000 korun také. Jenže není investice do takového vozu past?

Nyní má „á-čtyřka“ za sebou už 195 000 kilometrů a je o pár měsíců starší. Přesto nás nenechala nikde u krajnice a po celou dobu testu funguvala na jedničku. A co víc, vysoký kilometrový proběh jsme vůbec nevnímali. Žádné pazvuky v interiéru, žádné vůle na podvozku, prostě nic, co by ukazovalo na fakt, že se vozidlo blíží k hranici 200 000 ujetých kilometrů.

Stále dobrou kondici vykazují i části běžně podléhající opotřebení, jako jsou tlumiče pérování nebo dvouhmotový setrvačník. Turbodiesel 2.0 TDI/105 kW se vstřikováním common rail pracoval po celou dobu testu na výbornou a s rozumnou spotřebou. Jen nás štval Start-Stop systém, který neustálým vypínáním motoru při stání na křižovatkách, jeho kondici z dlouhodobého hlediska neprospívá. Audi A4 sice má vypínací tlačítko Start-Stop systému, ale člověk někdy zkrátka zapomene.


Bohužel, zatímco v USA si řidiči vynutili přepracování Start-Stopu do podoby, kdy jej stačí pouze jednou vypnout a pokud jej motorista sám nezapne, už zůstane vypnutý, v Evropě se chovají jako ovce a nechají si vnutit kdejaký nesmysl. Jeho přínos v oblasti snížení emisí je navíc při nejmenším námětem k diskuzi. Nakonec je veřejným tajemstvím, že Start-Stop slouží automobilkám k tomu, aby legální cestou obešli měření emisí prováděné v laboratorních podmínkách a nemající s reálným provozem nic společného.

Ale vraťme se zpět k testovanému vozu. Výborně vybavený sedan postrádá snad jen navigaci a kožené čalounění interiéru, jinak nabízí veškerý komfort. Ostatně bohatá výbava vozidel prémiových značek je jedním z důvodů, proč právě po nich řada řidičů pokukuje.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pokud je navíc automobil dobře udržovaný, může vypadat právě jako námi testovaná „á-čtyřka“, tedy bez známek většího opotřebení a v dobrém technickém stavu. Výsledkem je naše celková spokojenost s průběhem testu. Vůz z nabídky AAA AUTO rozhodně nezklamal a dokázal, že i ojetina s vysokým kilometrovým proběhem může být dobrou investicí – pokud má pravidelný servis a údržbu, což je přesně případ testovaného Audi A4.

K testovanému vozu se ještě vrátíme ve dvou článcích, kde si ukážeme, kolik stojí některé náhradní díly a přiblížíme si tak možné náklady na servis.

9.5.2016 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist