autoweb.cz > Audi > Audi Q7 > Audi Q7 3.0 TDI quattro 272 k (2016)
Audi Q7 3.0 TDI quattro 272 k (2016)
Dynamika 9
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 10
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.4
Radosti
Motor sladěný s převodovkou; pohodlný vzduchový podvozek; krásný a moderní interiér; prostor vzadu
Starosti
Méně prostoru vpředu; touchpad MMI není po ruce; příliš malý a tak trochu zbytečný centrální displej
Audi Q7 se mi zprvu vůbec nelíbilo. Pravda, dlouho jsem usuzoval jen z oficiálních fotek a reklamních billboardů, s odstupem času ale musím uznat, aniž bych se vám snažil podstrčit svůj názor, že naživo vypadá mnohem lépe. Oproti minulé generaci je dost nenápadné a skoro až nezajímavé, hlavně v této černé barvě, možná ale to bude jeho hlavní lákadlo. Především ale nepůsobí tak mohutným dojmem jako dřív a občas vás napadne, jestli to snad není o třídu menší auto.
Interiér
Uvnitř nabízí Audi Q7 velkorysý prostor. Vpředu ovšem do značné míry překáží až příliš široký středový tunel a ubírá drahocenné místo na kolena, vzadu je ovšem situace bez výhrad, jak do délky, tak do šířky. Kufr je tradičně o něco více plochý, přestože se to nezdá, pojme 890 litrů nákladu. Interiér ovšem nejvíce nadchne svojí krásou. O kvalitě zpracování a výběru materiálů nemá cenu mluvit, stejně jako o moderním pojetí digitálních přístrojů. Vše je naprosto perfektní, snad jen s výjimkou touchpadu systému MMI. Třeba Audi A4 má dotykovou plochu integrovanou do otočného ovladače a funguje to skvěle, tady je velká dotyková plochá před samotným ovladačem a tedy příliš vzdálená prstům. Centrální displej by naopak mohl mít o něco důstojnější rozměry, jak jsem už ale říkal minule, Virtual Cockpit jej dost možná pohřbí navždy.
Pohon
Také vidlicový šestiválec o výkonu 272 koní a točivém momentu 600 Nm jsem nedávno zkoušel v novém Audi A4, a stejně jako tam, i tady funguje dohromady s osmistupňovou automatickou převodovkou naprosto skvostně. Pravdou je, že téměř 2,1 tuny je o dost větší zátěž, ale síly má dost. Je také perfektně odhlučněný, a když už se pod zátěží trochu ozve, tak jen jemným ševelením šesti válců. Pokud by vám to snad bylo málo, stále ještě můžete sáhnout po Audi SQ7 s naftovým osmiválcem, ale nemyslím, že byste pro to měli mít velký důvod. Co naopak v paletě motorů chybí, je čtyřválcový turbodiesel. To lze okomentovat snad jen tak, že by si z toho zejména u Volva měli vzít příklad.
„Pokud by vám snad naftový šestiválec
nestačil, pořád můžete sáhnout po osmiválci.
Čtyřválec naštěstí chybí úplně.“
Spotřeba
Motor 3.0 TDI si drží také slušnou spotřebu paliva. Městský provoz lze absolvovat do devíti litrů, s častějším využitím výpadovek i za méně, což je skvělá zpráva. Stejných devět litrů platí i pro dálniční jízdu limitní rychlostí, při konstantních 160 km/h se pak spotřeba zvedne na jedenáct litrů. Naopak při umírněné stovce si motor usrkává jen 6,5 l/100 km.
Ovladatelnost
Od velkých 21″ kol by člověk nečekal příliš mnoho komfortu, vzduchové odpružení ovšem dokáže divy. V komfortním režimu je příjemně plavné a všechny rány polyká za doprovodu tlumeného žuchnutí. Ve vyšších rychlostech je podvozek trochu rozevlátý, stačí ovšem přepnout do sportovního módu a hned získá na jistotě a směrové stabilitě. Zatáčky krájet jako BMW X5 nedokáže a celkem brzy auto přejde do plynulé nedotáčivosti, podle mého je ale tohle přesně ideální kompromis mezi komfortem a ovladatelností (spíš orientovaný na pohodlí, které podtrhuje skvělé odstínění aerodynamického a valivého hluku), jaký se k velkému luxusnímu SUV tohoto ražení hodí.
Verdikt
Jakkoliv Audi Q7 vždycky patřilo mezi auta, kterým jsem nikdy nedokázal zcela propadnout, v této generaci mne dokázalo přesvědčit. Líbí se mi, že se nesnaží být zbytečně sportovní jako BMW X5 a je pohodlnější než Mercedes GLE, přitom vypadá o mnoho více nenápadně a méně vulgárně, uvnitř je přijatelně prostorné a nedostižně krásné, motor s převodovkou si v ničem nezadá se svými soupeři a cenově se také pohybuje na podobné úrovni. V této kategorii to je více než kde jinde především o osobních preferencích k jednotlivým značkám, zcela nezaslepeným pohledem ovšem musím konstatovat, že nové Audi Q7 3.0 TDI quattro patří mezi prémiovými SUV k mým velkým favoritům.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmyhadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2967 |
Kompresní poměr | neuvedeno |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 285/40 R21 |
Pneumatiky vzadu | 285/40 R21 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 200 / 272 v 3250 - 4250 |
Točivý moment (Nm) | 600 v 1500 - 3000 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 131 |
0-100 km/h (s) | 6,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 234 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,2 / 5,4 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | 75 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5052 |
Šířka (mm) | 1968 |
Výška (mm) | 1741 |
Rozvor náprav (mm) | 2994 |
Provozní hmotnost (kg) | 2070 |
Celková hmotnost (kg) | 2765 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 3500 |
Zavazadlový prostor (l) | 890 / neuvedeno |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 588 900,- (3.0 TDI quattro 218 k) |
Základní cena test. verze | 1 714 900,- (3.0 TDI quattro 272 k) |