Audi Q7 3.0 TDI quattro 272 k (2016)

Velké a nenápadné SUV, překrásný a moderní interiér, tichý a úsporný šestiválec pod kapotou. Co víc si přát?

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Radosti

Motor sladěný s převodovkou; pohodlný vzduchový podvozek; krásný a moderní interiér; prostor vzadu

Starosti

Méně prostoru vpředu; touchpad MMI není po ruce; příliš malý a tak trochu zbytečný centrální displej


Audi Q7 se mi zprvu vůbec nelíbilo. Pravda, dlouho jsem usuzoval jen z oficiálních fotek a reklamních billboardů, s odstupem času ale musím uznat, aniž bych se vám snažil podstrčit svůj názor, že naživo vypadá mnohem lépe. Oproti minulé generaci je dost nenápadné a skoro až nezajímavé, hlavně v této černé barvě, možná ale to bude jeho hlavní lákadlo. Především ale nepůsobí tak mohutným dojmem jako dřív a občas vás napadne, jestli to snad není o třídu menší auto.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Uvnitř nabízí Audi Q7 velkorysý prostor. Vpředu ovšem do značné míry překáží až příliš široký středový tunel a ubírá drahocenné místo na kolena, vzadu je ovšem situace bez výhrad, jak do délky, tak do šířky. Kufr je tradičně o něco více plochý, přestože se to nezdá, pojme 890 litrů nákladu. Interiér ovšem nejvíce nadchne svojí krásou. O kvalitě zpracování a výběru materiálů nemá cenu mluvit, stejně jako o moderním pojetí digitálních přístrojů. Vše je naprosto perfektní, snad jen s výjimkou touchpadu systému MMI. Třeba Audi A4 má dotykovou plochu integrovanou do otočného ovladače a funguje to skvěle, tady je velká dotyková plochá před samotným ovladačem a tedy příliš vzdálená prstům. Centrální displej by naopak mohl mít o něco důstojnější rozměry, jak jsem už ale říkal minule, Virtual Cockpit jej dost možná pohřbí navždy.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Také vidlicový šestiválec o výkonu 272 koní a točivém momentu 600 Nm jsem nedávno zkoušel v novém Audi A4, a stejně jako tam, i tady funguje dohromady s osmistupňovou automatickou převodovkou naprosto skvostně. Pravdou je, že téměř 2,1 tuny je o dost větší zátěž, ale síly má dost. Je také perfektně odhlučněný, a když už se pod zátěží trochu ozve, tak jen jemným ševelením šesti válců. Pokud by vám to snad bylo málo, stále ještě můžete sáhnout po Audi SQ7 s naftovým osmiválcem, ale nemyslím, že byste pro to měli mít velký důvod. Co naopak v paletě motorů chybí, je čtyřválcový turbodiesel. To lze okomentovat snad jen tak, že by si z toho zejména u Volva měli vzít příklad.

„Pokud by vám snad naftový šestiválec
nestačil, pořád můžete sáhnout po osmiválci.
Čtyřválec naštěstí chybí úplně.“

Spotřeba

Motor 3.0 TDI si drží také slušnou spotřebu paliva. Městský provoz lze absolvovat do devíti litrů, s častějším využitím výpadovek i za méně, což je skvělá zpráva. Stejných devět litrů platí i pro dálniční jízdu limitní rychlostí, při konstantních 160 km/h se pak spotřeba zvedne na jedenáct litrů. Naopak při umírněné stovce si motor usrkává jen 6,5 l/100 km.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Od velkých 21″ kol by člověk nečekal příliš mnoho komfortu, vzduchové odpružení ovšem dokáže divy. V komfortním režimu je příjemně plavné a všechny rány polyká za doprovodu tlumeného žuchnutí. Ve vyšších rychlostech je podvozek trochu rozevlátý, stačí ovšem přepnout do sportovního módu a hned získá na jistotě a směrové stabilitě. Zatáčky krájet jako BMW X5 nedokáže a celkem brzy auto přejde do plynulé nedotáčivosti, podle mého je ale tohle přesně ideální kompromis mezi komfortem a ovladatelností (spíš orientovaný na pohodlí, které podtrhuje skvělé odstínění aerodynamického a valivého hluku), jaký se k velkému luxusnímu SUV tohoto ražení hodí.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Jakkoliv Audi Q7 vždycky patřilo mezi auta, kterým jsem nikdy nedokázal zcela propadnout, v této generaci mne dokázalo přesvědčit. Líbí se mi, že se nesnaží být zbytečně sportovní jako BMW X5 a je pohodlnější než Mercedes GLE, přitom vypadá o mnoho více nenápadně a méně vulgárně, uvnitř je přijatelně prostorné a nedostižně krásné, motor s převodovkou si v ničem nezadá se svými soupeři a cenově se také pohybuje na podobné úrovni. V této kategorii to je více než kde jinde především o osobních preferencích k jednotlivým značkám, zcela nezaslepeným pohledem ovšem musím konstatovat, že nové Audi Q7 3.0 TDI quattro patří mezi prémiovými SUV k mým velkým favoritům.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmyhadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2967
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu285/40 R21
Pneumatiky vzadu285/40 R21
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)200 / 272 v 3250 - 4250
Točivý moment (Nm)600 v 1500 - 3000
Výkon/hmotnost (k/t)131
0-100 km/h (s)6,3
Nejvyšší rychlost (km/h)234
Spotřeba paliva (l/100 km)6,2 / 5,4 / 5,7
Objem nádrže (l)75
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5052
Šířka (mm)1968
Výška (mm)1741
Rozvor náprav (mm)2994
Provozní hmotnost (kg)2070
Celková hmotnost (kg)2765
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)3500
Zavazadlový prostor (l)890 / neuvedeno
Ceny
Základní cena modelu1 588 900,- (3.0 TDI quattro 218 k)
Základní cena test. verze1 714 900,- (3.0 TDI quattro 272 k)
3.5.2016 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist