Audi Q5 (2016) kráčí ve šlépějích Q7, kromě vzduchového podvozku dostane i V6 TDI

Pro Ingolstadt byla v případě druhé generace SUV Q5 důležitější technika než design. Vzhledově příliš originální není, povědomé tvary však ukrývají skutečný Vorsprung.

Rozlišit na silnici nové Audi Q5 od vlajkové lodi Q7 určitě půjde, v drobných stylistických detailech vypadají jinak a rozdíl je logicky i v rozměrech, tak snadné to ale kvůli značné podobě nebude. Každopádně navzdory významné inspiraci vrcholným SUV je novinka technicky přízněná s modelovou radou A4.

Audi postavilo kompaktní model na novou modulární platformu MQB Evo s podélně uloženými motory, která těží z vyššího podílu vysokopevnostní oceli, ale také nemalému podílu hliníkových komponentů (přední kapota, zadní víko, uložení předních tlumičů i přední deformační zóny). Díky tomu auto mezigeneračně zhublo o 90 kg, ačkoli je ve všech směrech větší.

Novinka má na délku 4,66 metru, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru byste naměřili v rámci rozvoru. Z této změny profitují cestující i zavazadlový prostor. V základní konfiguraci má 550 až 610 litrů (v závislosti na poloze zadní lavice) a sklopením sedadel se zvětší až na 1150 litrů.

Zatímco základní varianty budou mít vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení v kombinaci s ocelovými vinutými pružinami, vrcholné verze dostanou vzduchové odpružení umožňující měnit světlou výšku v rozsahu 60 mm.

V motorovém prostoru se od počátku objeví jeden z pěti dostupných motorů. Zážehové jednotky zastupuje 2.0 TFSI s výkonem 252 koní a tím výčet končí. Výchozím dieselem bude dvoulitr TDI s maximálním výkonem 150 koňských sil, k mání ale budou také modely se stejným čtyřválcem naladěným na 163 nebo 190 koní. Vrcholný šestiválec 3.0 TDI pak nabídne 286 koní a 620 Nm.

V závislosti na použitém agregátu dostanete šestistupňový manuál anebo sedmistupňový S tronic, osmistupňový automat bude vyhrazen pouze pro vrcholný třílitr. Všechny modely budou mít navíc standardně pohon všech kol kromě základního naftového motoru, zde bude quattro za příplatek. O výrobu Audi Q5 se postará továrna v Mexiku a prví auta dorazí zákazníkům počátkem příštího roku.

30.9.2016 7:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist