Audi Q5 (2016) kráčí ve šlépějích Q7, kromě vzduchového podvozku dostane i V6 TDI

Pro Ingolstadt byla v případě druhé generace SUV Q5 důležitější technika než design. Vzhledově příliš originální není, povědomé tvary však ukrývají skutečný Vorsprung.
audi-q5-2016-kraci-ve-slepejich-q7-krome-vzduchoveho-podvozku-dostane-i-v6-tdi-1100x618.jpgCelá galerie 63 Zdroj: archiv redakce

Rozlišit na silnici nové Audi Q5 od vlajkové lodi Q7 určitě půjde, v drobných stylistických detailech vypadají jinak a rozdíl je logicky i v rozměrech, tak snadné to ale kvůli značné podobě nebude. Každopádně navzdory významné inspiraci vrcholným SUV je novinka technicky přízněná s modelovou radou A4.

Audi postavilo kompaktní model na novou modulární platformu MQB Evo s podélně uloženými motory, která těží z vyššího podílu vysokopevnostní oceli, ale také nemalému podílu hliníkových komponentů (přední kapota, zadní víko, uložení předních tlumičů i přední deformační zóny). Díky tomu auto mezigeneračně zhublo o 90 kg, ačkoli je ve všech směrech větší.

Novinka má na délku 4,66 metru, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru byste naměřili v rámci rozvoru. Z této změny profitují cestující i zavazadlový prostor. V základní konfiguraci má 550 až 610 litrů (v závislosti na poloze zadní lavice) a sklopením sedadel se zvětší až na 1150 litrů.

Zatímco základní varianty budou mít vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení v kombinaci s ocelovými vinutými pružinami, vrcholné verze dostanou vzduchové odpružení umožňující měnit světlou výšku v rozsahu 60 mm.

V motorovém prostoru se od počátku objeví jeden z pěti dostupných motorů. Zážehové jednotky zastupuje 2.0 TFSI s výkonem 252 koní a tím výčet končí. Výchozím dieselem bude dvoulitr TDI s maximálním výkonem 150 koňských sil, k mání ale budou také modely se stejným čtyřválcem naladěným na 163 nebo 190 koní. Vrcholný šestiválec 3.0 TDI pak nabídne 286 koní a 620 Nm.

V závislosti na použitém agregátu dostanete šestistupňový manuál anebo sedmistupňový S tronic, osmistupňový automat bude vyhrazen pouze pro vrcholný třílitr. Všechny modely budou mít navíc standardně pohon všech kol kromě základního naftového motoru, zde bude quattro za příplatek. O výrobu Audi Q5 se postará továrna v Mexiku a prví auta dorazí zákazníkům počátkem příštího roku.

30.9.2016 7:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist