Nejočekávanější a nejdůležitější automobilové novinky roku 2016 – část 1.

Vypadá to, že letošní rok bude pro zájemce o nákup nových aut hodně zajímavý. Posilující prodeje rozvazují ruce konstruktérům i účetním a to se projevuje rovněž na chystané nabídce.

Alfa Romeo Giulia

Pokud se ptáte, proč zařazujeme největší novinku Alfy a její očekávanou spásu do přehledu pro rok 2016, když byla oficiálně představena už loni, patrně vám uniklo pár důležitých detailů. Světová premiéra sice proběhla, Italové však neměli auto zcela hotové a navíc ohlásili další zpoždění. Giulia Quadrifoglio Verde s 500koňovým přeplňovaným šestiválcem se do prodeje nedostane dříve než v první polovině letošního roku, zatímco slabší motorizace (2.2 JTDm – 150, 180 a 210 koní, 2.0 turbo – 200, 250 a 280 koní) dorazí až někdy ke konci letošního roku.

Audi A5 Sportback

V případě, že vás zaujala technika nové generace A4, ale čekali jste přeci jen trochu odvážnější tvary, příležitost utratit peníze u Audi za poněkud atraktivněji vypadající produkt postavený na stejných základech se již brzy naskytne. Němci během letošního roku představí „čtyřdveřové kupé“ A5 Sportback s benzínovými a naftovými motory o výkonu od cirka 190 do 450 koní v provedení RS5.

Audi Q2

Nejmenší crossover ingolstadtské automobilky se podle dostupných informací představí už na březnovém ženevském autosalonu. Jeho konstruktéři využili technické základy modelové řady A3, což znamená modulární platformu MQB s napříč uloženými motory a pohon předních, respektive všech čtyř kol podle použité pohonné jednotky. Vrcholnou verzí by měla být benzínová varianta SQ2, je ale více než pravděpodobné, že nedostane přeplňovaný pětiválec RS3 ale „pouze“ dvoulitrové turbo s výkonem kolem 300-330 koňských sil.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Plus:

Audi Q5 facelift

Audi RS6 Allroad Quattro

Audi S4

BMW M2 Coupé

Dosud nejostřejší dvojka nabízená pod označením M235i dokázala, že v Mnichově pořád umí postavit zábavný vůz, bylo by proto zklamáním, kdyby nová M2 nebyla ještě o kus lepší. Přestože jsme prozatím nesvezli, hádáme, že jeden nezanedbatelný problém má už nyní a tím je prakticky stejná hmotnost jako v případě M4 Coupé a pochopitelně výkon „jen“ 370 koní. Kompaktnější rozměry a nižší cenovka by však mohly z tohoto vozu udělat ve srovnání s M4 zajímavý, především ale dostupnější řidičský nástroj.

BMW X4 M40i

Nejmenší a nejvýkonnější SAV (sport activity vehicle) automobilky BMW bylo dosud v nabídce s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 306 koní, mnichovská společnost však před pár týdny zařadila do ceníku první „eMkový“ model s označením X4 M40i. Jak naznačuje jméno, oficiálně se o plnohodnotný produkt sportovní divize M GmbH nejedná, ale pochází od divize M Performance, přesto vůz s cenou 1,85 milionu jako chudý příbuzný nepůsobí. Jeho řadová šestka produkuje 360 koní, 465 newtonmetrů, která stačí k dosažení stovky za 4,9 sekundy a maximální rychlost 250 kilometrů v hodině.

BMW řady 5

Nižší hmotnost v rozsahu 70 až 100 kg díky hybridní karbon-ocelové konstrukci po vzoru sedmičky, výkony standardních modelů do 450 koní, hybridní verze, částečně autonomní řízení na dálnici a ovládání multimediálního rozhraní gesty opět převzaté od vlajkové lodi a dále zdokonalené – to je ve zkratce nová generace modelové řady 5 s interním kódovým označením G30, která dorazí s velmi krátkým časovým odstupem za svým největším konkurentem, tedy Mercedesem třídy E (W213). Protože BMW představí svou manažerskou limuzínu zřejmě až ke konci letošního roku, s kombíkem Touring a hatchbackem GT nelze počítat dříve než v roce 2017 a odvozená šestka pak dorazí až v roce 2018.

Plus:

BMW i8 Plus

BMW 330e

Bugatti Chiron

Kdy se na trhu objeví neskutečný Devel Sixteen s deklarovaným výkonem až 5000 koní, momentálně nevíme, než se tak ale stane, chvíli to jistě potrvá, a tudíž nepochybujeme o tom, že si připravované Bugatti Chiron titul nejrychlejšího produkčního vozu nějaký ten pátek jistě podrží. Jeho přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec bude mít až 1500 koňských sil a tachometr cejchovaný do 500 km/h, což se u vozu schopného zrychlit na stovku za něco málo přes dvě sekundy a maximální rychlostí téměř 470 kilometrů v hodině jistě hodí.

Fiat/Abarth 124 Spider

Dá se předpokládat, že některé ortodoxní příznivce italské značky bude neoriginální japonský původ nové reinkarnace modelu 124 Spider popouzet, skuteční fanoušci Fiatu však techniku Mazdy MX-5 řešit nebudou, navíc automobilka namontovala pod přední kapotu vlastní přeplňovanou čtrnáctistovku MultiAir o výkonu 140 koní a točivém momentu 240 Nm. Ještě větší pozdvižení budí potvrzená verze Abarth. Prozatím netušíme, jestli dostane výkonnější verzi motoru 1.4 anebo pohonnou jednotu 1750 TBi z Alfy 4C, výkon je však odhadován na cirka 200 koňských sil.

Plus:

Fiat Tipo

Fiat Abarth 500X

Ford Shelby Mustang GT350R

V tuto chvíli není zcela jisté, jestli se prozatím nejvýkonnější verze Mustangu objeví také na evropském kontinentu, pokud ale toužíte po klasické zábavě, zkuste si tohle auto nějakým způsobem pořídit. Má vysokootáčkový atmosférický osmiválec s plochou klikovou hřídelí a objemem 5,2 litru, který produkuje až 533 koní, točí až 8250 otáček za minutu a je spojen se šestistupňovým manuálem přenášejícím silu na zadní karbonová kola (v provedení R) skrze mechanický samosvorný diferenciál. Ve Spojených státech, kde se právě dostal do prodeje, přitom bude za v přepočtu směšných 1,23 milionu za GT350 a R pořídíte za pořád vynikajících 1,56 milionu korun.

Plus:

Ford Edge

Ford GT

Ford Focus RS

Ford Ranger

Honda Clarity

Předprodukční koncept nové vodíkové Hondy FCV byl představen loni na podzim a sériový vůz pod označením Clarity by měl být na trhu o necelých dvanáct měsíců později. Pětidveřový liftback přísně aerodynamických tvarů bude poháněný elektromotorem o výkonu 177 koní a napájet jej bude palivový článek a zásobníky vodíku umožňující dojezd až 700 kilometrů.

Honda NSX

Dlouho očekávaný hybridní supersport by měl být v Evropě konečně dostupný již letos, nicméně přesný termín jeho uvedení na trh známý prozatím není. Japonská čtyřkolka dostala 3,5litrový přeplňovaný šestiválec v kombinaci s trojicí elektromotorů a až devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Celkový výkon systému činí 581 koní, které tak trochu devalvuje poměrně vysoká hmotnost až 1725 kg.

Infiniti QX30

Crossover QX30 vycházející z pětidveřového hatchbacku Q30 bude již druhým společným „dítětem“ rozsáhlé kooperace luxusní značky Infiniti uskupení Renault-Nissan s německým koncernem Daimler. Kompaktní model bude postaven na stejných základech jako Mercedes třídy GLA a rovněž bude využívat jeho pohonné jednotky či převodovky. Svébytná bude pochopitelně karoserie a interiér, přičemž vůz bude scházet z výrobní linky ve Velké Británii od přelomu letošního jara a léta.

Plus:

Infiniti Q60

Infiniti Q30

Jaguar F-Pace

První crossover anebo SUV, chcete-li, britské značky Jaguar vyrazí na silnice a do lehkého terénu už letos v dubnu a bude přitom spoléhat na lehkou hliníkovou konstrukci zčásti sdílenou s dalšími modelovými řadami. Lehký offroad o délce něco málo přes 4,7 metru bude mít za úkol komplikovat život vozům, jako jsou Porsche Macan, BMW X3, Audi Q5 a Mercedes GLC, a kromě svého věhlasného jména chce nabídnout čtyř a šestiválcové motory a k nim velký zavazadelník o objemu až 650 litrů.

Plus:

Jaguar F-type SVR

Lamborghini Huracán LP580-2

Huracán s pohonem zadních kol asi není tou nejdůležitější novinkou a navíc jde pouze o variaci již známého modelu, přesto si tento vůz, který bude k mání od března letošního roku, zaslouží vaši pozornost. První testy naznačují, že je model s mírně podladěným atmosférickým desetiválcem o výkonu 580 koní tím nejzábavnějším Lamborghini, který kdy automobilka vypustila a přitom bude nepatrně levnější než výchozí čtyřkolka LP610-4.

Plus:

Lamborghini Huracán Spyder

Lamborghini Aventador LP 750-4 SuperVeloce Roadster

Maserati Levante

Svůj crossover má Bentley, Porsche, brzy také Jaguar, Lamborghini i Rolls-Royce, takže asi nikoho nemůže překvapit, že se na trhu již brzy objeví také SUV italské sportovní značky Maserati. Překvapení to opravdu není velké už proto, že firma záměr vyrábět vůz tohoto typu hlásá již poměrně dlouho. Původně se předpokládalo, že vůz bude postaven na bázi amerického Jeepu Grand Cherokee, firma však naštěstí zvolila poněkud modernější platformu modelu Ghibli včetně přeplňovaných motorů V6 a V8.

Mercedes C Cabrio

Letošním nejdůležitějším modelem Mercedesu je nepochybně nová třída E (W213), neměli bychom však zapomínat ani na další automobily, v tomto případě odvozené z již existujících vozů. Patří k nim také otevřená varianta dvoudveřového „Céčka“, která si tentokrát již nevypůjčí techniku většího Mercedesu E, jako tomu bylo dosud, ale konečně ji technici postavili na základech třídy C, respektive provedení Coupé. Radost z premiéry nového kabrioletu jistě nebudou mít u BMW a Audi, jelikož se s velkou pravděpodobností dotkne prodejních čísel řady 4 Cabrio a A5 Cabriolet.

Mercedes třídy E

Třída E pořád ještě tvoří hlavní páteř prodejů automobilky Mercedes a také proto ji koncern Daimler věnuje náležitou pozornost. Nová generace „Éčka“ bude ve světové premiéře oficiálně představena na detroitském autosalonu NAIAS 2016 už příští týden, v showroomech se pak objeví nejpozději v polovině března. Její design bude možná až příliš podobný současným třídám C a S a podobně jako BMW 5 by měla mezigeneračně snížit svou hmotnost přibližně o 100 kg. Také zde očekávejte pokročilý systém autonomního ovládání a navíc dvojici touchpadů integrovaný ve volantu.

Mercedes GLC Coupé

Prozatím jsme tento vůz viděli jen v podobě konceptu na šanghajském autosalonu v roce 2014, nepochybujte však o tom, že přímý rival BMW X4 dorazí prakticky ve stejné podobě také do sériové výroby. Pokud jde o techniku, zde není žádný prostor pro spekulaci – pětidveřový crossover se splývavou zadní částí bude shodný s novým Mercedesem GLC, ačkoli nemůžeme vyloučit, že se poněkud sportovnější varianta s přídomkem Coupé vyhne nejslabším pohonné jednotce a téměř jistý je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem 476 a 510 koní.

Mercedes SLC

Jak bude vypadat čerstvě odhalený facelift roadsteru SLK, který společně s přepracovaným designem dostal nové označení SLC, momentálně nevíme, na první oficiálních fotografií však příliš fotogenicky nevypadá. Asi ještě horší zprávou je, že provedení AMG přišlo o atmosférický vidlicový osmiválec o výkonu 421 koní a místo něj byl pod přední kapotu nejsilnější verze SLC 43 AMG implantován přeplňovaný třílitrový šestiválec s 367 koňskými silami.

4.1.2016 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist