Audi Q5 po faceliftu s novými motory

Drobné úpravy na Audi Q5 se nedotkly jen designu, ale také motorů pod kapotou - jsou silnější a úspornější. Zde jsou podrobné informace.

Rozepisovat se o všem, co se změnilo na „Sportovním sportovně užitkovém voze“ Audi Q5 (tak o něm mluví automobilka, ne my), nemá moc smysl, protože nám Audi poslalo sedmistránkovou detailní tiskovou zprávu. Pojďme se ale podívat na motory, které byly mírně posíleny a zároveň snížily svojí spotřebu a emise – aspoň tedy podle papírových údajů. Co je tedy nového?

Motor 2.0 TDI můžete mít ve verzi o výkonu 143 koní a točivém momentu 320 Nm (manuál a přední pohon), nebo silnější s výkonem 177 koní a točivém momentu 380 Nm (automat S-Tronic a pohon quattro). Slabší má spotřebu 5,3 litru na 100 km, silnější pak 6 litrů nafty na 100 km jízdy.

Vrcholem nabídky dieselů je šestiválec 3.0 TDI o výkonu 245 koní a točivém momentu 580 Nm. Dvouspojková převodovka S-tronic a pohon všech kol quattro jsou samozřejmostí. Šestiválcová Q5 se dostane na stovku za 6,5 sekundy, rozjede se na 225 km/h a spotřebuje podle tabulek 6,4 litru na 100 km. No, všichni víme, že realita bude někde u 9 litrů na 100 km…Nový je i benzínový motor 2.0 TFSI. Má variabilní časování a zdvih ventilů, inovativní řízení chladicího okruhu, nové turbo i přímé vstřikování a integraci sběrného výfukového potrubí do hlavy válců. Na všechna kola posílá výkon 225 koní a točivý moment 350 Nm a s manuálem spotřebuje 7,6 litru na 100 km.

Šestiválec 3,2 litru byl nahrazen šestiválcem o objemu 3,0 litru s přeplňováním kompresorem. Ten má výkon 272 koní a točivý moment 400 Nm. Na stovku dotlačí SUV Audi Q5 za 5,9 sekundy a rozjede ho na 234 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je pak 8,5 litru na 100 km.

Audi Q5 velká fotogalerie

Audi Q5 fotogalerie

Audi také trochu přeházelo nabídku převodovek. Základní diesel 2.0 TDI je k dispozici jen s manuálem a pohonem předních kol. Všechny ostatní motory už jsou čtyřkolky. Šestiválce mají automat S-tronic v základu, ke čtyřválcům je za příplatek. Jen benzínový motor 2.0 TFSI (225 k) nemá v nabídce dvouspojkový automat, ale převodovku tiptronic s osmi rychlostmi.Hybridní verze, kterou jsme testovali a jejíž recenzi vám brzy přineseme, zůstává nezměněna. Motor 2.0 TFSI spolupracuje s elektromotorem a osmistupňovou převodovkou. Celkový výkon hybridu je 245 koní a točivý moment až 480 Nm při spotřebě 6,9 litru na 100 km.

Audi také zapracovalo na interiéru Q5 a upravilo například klimatizaci, sedačky a ergonomii zábavně-informačního palubního systému. Ceny modernizovaného Audi Q5 se moc nehýbaly, oblíbený diesel 2.0 TDI (177 k) přihazuje k ceně 25 000 korun, takže teď s DPH stojí 1 045 700 korun.

Dalibor Žák

25.4.2012 10:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist