Audi Q5 2.0 TDI – základní diesel posiluje na 150 koní

Naftový motor nové generace pod kapotou crossoveru Audi Q5 nazvyšuje výkon základního dvoulitru TDI o 7 koní, vše ostatní zůstává.

Základní dieselovou motorizací ingolstadtského crossoveru Q5 byl až dosud dvoulitrový čtyřválec série EA827 se vstřikováním common-rail, výkonu 143 koní a nejvyšším točivém momentu 320 newtonmetrů. Vývojem nové vznětové pohonné jednotky řady EA288, která se dostala třeba pod kapotu nového Golfu či třetí generace Škody Octavia však dochází také k výměně u stávajících modelů.

Superb se nové pohonné jednotky prozatím nedočkal, Audi Q5 však už ano. V českém ceníku byste tuto motorizaci hledali marně, kolegové ze španělského Autoblogu si však všimli, že se německým zákazníkům tato verze již nabízí.Řadový čtyřválec s turbodmychadlem má identický objem 1968 centimetrů krychlových a dokonce stejné maximum točivého momentu 320 newtonmetů v rozsahu 1750 až 2500 otáček za minutu, výkon však nepatrně stoupl na 150 koní.

Audi Q5 velká fotogalerie

Audi Q5 fotogalerie

Změny nehledejte ani v dynamice. Nejvyšší rychlost ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou přenášející výkon na přední nápravu zůstává 192 km/h a čas zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy mají obě auta totožný. To samé platí rovněž pro průměrnou spotřebu (5,3 litru na stovku), emise CO2 (139 g/km) i základní německou cenu 35 500 Eur, pravdou ale je, že loni Audi tento vůz prodávalo domácí klientele o 300 Eur levněji.

1.6.2013 11:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist