Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

(+ video) Budoucí Q7 dorazí v nové formě. Kromě silnějších motorů - včetně 3.0 TDI s elektrickým kompresorem - se pochlubí i radikálním snížením váhy až o 300 kg.
audi-q7-2015-nova-generace-dava-zabrat-pneumatikam-a-podvozku-na-nordschleife-1100x618.jpg

Největší ingolstadtské SUV vyráběné bratislavskou továrnou VW patří už – takříkajíc – k veteránům koncernu Volkswagen. Produkční linka s modelem Q7 se rozjela koncem roku 2005, a pokud nějaké Audi potřebuje nutně vyměnit, tohle je jeden z nejvážnějších adeptů.

Že se tak brzy skutečně stane, potvrzují nejen informátoři blízcí automobilce, ale i vedení firmy a konec konců důkazem blížící se mezigenerační obměny je rovněž nové video pořízené na Severní smyčce Nürburgringu s maskovanou testovací mulou Q7.

Autoři snímku v zásadě nepochybují, že jde o Audi Q7, ačkoli vnitřní uspořádání předních světel může někomu připomínat taktéž chystané nové Volvo XC90, hádají však, že bychom tady neměli mít obyčejnou verzi. Podle nich se se jedná o verzi SQ7 osazenou třílitrovým naftovým motorem z prototypu RS 5 TDI.

Pokud jste informace o tomto voze nezachytili, vězte, že využívá klasický vidlicový šestiválec TDI s dvojicí turbodmychadel, který má však v nasávání navíc ještě malý elektricky poháněný kompresor o hmotnosti cirka pět kilogramů. Jestli se pod přední kapotou objeví v nezměněné kondici, nabídne až 385 koní a nejvyšší točivý moment 750 newtonmetrů.

K dalším motorizací se připojí vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s odhadovaným výkonem 435 koní a těsně pod ním stane benzínová 3.0 V6 s přeplňováním o výkonu cirka 310 koní.

Silnější pohonné jednotky nicméně nebudou jediným způsobem, jak se druhá generace Q7 přepracuje k lepší dynamice. Novinka by měla zhubnout až o 300 kilogramů použitím panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nebude chybět hliník i výraznější zastoupení vysoko pevnostních ocelí.

Co tato kombinace dokáže v plném kalupu, demonstruje video pod článkem. Přestože auto nepůsobí při jízdě jako pírko a kvílení gum v zatáčkách přehlušují jakékoli jiné zvuky, rozhodně to vypadá, že příští Audi Q7 nebude pomalé.

zdroj: TouriClips

29.7.2014 8:16| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist