Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife

(+ video) Budoucí Q7 dorazí v nové formě. Kromě silnějších motorů - včetně 3.0 TDI s elektrickým kompresorem - se pochlubí i radikálním snížením váhy až o 300 kg.
audi-q7-2015-nova-generace-dava-zabrat-pneumatikam-a-podvozku-na-nordschleife-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Největší ingolstadtské SUV vyráběné bratislavskou továrnou VW patří už – takříkajíc – k veteránům koncernu Volkswagen. Produkční linka s modelem Q7 se rozjela koncem roku 2005, a pokud nějaké Audi potřebuje nutně vyměnit, tohle je jeden z nejvážnějších adeptů.

Že se tak brzy skutečně stane, potvrzují nejen informátoři blízcí automobilce, ale i vedení firmy a konec konců důkazem blížící se mezigenerační obměny je rovněž nové video pořízené na Severní smyčce Nürburgringu s maskovanou testovací mulou Q7.

Autoři snímku v zásadě nepochybují, že jde o Audi Q7, ačkoli vnitřní uspořádání předních světel může někomu připomínat taktéž chystané nové Volvo XC90, hádají však, že bychom tady neměli mít obyčejnou verzi. Podle nich se se jedná o verzi SQ7 osazenou třílitrovým naftovým motorem z prototypu RS 5 TDI.

Pokud jste informace o tomto voze nezachytili, vězte, že využívá klasický vidlicový šestiválec TDI s dvojicí turbodmychadel, který má však v nasávání navíc ještě malý elektricky poháněný kompresor o hmotnosti cirka pět kilogramů. Jestli se pod přední kapotou objeví v nezměněné kondici, nabídne až 385 koní a nejvyšší točivý moment 750 newtonmetrů.

K dalším motorizací se připojí vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s odhadovaným výkonem 435 koní a těsně pod ním stane benzínová 3.0 V6 s přeplňováním o výkonu cirka 310 koní.

Silnější pohonné jednotky nicméně nebudou jediným způsobem, jak se druhá generace Q7 přepracuje k lepší dynamice. Novinka by měla zhubnout až o 300 kilogramů použitím panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nebude chybět hliník i výraznější zastoupení vysoko pevnostních ocelí.

Co tato kombinace dokáže v plném kalupu, demonstruje video pod článkem. Přestože auto nepůsobí při jízdě jako pírko a kvílení gum v zatáčkách přehlušují jakékoli jiné zvuky, rozhodně to vypadá, že příští Audi Q7 nebude pomalé.

zdroj: TouriClips

29.7.2014 8:16| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist