Nové Audi Q7 (2015) poprvé v ČR, detaily o lehčí konstrukci a objednávky až od dubna

Atletem byste novou Q7 zrovna nenazvali, naživo pořád vypadá mohutně, za výraznějšími hranatými tvary se však ukrývá vůz, který mezigeneračně zhubl téměř o 350 kg.

České zastoupení německé automobilky Audi se podařilo pouze dva týdny po světové premiéře na detroitském autosalonu dovézt do Prahy novou generaci největšího SUV značky – model Q7. Pokud jde o samotnou přepravu, vůz v šedivém laku vybavený dieselovým šestiválcem 3.0 TDI o výkonu 272 koňských sil to sem neměl daleko. Po plném náběhu produkce bude Audi Q7 nadále sjíždět pouze výrobních pásů v továrně bratislavského Volkswagenu společně s VW Touareg a Porsche Cayenne.

Jak auto působí naživo? Navzdory lehce zmenšené karoserii nadále vypadá mohutně, až se nechce věřit, že se konstruktérům podařilo snížit hmotnost o více než 300 kilogramů. To byla ostatně i naše otázka vhledem k tomu, že základní kostra pořád zůstala ocelová.

Podle informací lidí detailně zasvěcených do konstrukce auta byla redukce hmotnosti komplexním procesem zaměřeným prakticky na všechny komponenty. Zatímco u předchůdce byl hliník vzácností, tady jsou z něj kompletně vyrobené dveře, víko zavazadlového prostoru i přední kapota. Nemalou část váhy ušetřila také technologie proměnlivé tloušťky ocelových profilů i plechů a spoustu nových aluminiových komponentů se objevilo také v konstrukci nezávislého zavěšení kol.

Hliník dále najdete i v brzdovém systému – jsou z něj vyrobeny středové náby kotouče, zatímco po obvodu zůstal klasický ocelový disk. Další zajímavostí je, že platforma MLB Evo, na které je Q7 postavená, má značně sníženou podlahu, takže ačkoli se samotná výška auta příliš neměnila, cestující vpředu sedí až o patnáct centimetrů níž a opravdu je to hodně znát.

Samostatnou kapitolou je kabina auta, která opět vyzuje znaky špičkového zpracování, moc času na její vyzkoušení jsme však neměli. Co stojí také za zmínku, je elektrické sklápění třetí řady sedadel s ovládání na levé straně zavazadlového prostoru, odkud je možné měnit také světlou výšku zadní vzduchově odpružené nápravy. Audi na krátké tiskové konferenci přiznalo, že firma připravuje kromě jiného také dobíjecí hybridní variantu, přičemž sada dodatečných akumulátorů bude uložena v prostoru dvou sedadel ve třetí řadě, respektive pod zavazadlovým prostorem.

Pokud si na novou Q7 brousíte zuby, dost možná budete zklamáni, protože vůz nebude možné objednávat dříve než v dubnu a první auta budou zákazníkům doručená až někdy v průběhu května až července. Právě z tohoto důvodu prozatím nemůžeme sloužit ceníkem, ačkoli ze zákulisí víme, že novinka bude o něco dražší než výběhový model.

22.1.2015 11:23| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist