Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro (2016)

Ekologický a částečně ekonomický úhel pohledu nijak neubírají tomuto luxusnímu SUV na charismatu, právě naopak.
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Radosti

Kultivovanost, spotřeba, charisma

Starosti

Cena v porovnání s dieselem

Audi Q7 nové generace máme rádi, resp. méně subjektivně, považujeme jej za velmi dobré auto, na hony vzdálené těžkopádné první generaci s omezeným, lehce klaustrofobním vnitřním prostorem, zejména na místě spolujezdce.

O vzhledu Audi Q7 mluvit netřeba, už jsme jej řešili několikrát a pokud přeskočíme nevzhledné samolepky odkazující na unikátní typ pohonu, tak tohle Audi Q7 je prostě takové, jako jeho další sourozenci (mimo vrcholnou, vzhledově vyladěnější verzi).

Interiér

Podobná písnička je to i v kabině, odkáži vás na předchozí texty, s tím rozdílem, že zde jsou ovladače a ukazatele související s hybridním pohonem. Jinak jak už bylo řečeno, a stojí za to zopakovat, nové Audi Q7 je prostornější a vzdušnější než první generace, plus je zde velký zavazadlový prostor s kapacitou 650 litrů, který sklopením sedaček rozšíříte až na 1850 litrů transportního objemu. Paráda!

Pohon

O pohon se stará kombinace elektromotorů a naftového vidlicového šestiválce. Spalovací motor známe, takže zmínka k elektřině – v novém Audi Q7 e-tron quattro je integrována nová technologie dvoufázového nabíjení, která umožňuje dobíjet akumulátor při výkonu až 7,2 kW. To znamená, že lze akumulátor v závislosti na infrastruktuře (adekvátně výkonná průmyslová zásuvka) plně nabít během dvou a půl hodiny. Díky kapalinou chlazenému akumulátoru li-ion tvořenému 168 články s kapacitou 17,3 kWh nabízí vůz v čistě elektrickém režimu (teoretický) dojezd 56 kilometrů.

Spotřeba

Tak tabulkových 1,9 l/100 km je z říše snů, respektive z pera teoretických pokusů někde v laboratoři, s nabitými bateriemi se dá jezdit za 3,5 litru, s vybitými jsem jezdil za 8,5 ve městě, po okresce tak za 7 l/100. Což je úchvatné.

Ovladatelnost

Stejně jako „normální“ Q7 má e-tron úsporný režim, který ukazuje, kdy dát nohu z plynu – podle toho, že se blížíme do obce, k ostré zatáčce atd. Ale řekl bych, že to neklepalo do pedálu, jemně ťukne, že je třeba dát nohu z plynu a pak auto doplachtí, aniž by bylo třeba brzdit. Čište na elektřinu by tedy mělo auto ujet 56 kilometrů, mně se podařilo tak 25 – 30 a fantastické je, že nepoznáte, kdy zhasíná motor, i když je to nafta. Jde snad o první hybrid, kde to prostě „nějak jede“ a nepoznáte, kdy motor vypíná a kdy naskakuje. Opět, klobouk dolů.

Verdikt

Největší slabinou může být asi cena, ta začíná bratru na 2,3 milionu Kč, a vzhledem k tomu, že u nás zatím nefungují žádné podpůrné myšlenky na provoz ekologicky laděných aut, musíte sáhnout do své kapsy. Což logicky směřuje zájem spíše ke klasickému dieselu, který pořídíte za cenu od 1,6 milionu Kč a než ušetřený rozdíl projezdíte…? Každopádně to neznamená, že by Audi Q7 e-tron bylo špatným a předraženým autem, to určitě ne, právě naopak!

Technologie má svou hodnotu a cenu, auto jako takové má charisma třídy Q7, umocněné dynamikou a skvělou spotřebou, navíc s tím ekologickým akcentem?! Za nás je to skvělý počin, který má racionální opodstatnění spíše v zemích s podporou aut s alternativním typem pohonu, nicméně i u nás je zapotřebí uznat, že tak, jak je auto zkonstruované, obdiv si plným právem zaslouží.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukce vidlicový šestiválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2967
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředunezávislé pětiprvkové zavěšení předních kol s horizontálně uloženým táhlem řízení, hliníková příčná závěsná ramena, nápravnice a stabilizátor
Vzadunezávislé pětiprvkové zavěšení zadních kol s horizontálně uloženou spojovací tyčí řízení, nápravnice a stabilizátor
Pneumatiky vpředu255/60 R18
Pneumatiky vzadu255/60 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)190/258 v 3250 - 4500
Točivý moment (Nm)600 v 1250 - 3000 ot./min
0-100 km/h (s)6,2
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Spotřeba paliva (l/100 km)nafta 1,9 - 1,8 | elektřina 190,0 - 181,0 Wh/km
Objem nádrže (l)75
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5052
Šířka (mm)2212
Výška (mm)1741
Rozvor náprav (mm)2994
Provozní hmotnost (kg)2520
Zavazadlový prostor (l)650
Ceny
Základní cena test. verze2 274 900 Kč
12.12.2016 12:34| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist