Audi Q7 (2015): druhá generace oficiálně odhalena, zhubla až 325 kg

Masivní dieta novinky je spojena s nasazením převážně šestiválců, v prodeji se však objeví také hybrid a čtyřválec, překvapivě určený „hlavně pro Asii a USA“.
audi-q7-2015-druha-generace-oficialne-odhalena-zhubla-az-326-kg-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: archiv redakce

Když jsme před pár měsíci psali o připravované druhé generace modelu Q7, poněkud nevěřícně jsme přepisovali tehdy neověřenou informaci o plánovaném snížení hmotnosti až o 300 kg. Jak se zdá, Audi jsme v tomto směru hluboce podcenili.

Podle oficiální tiskové zprávy k novince se konstruktérům podařilo snížit váhu až o 325 kg a v tomto případě opravdu nesrovnáváme rozdíl mezi osmiválcem a nějakou novou čtyřválcovou verzí. Ingolstadt udává tuto úsporu pro variantu osazenou dieselovým vidlicovým šestiválcem 3.0 TDI, jejíž hmotnost spadla na 1995 kg a nejinak je na tom také benzínová 3.0 TFSI vážící 1970 kg.

O tuto radikální dietu se postaraly kupříkladu hliníkové dveře (- 24 kg), rovněž z aluminia vyrobené přední blatníky, kapota i víko kufru, zatímco rovný metrák se podobnou metodou podařilo ušetřit na podvozku.

Svůj podíl má na tom také fakt, že karoserie s koeficientem odporu vzduchu s hodnotou 0,32 je nyní o něco menší. Vůz byl zkrácen o 37 mm, je také o 15 mm štíhlejší v bocích a výška zůstala plus mínus stejná. Přesto Audi slibuje více místa nad hlavami i pro kolena ve všech třech dostupných řadách sedadel (ta prostřední je v podélném směru posuvná o 110 mm) a pro pořádek uvádíme také objem kufru, který v sedmisedadlové konfiguraci činí 295 litrů, v pětisedadlové 770 litrů a sklopením sedadel bude možné vytvořit zavazadelník o objemu až 2075 l.

Aby byl vůz ještě o něco obratnější, dostal do vínku kromě diety také systém řízení obou náprav, přičemž o natáčení zadních kol o maximálně pět stupňů se postará elektrický aktuátor. Q7 bude standardně odpružená klasickými ocelovými vinutými pružinami, za příplatek však opět bude k mání vzduchový podvozek, který umožní zvýšit světlou výšku na 235 milimetrů.

Pod kapotou nového Audi se objeví 3.0 TFSI s výkonem 333 koní a točivým momentem 440 Nm, který bude stačit na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlost 250 km/h. Průměrná spotřeba podle tabulek pak vychází na 7,7 litru na stovku. Ještě lepší čísla vykazuje diesel. S 3.0 TDI má Q7 jezdit za 5,7 litru, přičemž jeho 272 koní a 600 Nm zvládne 100 km/h za 6,3 sekundy a vůz roztáhne na 234 km/h.

V plánu je také slabší provedení 3.0 TDI s výkonem 218 koní a 500 Nm a rovněž čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 252 koní a točivým momentem 370 newtonmetrů, který Audi podle tiskové zprávy plánuje „především pro asijské trhy a USA (!)“.

Předpokládáme, že tímto seznam pohonných jednotek zdaleka nekončí a časem se objeví kupříkladu 4.2 TDI, či ostřejší benzínový model, pro tuto chvíli je však potvrzen pouze plug-in hybrid Q7 e-tron. Ten kombinuje 3.0 TDI s elektromotorem a dobíjecími akumulátory s kapacitou 17,3 kWh. Výkon soustavy činí 373 koní a 700 Nm, zatímco baterky mají stačit v čistě elektrickém režimu na 56 kilometrů. Spotřeba 1,7 litru na 100 km je pochopitelně nesmysl, čas akcelerace na stovku za rovných šest sekund či maximálka 225 km/h však nevypadají marně.

Světová výstavní premiéra Audi Q7 druhé generace je naplánovaná na lednový autosalon v Detroitu.

12.12.2014 6:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist