Audi A6, S6, RS 6, Avant a Allroad Quattro (2015): kompletní řada A6 je po faceliftu

Ingolstadtská automobilka se na podzimním pařížském autosalonu pochlubí kromě jiného také kompletně modernizovanou řadou A6.

Současná generace Audi A6 s interním označením C7 byla poprvé oficiálně představena v prosinci 2010 a na trh se dostala až v dubnu následujícího roku, takže se může zdát, že na průběžnou modernizaci je jaksi brzy, tím spíše, že ostré verze S6 a RS 6 dorazily až v první polovině roku 2012, respektive 2013. Německá automobilka a její vedení to však viděli jinak.


Jak bývá u faceliftu dobrým zvykem, s velkou oblibou se přepracovávají světla, nárazníky či maska chladiče a ne jinak je tomu i v případě všech variant řady A6. Na některé detaily bude nutné brát si lupu, v zásadě se však přídě jednotlivých verzí přiblížily nedávno přepracovaným modelům A7, S7 a spousta maličkostí na karoserii vypadá jako u modelů A8 či A3.

Změny podobného rozsahu proběhly také pod kapotou, přičemž cílem byl emisní limit stanovený normou Euro 6. Z nabídky základní verze A6 proto vypadává atmosférický šestiválec 2.8 FSI a místo něj budou k mání už jen tři agregáty TFSI. Ten nejmenší má nyní objem pouze 1,8 litru, nese označení „ultra“, disponuje výkonem 190 koní a podle Audi spotřebuje v průměru je 5,7 litru na 100 kilometrů. Vrcholná verze 3.0 TFSI má nadále 333 koní, podle tiskové zprávy byl však i ten „kompletně revidován“.

Dieselů bude celkem pět, přičemž 2.0 TDI ultra o výkonu 150 koní má být papírově schopen jezdit jen za 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Třílitrový šestiválec bude v prodeji hned ve čtyřech výkonových provedeních a podle chuti a peněženky dostanete buď 218, 272, 320 a 326 koní, přičemž z posledního agregátu bude možné dostat pod plným plynem krátkodobě až 346 koní.

V prodeji se objeví také model 2.0 TDI ultra vyladěný na 190 koní, který prozatím jako prvý a jediný model ve své třídě nabídne kompozitové pružiny snižující neodpruženou hmotnost o 4,4 kg. Z nabídky naopak vypadává převodovka s plynule měnitelným převodem Multitronic a místo něj bude Audi ve spojení s motorem 3.0 TDI (272 koní) a pohonem předních kol nabízet modernizovanou dvouspojkovou skříň S tronic. Pokud dáte v případě té samé dieselové pohonné jednotky (a silnější) přednost pohonu všech kol quattro, výrobce vám za příplatek dodá taktéž sportovní zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Jak nepochybně zjistíte v galerii, facelift se týká také modelů S6 a RS 6 – pochopitelně v obou karosářských verzích – s motorem 4.0 TFSI. Zatímco první má 450 koní a zvládne stovku za 4,4, respektive 4,6 sekundy (Avant) a slibuje spotřebu 9,2 a 9,4 litru na 100 kilometrů i díky systému odpojování válců COD, RS 6 Avant zůstává nadále o pořádný kus napřed. Jeho osmiválec má 560 koní, akceleraci z 0 na 100 zvládne za pouhých 3,9 vteřiny a umí se rozjet na 305 kilometrů v hodině.

S uvedením na trh nebude Audi nijak zvlášť otálet. V prodeji se modernizovaná řada A6 objeví ještě letos na podzim s cenami od 38 400 eur za 1.8 TFSI do 108 900 eur za RS 6 Avant.

4.9.2014 12:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist