Automobilový klenot za necelých 100 milionů. Nové Bugatti Tourbillion se představuje!

Francouzské Bugatti oficiálně představuje nový luxusní hypersport. Hybridní Tourbillion se inspiruje hodinkami a má kombinovaných 1 800 koní.
bugatti-world-premiere-presskit-images-20-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Bugatti

Legendární francouzská automobilka vstupuje do nové éry! Právě světu představila nový luxusní hypersport Bugatti Tourbillion, který je duchovním nástupcem odcházejícího modelu Chiron a je teprve třetím hlavním modelem v novodobé éře značky pod křídly německého koncernu Volkswagen Group. Vůbec prvním hypersportem Bugatti vyvinutým ve spolupráci s německými inženýry byl Veyron, jehož rysy najdete i na nejnovějším pokračování.

Exteriérový design nového Tourbillionu je trochu zklamáním, protože francouzská továrna z Molsheimu nás v minulých měsících lákala na velkolepou novinku, která nakonec vypadá jako velká evoluce předcházejícího chironu. Předek je opticky širší, na bočním profilu nechybí linie charakteristického písmene „C“ ani francouzská trikolóra a celá záď vychází z unikátního novodobého Bugatti La Voiture Noire.

Inspirace hodinkami

Tourbillion je nejen ohromující oslavou spalovacích Bugatti, ale současně i řemeslného zpracování. Svým jménem Tourbillion totiž odkazuje na stejnojmenný hodinový strojek, který údajně je jedním z nejdůmyslnějších mechanismů hodinářského řemesla. Unikátní systém eliminuje vliv gravitace na setrvačník v běžných polohách nošení, díky čemuž jsou hodinky s tímto strojkem velmi přesné.

Ještě věrnější odkaz na hodinářskou práci je hlavním designovým prvkem luxusního interiéru. Bugatti se vzdalo laciných digitálních přístrojových štítů a ve spolupráci se švýcarskými hodináři vyvinulo přístroje s třemi ciferníky s osmi ukazateli – prezentuje otáčky, rychlost, využití spalovacího motorů i elektromotorů a další.

V16, 1 800 koní a 445 km/h

Už během jara nám Bugatti oficiálně odhalilo, že nový Tourbillion bude pohánět jeden z nejvznešenějších motorů na světě – vidlicový šestnáctiválec. Nová atmosférická 8,3litrová benzinová jednotka V16 vznikla ve spolupráci s inženýry z Cosworthu a sama o sobě vyvine 1 000 koní. S šestnáctiválcem pak spolupracují tři synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý má 340 koní.

Automobilka uvádí, že kombinovaný systémový výkon nového hybridního hypersportu, vyvinutého s přispěním chorvatského Rimacu, dosahuje 1 800 koní. Z nuly na stovku má Tourbillion zrychlit za 2 sekundy. Dvoustovky má dosáhnout po 5 sekundách, třístovky za méně než 10 sekund a pro akceleraci na čtyři sta kilometrů v hodině by to mělo trvat méně něž 25 sekund. Automobilka to zatím neuvádí přesně, ale říká, že maximální rychlost má dosáhnout 445 kilometrů v hodině!

Elektrickou energii přitom bude čerpat z akumulátoru s kapacitou 25 kWh, ale protože inženýři Bugatti zakládají na kompletně novém karbonovém mokokoku, se třemi elektromotory, osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou i akumulátorem novinka váží jen 1 995 kilogramů. To je přibližně stejně, kolik váží odcházející Bugatti Chiron.

A teď pochopitelně to nejdůležitější. Bugatti Tourbillion se má vyrobit v omezeném počtu 250 exemplářů, tedy menším než u předcházejících typů Veyron a Chiron, a základní cena bude startovat částkou 3,8 milionu eur, tedy přibližně 95 milionů korun. A to bez daně.

7.7.2024 7:05| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Bugatti

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist